שטראוס-עלית: נכון לסוף ינואר - היופלה הלבן הפסיד

לפי דוח נילסן לינואר 2004 - המותג דנונה מחזיק בישראל 62% משוק היוגורט הלבן, לעומת 22.5% של תנובה עם היופלה. דוננה תשנה הסיסמא בעולם כולו לסיסמא מישראל
שי פאוזנר |

שטראוס-עלית מנופפת בתוצאות מחקר נילסן שמפרסם השבוע לפיו דנונה מובילה עם נתח של 62.1% את שוק היוגורט הלבן בישראל. לאחר שלושה חודשים של השקה מתוקשרת, מדגישים היום במחלבה של משפחת שטראוס - יופלה של תנובה תפס בסוף ינואר 2005 נתח של 22.5% משוק זה בישראל ואף נמצא במגמת ירידה לעומת דצמבר 2004 בו החזיקה בנתח של 28.8% (על-פי דו"ח נילסן ינואר 2005).

סיגל שילוני, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות אמרה היום, כי "מהלכי החסימה שהציגה דנונה, הוכיחו את עצמם והצליחו לבלום את המתחרים". שילוני הוסיפה שההשקה של סדרת הקרמי, חיזוק הבעלות של התחום דרך קמפיין "ההיסטוריה של היוגורט", והפעילויות בנקודות המכירה הצליחו להביא תוצאות מעבר לציפיות.

עוד עולה מדו"ח נילסן 01/05, כי נתח שוק שטראוס בסך הכל בתחום היוגורט עמד בינואר על 57.6% ושל תנובה על 35.2%. בספטמבר (לפני ההשקה של היופלה הלבן) נתח השוק של שטראוס עמד על 57.9% ושל תנובה על 32.6%. נתח השוק של דנונה עלה בינואר ל-40.6% (מול 39.7% בדצמבר), כאשר יופלה ירד ב-28.5% ל-26.3%. קטגוריית הפינוק ירדה כספית ב-10.8% בינואר לעומת דצמבר, וב-26.6% מול ינואר 2004.

במקביל מדווחת היום שטראוס, כי על הישג יוצא דופן בתחום השיווק - מאחר ודנונה העולמית החליטה להחליף את הסיסמא שלה בהתאם לסיסמא של דנונה-שטראוס בישראל ל"החיוך שמתחיל מבפנים". שינוי הסיסמא הינו צעד נוסף להשקת הלוגו הבינלאומי החדש - הלוגו עם החיוך של דנונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).