נמשכות הירידות בוול-סטריט: פארמוס מאבדת 6%

על רקע הדוחות. מדד הנאסד"ק משיל 0.2% ל-2,069 נק'. מדד הדאו-ג'ונס יורד ב-0.45% ל-10,863 נק'. סינרון עולה ב-3%. קריקס ממשיכה בירידות מאמש ומאבדת 1.5%. טבע עולה ב-0.5%
רם דגן |

בוול-סטריט נמשכת גם בשעה האחרונה מגמת המסחר השלילית. גם נתוני עתודות הנפט החיוביים של ארה"ב לא מצליחים להביא לירידה במחירים, מה שגורם למסחר זהיר בקרב המשקיעים החוששים מהשפעת רמת מחירי הנפט על המשך קצב הצמיחה של השווקים.

מדד הנאסד"ק יורד בשעה האחרונה בשיעור של 0.2% ונסחר בשער של 2,069 נקודות. מדד הדאו-ג'ונס מאבד גם הוא 0.45% לשער של 10,863 נקודות.

בקרב המניות הזרות בולטת גם היום מניית אפל בירידה חדה של 3.5%, לאחר ירידה של כ-5% שרשמה המניה אתמול. ביום שישי הקרוב יחול יום האקס לרישום המשקיעים שיזכו למניות ההטבה שתחלק החברה במסגרת הפיצול שתבצע. במהלך השנה האחרונה זינקה מנייתה של יצרנית המחשבים בשיעור חד של 300%.

בקרב הישראליות בולטת סינרון עם עליה של 3%. אמש השלימו בעלי המניות של החברה את הצעת המכר של 7 מיליון ממניותהם, מה שיצר להם רווח הון של 197 מיליון דולר. מחיר המימוש נקבע ברמה של 28 דולר למניה, המחיר בו נחתם המסחר אמש.

פארמוס נופלת ב-6%. לפני פתיחת המסחר פרסמה החברה את דוחות הרבעון האחרון של 2004 בהם הציגה עליה בהכנסות ל-4.02 מיליון דולר לעומת רמה של 3.7 מיליון דולר. גם ההפסד הנקי של פארמוס הצטמצם מרמה של 5.48 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2003 לרמה של 4.8 מיליון דולר.

ענקית התאים הקוליים לטלפונים סלולריים - קומברס הודיעה, כי חברת טרייטון PCS רכשה ממנה את שרתי המובייל הסלולריים (MDG) בגרסא 4.0 בכדי להרחיב את שירותי ה-WAP שלה ללקוחות הרשתות הסלולריות שברשותה. מניות החברה עולות ב-1.3%.

אופטיבייס יורדת ב-1.13% למרות הודעה על מוצר של החברה האפשר דחיפת וידאו על רשתות IP במטרופולין טאנגשאן שבסין. עוד דווחה החברה, כי מקודד ה-MPEG מובי-מייקר 400 הוטמע בסין באזור שבו יש מעל ל-50 אלף מנויים למודמי ADSL, כבלים ורשתות LAN אופטיות. הלקוחות יקבלו שירותים מורחבים באמצעות המוצר של אופטיבייס.

ויליפוד סיימה את שנת 2004 עם מכירות של 171 מיליון שקל וברווח נקי של 11.2 מיליון שקל, לעומת מכירות של 137 מיליון שקל ורווח נקי של 8.8 מיליון שקל בשנת 2003. הרווח הנקי צמח ב-28% וזאת, מסבירים החברה, הודות לשיפור ברווח הגולמי ובעיקר ברווח התפעולי. ויליפוד שרשמה בשבועות האחרונים עליות חדות יורדת היום ב-0.75%, כך שככל הנראה התוצאות הטובות היו כבר מגולמות במחיר המניה.

קריקס שפרסמה אמש דוחות מאכזבים ממשיכה בירידה של 1.5%. למרות תחזיות האנליסטים לרווח של כ-300 אלף דולר ברבעון האחרון של 2004, דיווחה החברה על הפסד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.