לשכת עוה"ד חזרה בה מבקשתה להפסיק את שירות "כל עובד" בתחום דיני העבודה
לשכת עורכי הדין חזרה בה בדיון שנערך היום (ד', 11.11) בבית המשפט המחוזי בירושלים מבקשתה הגורפת למתן צווי מניעה זמניים נגד חברת חשבים ה.פ.ס. מידע עסקי, מפעילת אתר האינטרנט "כל עובד" – מאגר מקצועי לציבור המעסיקים בתחום יחסי העבודה והשכר. תחת זאת, ובהמלצת בית המשפט המחוזי, הסכימו הצדדים על הגדרת הפעילויות המותרות שיכולה חשבים לבצע באמצעות האתר, המשקפת את עמדת החברה באשר לאופן שבו עליה להתנהל. בית המשפט דחה את בקשת הלשכה למתן תוקף מיידי להסכמות, והורה כי אלה יקבלו תוקף פורמאלי של פסק דין תוך פרקי זמן של חצי שנה עד שנה וחצי, בהתאם לסוגי הפעילויות ובשים לב, בין היתר, לשיהוי שאפיין את התנהלות הלשכה.
שירות "כל עובד", הנמצא בלב המחלוקת, הוא מאגר מידע מקצועי בתחום יחסי העבודה והשכר, ועיקר פעילותו בהנגשתו ובריכוזו של המידע הרלוונטי לתחום זה במקום אחד. באתר "כל עובד" ניתן למצוא מגוון מנועי חיפוש בתחום החקיקה, הפסיקה, חוזרי נציבות שירות המדינה, נהלים, צווי הרחבה, הסכמים קיבוציים, הוראות תקשי"ר ועוד. בנוסף למאגרי המידע, מפרסם האתר עדכוני חקיקה ופסיקה למנוייו ומפיץ מבזק שבועי המסכם את כלל הפעילות בתחום דיני העבודה בשבוע שחלף. עם מנויי השירות נמנים חשבי שכר, מנהלי כספים בארגונים, רואי חשבון ואף כ-170 משרדי עורכי דין בישראל ומחלקות משפטיות של חברות וארגונים.
בבקשתה לצו מניעה זמני טענה לשכת עורכי הדין כי השירות המוצע הוא ייעוץ משפטי, המהווה הסגת גבול המקצוע. הלשכה הסתמכה, בין היתר, על פסק הדין שניתן לאחרונה בעניין המרכז למימוש זכויות רפואיות (ע"א 4223/12), שם קבע בית המשפט העליון אמות מידה לבחינה האם שירות הוא משפטי ועל כן מיוחד בחוק לעורכי דין בלבד.
אלא שפסק הדין בעניין לבנת פורן קבע במפורש כי שירותים שונים שיש בהם כדי להנגיש מידע משפטי אינם מהווים הסגת גבול המקצוע. למעשה, טענה חשבים בתגובתה לבקשה לצו מניעה, הלשכה מבקשת להחיל אמות מידה שאין להן אחיזה בפסק הדין במטרה להנהיג איסור הרמטי לכל פעולה בעלת "ניחוח משפטי". קבלת פרשנות זו היתה כופה על מעסיקים, ובעיקר על מחלקות השכר וכוח האדם אצלם, לשכור את שירותיהם של עורכי דין, בתשלום שכר טרחה גבוה עשרות מונים מעלות המנוי של "כל עובד", וזאת רק לצורך קבלת מידע בסיסי בתחום יחסי העבודה והשכר, אשר ניתן במגבלות שקבע בית המשפט העליון.
- חשבים משיקה מוצר חדש : הסורק - שירות התראות משפטיות
- חשבים מציגה מהפיכה טכנולוגית בעולם דיני העבודה והשכר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, חשבים הבהירה בתגובתה כי בין מנויי "כל עובד" לשכת עורכי הדין עצמה (מחוז דרום) משנת 2008 והלשכה עצמה (גזברות) מ 2011, כאשר עובדות אלה הוסתרו מבית המשפט. לא ברור, כך נטען, כיצד יכולה הלשכה להלין על שירותים כמסיגים את גבול המקצוע שעה שהיא עושה שימוש באותם שירותים ממש מזה שנים.
בדיון שהתקיים היום הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן שירות המענה המקצועי של "כל עובד" יפעל כך שבמקרה של שאלה הנוגעת לסיטואציה קונקרטית, יכלול המענה הודעה לפיה "אין באפשרותנו לתת מענה לשאלה הנוגעת לסיטואציה קונקרטית. ככל שהנך מעוניין ללמוד על הסוגיה, תוכל להיעזר בקישורים לעמוד באתר, המרכזים לגבי סוגיה זאת את הפסיקה ו/או החקיקה ו/או המאמרים הרלוונטיים". הודעה בנוסח זה תימסר לפונים אל המענה הטלפוני במסגרת השירות. כמו כן, המאמרים המופיעים באתר כל עובד לא יכללו התייחסות לסיטואציות קונקרטיות, אלא אם כן מדובר במאמרים משפטיים שפורסמו בכתבי עת אקדמאיים או משפטיים, לרבות באינטרנט, וכן במאמרים שפורסמו מטעם רשות ציבורית מוסמכת. על חשבים להתאים את המענה הטלפוני לנוסח המוסכם בתוך כשישה חודשים, ולהתאים את המאמרים המופיעים באתר למוסכם בתוך כשנה וחצי.
נוכח הסכמות אלה, הוחלט כי ההתדיינות בתיק העיקרי תימשך רק לגבי הסעדים המתבקשים על ידי לשכת עורכי הדין לגבי מחולל חוזה עבודה ומחולל סיום העסקה, המהווים מערכת אוטומטית להפקת מסמכים סטנדרטיים על פי נתונים שמקליד המעסיק.
- הבובות הפופולריות מסוכנות לילדים: משרד הכלכלה מזהיר משימוש בבובות LABUBU
- ביטוח לאומי דיגיטלי: לנצח את הבירוקרטיה מהספה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים...
ההסכמות שהושגו אינן תואמות את נוסחם הגורף של הצווים שביקשה הלשכה, והן משקפות את עמדתה של חשבים לגבי האופן שבו עליה להתנהל. כך, למעשה, התיר בית המשפט ל"כל עובד" להמשיך ולהעניק את השירות הניתן על ידה לציבור ולהפעיל את מאגר המידע המוביל בישראל ליחסי עבודה במתן מענה מתאים ללקוחותיה, על אף ניסיונה של הלשכה להפסיק פעילות זו.
- 2.הלשכה התקפלה!! דמי חבר גבוהים (ל"ת)ותפוקה נמוכה 15/11/2015 01:18הגב לתגובה זו
- 1."מאגר המידע המוביל בישראל" (ל"ת)זו כתבה או פרסומת??? 15/11/2015 01:16הגב לתגובה זו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
