שטראוס-עלית: נכון לסוף ינואר - היופלה הלבן הפסיד

לפי דוח נילסן לינואר 2004 - המותג דנונה מחזיק בישראל 62% משוק היוגורט הלבן, לעומת 22.5% של תנובה עם היופלה. דוננה תשנה הסיסמא בעולם כולו לסיסמא מישראל
שי פאוזנר |

שטראוס-עלית מנופפת בתוצאות מחקר נילסן שמפרסם השבוע לפיו דנונה מובילה עם נתח של 62.1% את שוק היוגורט הלבן בישראל. לאחר שלושה חודשים של השקה מתוקשרת, מדגישים היום במחלבה של משפחת שטראוס - יופלה של תנובה תפס בסוף ינואר 2005 נתח של 22.5% משוק זה בישראל ואף נמצא במגמת ירידה לעומת דצמבר 2004 בו החזיקה בנתח של 28.8% (על-פי דו"ח נילסן ינואר 2005).

סיגל שילוני, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות אמרה היום, כי "מהלכי החסימה שהציגה דנונה, הוכיחו את עצמם והצליחו לבלום את המתחרים". שילוני הוסיפה שההשקה של סדרת הקרמי, חיזוק הבעלות של התחום דרך קמפיין "ההיסטוריה של היוגורט", והפעילויות בנקודות המכירה הצליחו להביא תוצאות מעבר לציפיות.

עוד עולה מדו"ח נילסן 01/05, כי נתח שוק שטראוס בסך הכל בתחום היוגורט עמד בינואר על 57.6% ושל תנובה על 35.2%. בספטמבר (לפני ההשקה של היופלה הלבן) נתח השוק של שטראוס עמד על 57.9% ושל תנובה על 32.6%. נתח השוק של דנונה עלה בינואר ל-40.6% (מול 39.7% בדצמבר), כאשר יופלה ירד ב-28.5% ל-26.3%. קטגוריית הפינוק ירדה כספית ב-10.8% בינואר לעומת דצמבר, וב-26.6% מול ינואר 2004.

במקביל מדווחת היום שטראוס, כי על הישג יוצא דופן בתחום השיווק - מאחר ודנונה העולמית החליטה להחליף את הסיסמא שלה בהתאם לסיסמא של דנונה-שטראוס בישראל ל"החיוך שמתחיל מבפנים". שינוי הסיסמא הינו צעד נוסף להשקת הלוגו הבינלאומי החדש - הלוגו עם החיוך של דנונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד