שטראוס-עלית: נכון לסוף ינואר - היופלה הלבן הפסיד
שטראוס-עלית מנופפת בתוצאות מחקר נילסן שמפרסם השבוע לפיו דנונה מובילה עם נתח של 62.1% את שוק היוגורט הלבן בישראל. לאחר שלושה חודשים של השקה מתוקשרת, מדגישים היום במחלבה של משפחת שטראוס - יופלה של תנובה תפס בסוף ינואר 2005 נתח של 22.5% משוק זה בישראל ואף נמצא במגמת ירידה לעומת דצמבר 2004 בו החזיקה בנתח של 28.8% (על-פי דו"ח נילסן ינואר 2005).
סיגל שילוני, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות אמרה היום, כי "מהלכי החסימה שהציגה דנונה, הוכיחו את עצמם והצליחו לבלום את המתחרים". שילוני הוסיפה שההשקה של סדרת הקרמי, חיזוק הבעלות של התחום דרך קמפיין "ההיסטוריה של היוגורט", והפעילויות בנקודות המכירה הצליחו להביא תוצאות מעבר לציפיות.
עוד עולה מדו"ח נילסן 01/05, כי נתח שוק שטראוס בסך הכל בתחום היוגורט עמד בינואר על 57.6% ושל תנובה על 35.2%. בספטמבר (לפני ההשקה של היופלה הלבן) נתח השוק של שטראוס עמד על 57.9% ושל תנובה על 32.6%. נתח השוק של דנונה עלה בינואר ל-40.6% (מול 39.7% בדצמבר), כאשר יופלה ירד ב-28.5% ל-26.3%. קטגוריית הפינוק ירדה כספית ב-10.8% בינואר לעומת דצמבר, וב-26.6% מול ינואר 2004.
במקביל מדווחת היום שטראוס, כי על הישג יוצא דופן בתחום השיווק - מאחר ודנונה העולמית החליטה להחליף את הסיסמא שלה בהתאם לסיסמא של דנונה-שטראוס בישראל ל"החיוך שמתחיל מבפנים". שינוי הסיסמא הינו צעד נוסף להשקת הלוגו הבינלאומי החדש - הלוגו עם החיוך של דנונה.
עד היום שיקפה הסיסמא העולמית של דנונה - Getting Better everyday מסר של בריאות ואיכות, מסבירים בשטראוס. עתה מדובר במעבר להעברתם קדימה של ערכי המותג - בריאות פיזית, הנשענת על אורח חיים נכון ותזונה בריאה, מובילה לשלמות מנטאלית ולתחושה כוללת של well-being.