הצעת חוק התוכנית הכלכלית ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו- 2016 - בחירת הסוכן הפנסיוני
ביום 31.8.2015 פורסמה ברשומות הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו- 2016), התשע"ה-2015 (להלן: "הצעת החוק").
מטרת הצעת החוק, בין היתר, לתקן חוקים שונים במטרה לחזק את הצמיחה במשק, להגדיל את הפריון במשק ורמת התחרות בו ולהוזיל את יוקר המחיה.
במסגרת הצעת החוק מוצע לתקן את חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005 ואת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005. להלן עיקרי התיקונים המוצעים בחוקים אלה הנוגעים ליחסי עובד מעביד:
הפרדה בין השיווק הפנסיוני לשירותי תפעול
החל מינואר 2008 חלה חובה על כל מעסיק להפקיד עבור עובדיו לחיסכון הפנסיוני מכוח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק.
כאמור בדברי ההסבר להצעת החוק, חישוב הזכויות המגיעות לכל עובד, הפקדת הכספים בגופים המוסדיים השונים, וביצוע בקרה על נכונות ההפקדה (להלן: "שירותי תפעול") כרוכים בעלות כספית.
בשל האמור, מעסיקים רבים מתקשרים עם סוכנויות ביטוח לשם הענקת שירותי שיווק פנסיוני לעובדיהם וביצוע פעולות באותם מוצרים. במסגרת שירות זה מספקות סוכנויות הביטוח שירותי תפעול למעסיקים, לעיתים קרובות ללא תמורה, מאחר והתשלומים שמשלמים הגופים המוסדיים לסוכנות הביטוח מתוך דמי הניהול שנגבים מהלקוח מממנים למעשה את עלויות התפעול.
- חשבים משיקה מוצר חדש : הסורק - שירות התראות משפטיות
- חשבים מציגה מהפיכה טכנולוגית בעולם דיני העבודה והשכר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך יוצא שסוכן הביטוח, שמחויב להציע לעובד את החיסכון הפנסיוני המתאים ביותר עבורו ולדאוג לענייניו בכל תקופת הביטוח, מחלק זמנו בין שירותי השיווק שהוא מספק לעובד לשירותי התפעול שהוא מספק למעסיקו של אותו עובד. כמו כן, התוצאה היא שהעובד מממן את הוצאות התפעול של מעסיקו.
לפיכך מוצע לבצע הפרדה בין שירותי תפעול הניתנים למעסיק לשירותי שיווק פנסיוני הניתנים לעובדים וכך לאפשר לעובד לבחור באופן חופשי בבעל רישיון, לצמצם ניגוד עניינים של בעל הרישיון ושל המעסיק, לעודד תחרות ולהוזיל עלויות דמי ניהול לעובד.
חופש הבחירה במשווק וביועץ הפנסיוני
עוד מוצע, לעגן את זכות העובד לקבל ייעוץ או שיווק לגבי החיסכון הפנסיוני שלו מבעל רישיון בו יבחר ולאסור על המעסיק להתנות ביצוע עסקה במוצר פנסיוני בביצועו ע"י בעל רישיון מסוים (ובכלל זה סוכן הביטוח המספק שירותי תפעול למעסיק).
- צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
- מתווכי הנשק גוזרים עמלה של 350 מיליון דולר בשנה מהתעשייה הביטחונית בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
איסור התניית ביצוע פעולות באמצעות בעל רישיון מסוים
בהתאם להצעת החוק, מוצע לקבוע שמעסיק לא יהיה רשאי להתנות ביצוע הפקדות כספים לקופת גמל בעבור עובד או מתן טובת הנראה אחרת לעובד בכך שפעולות ביצוע עסקה במוצר פנסיוני יעשו ע"י בעל רישיון מסוים.
תחילה
על פי הצעת החוק, תחילתו של התיקון המוצע תהיה ביום 1.12.2015.
הכותבת – מנהלת "כל עובד" מבית חשבים ה.פ.ס מידע עסקי בע"מ.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
