דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג
צילום: getty images, Artyom Ivanov

פרטי ההסכם בין ארה"ב לסין נחשפים: לא הסכם שטראמפ צריך להתגאות בו

2 הצדדים חתמו "על הסכם השלב הראשון". אם סין תעמוד בהתחייבויות לרכישת מוצרים חקלאים, היא תחזור לרמה של 2017, רגע לפני התפרצות המשבר בין המדינות. בתחום הקניין הרוחני ושוק המט"ח ההגדרות מעורפלות במיוחד
עמית נעם טל | (9)

לאחר כמעט שנתיים של משא ומתן בין הצדדים, סין וארה"ב חתמו על "הסכם השלב הראשון". טראמפ טען בטקס החתימה כי "עם כניסתו לתוקף של השלב הראשון בהסכם הסחר שנחתם היום, יחל מיד המשא ומתן על השלב השני".

למרות הכותרות הרבות שיצר הממשל האמריקני סביב האירוע, מהפרטים שפורסמו נראה כי לא מדובר בהסכם שטראמפ יכול להתגאות בו במיוחד. ע"פ ההסכם שפורסם, סין צפויה לרכוש מוצרים חקלאיים נוספים בהיקף של 12.5 מיליארד דולר ב-2020 ועוד 19.5 מיליארד דולר בשנת 2021. בסה"כ, אם סין תגיע ליעדים אלו, היא תגיע למצב  של שנת 2017, רגע לפני התפרצות "מלחמת הסחר בין 2 המדינות". 

בנוסף סין התחייבה לקנות מוצר אנרגיה (נפט) נוספים בהיקף של 18.5 ו-33.8 מיליארד דולר בשנים 2020-2021 בהתאמה. סין התחייבה לקנות עוד מוצרים הקשורים לסקטורים (מכונות), כאשר הסכום לא מצויין. 

בנוסף, 2 הצדדים הגיעו להבנות כלליות, בנוגע לשוק המט"ח וההגנה על קניין מסחרי.  "סין מכירה בחשיבות של הקמה והטמעה של מערכת משפטית מקיפה של הגנה ואכיפה של קניין רוחני, שכן היא הופכת מצרכן קניין רוחני גדול ליצרן קניין רוחני גדול", נטען בהסכם. העובדה כי לא נקבעו כללים ספציפיים בנוגע לסוגיות אלו מותירה בפועל את המצב ללא שינוי, כאשר "התחום האפור" גדול במיוחד

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    איד 16/01/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    אג'נדה פוליטית אובססבית מרחפת מעליה .
  • 6.
    אוליי הציפורים יתרגשו ממנו (ל"ת)
    לעשותו פוחלץ !!! 16/01/2020 04:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אליאור 16/01/2020 01:51
    הגב לתגובה זו
    גם השיג התחייבויות במיליארדים במיוחד לבייס שלו בשנת בחירות והוא לא ויתר על כלום.. ומגמת הצימצום בגרעון הסחר ממשיכה. גאון!
  • 4.
    אזרח 16/01/2020 00:38
    הגב לתגובה זו
    מאחל לטראמפ שיצליח
  • 3.
    אי אפשר להאמין לסינים , זה עם תחמן , הם יסובבו את טראמפ על האצבע . (ל"ת)
    אריאל 15/01/2020 22:21
    הגב לתגובה זו
  • ואצל טראמפ כול מילה חקוקה בקרח . (ל"ת)
    בדיוק . 15/01/2020 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כרגיל אצל טראמפ 15/01/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
    ... אבל אפילו תפוח אין !!!
  • 1.
    טראמפ הוא מצורע רקוב כלב (ל"ת)
    אלימלך 15/01/2020 20:57
    הגב לתגובה זו
  • דן 16/01/2020 08:43
    הגב לתגובה זו
    לא יותר קל לך לכתוב בערבית? אה מוחמד?
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.46%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיות

מיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%

דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני

אדיר בן עמי |

מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.66%  מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.


מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.


ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות

הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.


אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.


כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.