שטראוס-עלית: נכון לסוף ינואר - היופלה הלבן הפסיד

לפי דוח נילסן לינואר 2004 - המותג דנונה מחזיק בישראל 62% משוק היוגורט הלבן, לעומת 22.5% של תנובה עם היופלה. דוננה תשנה הסיסמא בעולם כולו לסיסמא מישראל
שי פאוזנר |

שטראוס-עלית מנופפת בתוצאות מחקר נילסן שמפרסם השבוע לפיו דנונה מובילה עם נתח של 62.1% את שוק היוגורט הלבן בישראל. לאחר שלושה חודשים של השקה מתוקשרת, מדגישים היום במחלבה של משפחת שטראוס - יופלה של תנובה תפס בסוף ינואר 2005 נתח של 22.5% משוק זה בישראל ואף נמצא במגמת ירידה לעומת דצמבר 2004 בו החזיקה בנתח של 28.8% (על-פי דו"ח נילסן ינואר 2005).

סיגל שילוני, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות אמרה היום, כי "מהלכי החסימה שהציגה דנונה, הוכיחו את עצמם והצליחו לבלום את המתחרים". שילוני הוסיפה שההשקה של סדרת הקרמי, חיזוק הבעלות של התחום דרך קמפיין "ההיסטוריה של היוגורט", והפעילויות בנקודות המכירה הצליחו להביא תוצאות מעבר לציפיות.

עוד עולה מדו"ח נילסן 01/05, כי נתח שוק שטראוס בסך הכל בתחום היוגורט עמד בינואר על 57.6% ושל תנובה על 35.2%. בספטמבר (לפני ההשקה של היופלה הלבן) נתח השוק של שטראוס עמד על 57.9% ושל תנובה על 32.6%. נתח השוק של דנונה עלה בינואר ל-40.6% (מול 39.7% בדצמבר), כאשר יופלה ירד ב-28.5% ל-26.3%. קטגוריית הפינוק ירדה כספית ב-10.8% בינואר לעומת דצמבר, וב-26.6% מול ינואר 2004.

במקביל מדווחת היום שטראוס, כי על הישג יוצא דופן בתחום השיווק - מאחר ודנונה העולמית החליטה להחליף את הסיסמא שלה בהתאם לסיסמא של דנונה-שטראוס בישראל ל"החיוך שמתחיל מבפנים". שינוי הסיסמא הינו צעד נוסף להשקת הלוגו הבינלאומי החדש - הלוגו עם החיוך של דנונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.