דנקנר באיתות לשוק: אחרי שצנחה 65% ב-2011 דסק"ש מבקשת לרכוש 7% מכור

דסק"ש מעוניינת לרכוש 7% נוספים בכור בפרמיה של 16% על השוק. בקרוב צפויה S&P מעלות לעדכן בדבר דירוג החוב של כור
אריאל אטיאס | (28)

איש העסקים נוחי דנקנר הגיע למסקנה שמניית כור נפלה מספיק והחליט לעשות צעד. מאוחר הערב (ג') פרסמה חברת דיסקונט השקעות מקבוצת אידיבי החזקות שבשליטתו הצעת רכש למניות כור בסך כולל של 116 מיליון שקלים. החברה מציע לרכוש מניות מהציבור בפרמיה של כ-16% בלבד.

דסק"ש מבקשת לקנות עד 3,322,000 מניות רגילות של כור המהוות כ-7% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה במחיר של 35 שקלים למניה. כאן ראוי לציין כי מדובר בפרמיה על מחיר השוק אך עדיין במחיר הנמוך בכ-60% ממחיר המניה רק בתחילת 2011. כמו כן, מדובר במחיר הנמוך ב-44.5% מהמחיר הממוצע של כור בששת החודשים האחרונים.

נכון להיום מחזיקה דסק"ש בכ-63% מהון המניות של כור. חברות אחרות מקבוצת אידיבי כגון אידיבי פיתוח המחזיקה בכ-13.35% ממניות כור הודיעו כבר שלא יענו להצעת הרכש. במידה והמשקיעים יענו להצעה צפויה הקבוצה להגיע להחזקה של 87%, כולל החזקות כלל עסקי ביטוח וכלל פיננסים.

שוויה של חברת כור נחתך בשנה החולפת בצל משבר החובות באירופה והחששות ממיתון עולמי. החשיפה הגדולה של כור לשווקים דרך החזקתה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס הניבה לה השנה הפסד של מיליארדי שקלים וגרמה לשוק להגדיל את התשואות על אגרות החוב של החברה ושל הקבוצה בכלל. עם זאת נציין כי החברה נמצאת בשלבים הסופיים של השלמת עסקת מכירת השליטה במכתשים אגן לכמצ'יינה הסינית. עסקה זו צפויה לשלשל לכיסה של כור 1.13 מיליארד דולר.

הצעת הרכש לכור עשויה להיתפס בשוק כהפתעה, אך לא מדובר במהלך יוצא דופן מביתו של דנקנר. איש העסקים, המחזיק באחת הקבוצות החזקות במשק, ביצע בשנים האחרונות מספר עסקאות דומות בהן הגדיל את החזקת אידיבי בחברות הבנות ואף מחק את חלקן מהבורסה. בין הדוגמאות: הגדלת השליטה במכתשים אגן, בשופרסל ומחיקת כלל פיננסים ואידיבי פיתוח מהמסחר.

בקרוב - עדכון על דירוג החוב של כור

בתוך כך, חברת כור הודיעה היום לבורסה כי נכון למועד הצעת הרכש עומדת יתרת המזומנים, כולל פיקדונות משועבדים של החברה, על סך של כ-1.97 מיליארד שקלים (מתוכם פיקדונות משועבדים בסך של כ-1.37 מיליארד שקלים וכ-581 מיליון שקלים יתרת מזומנים זמינה שאינה משועבדת שנועדה לשמש את החברה למימון התחייבויות וצרכים שוטפים).

למועד הדוח, לחברה נכסים נקובים בפרנק שוויצרי בסך של כ-868 מיליון פרנק שוויצרי והלוואות בפרנק שוויצרי בסך של כ-636 מיליון פרנק שוויצרי. כמו כן, לחברה עסקאות גידור פתוחות על הפרנק בהיקף של כ-538 מיליון פרנק שוויצרי, זאת לאחר שסגרה מספר פוזיציות שהניבו לה הפסד ברבעון השלישי של כ-90 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    ידע הגון 14/09/2011 16:07
    הגב לתגובה זו
    יש לקוות שכוונה לרכישה זו בפרימיה כה גבוה לא נעסתה בהיתיעצות עים אחד הבבות מניטיבות כמו במיקרה הקודם בבנק השוויצי בכלל נוחי הוא איש עסקים מוכשר תורם ותומך קהילה רב פעלים ומוערך שהסיגיו ואנושיותו ידועים במחוזותינו ולכן לעניות דעתי המאוד צנועה הוא כלל לא זקוק לא לחסדי הבבות למינהם ווודי לא לעצתם
  • 22.
    דניאל 14/09/2011 09:20
    הגב לתגובה זו
    אריק ש. חושב שאני ילד אז אני לא אני בן, ואני מבין הרבה יותר ממנו גם אם הוא או אחרים חושבים אחרת,בכל אופן בקרוב מאד יתגלה כאן בישראל תרמית/מעשה גדול,אם המצב הדאו פוליטי יאפשר זאת אתם תבינו עניי של חודש-חודש ושבוע מהיום. בהקשר לשוק,תיזהרו ממניות של...........כולל רציו.....אפריקה,.......פרטנר......סלקום.
  • 21.
    כלכלן 14/09/2011 09:14
    הגב לתגובה זו
    בוקר טוב לכל הבלוגרים. צר לי עימכם. נוחי הוא המלך האחד והיחיד אחרי ה' הוא שולט במדינה . כמו במשחק מונופול. מי סופר את כולנו? הוא יקנה או ימכור הוא יעשה מה שהוא רוצה. תפנימו הוא המלך המעסיק הכי גדול במדינה . טייקון עם מערכת קשרים ושליטה בפוליטקאיים וממשל.והון הבחור חכם נבון עם ביצים... לא סופר אף אחד מרבע מטר. הבנקים מגבים אותו כי אין להם ברירה. בקיצור אם אתה לא יכול נגדם תצטרף אליהם ותאכל קצת פרורים מהצלחת.
  • אבי מהרחוב 14/09/2011 09:22
    הגב לתגובה זו
    כבר נאמר שכל כל* בא יומו
  • 20.
    נוחי דנקנר 14/09/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    משקיעים קטנים שהפסדו את כספם שחסכו כל חייהם...אין לו לב לבן אדם הזה.
  • 19.
    כן נוחי,קח עוד הלוואות להימורים כושלים (ל"ת)
    מי יעצור אותך? 14/09/2011 08:40
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    דניאל 14/09/2011 08:11
    הגב לתגובה זו
    מציע לכם ואומר לכם אל תיקנו כלום של הנחש, ראו את כל המניות שלו מרוסקות ויתרסקו בהמשך, שמועה חזקה שקרדיט סוויס ניכנס לקשיים וצפוי להיסחר ב 12 דולר, ראו הוזהרתם,כמו כן מי ששמע לי לפני 3-5 חודשים שאמרתי כאן באתר מכובד זה לא ליקנות מניות של דנקנר - עשה בחוכמה, כמובן שאני לא מצפה שתגידו " דניאל צדק" דניאל כל הכבוד" אבל זה העם שלנו ,לא נורא,ושוב יעשה תרגיל כמו כלל פינססים,שופרסל זוכרים הצעת רכש ב 2300? שער 2300,אידיבי פיתוח? ראו היכן אידי בי כיום, דסק" ש,סלקום,כלל תעשיות,אלרון,כלל ביו המהוללת,כור,ועוד.
  • דניאל צדק 14/09/2011 08:35
    הגב לתגובה זו
    דניאל לשלטון. עכשיו אתה מרוצה? אבל לגבי נוחי אין ספק שאתה צודק.
  • 17.
    אני גם לא מאמים 14/09/2011 07:53
    הגב לתגובה זו
    אני ממאין שהיא תחזור לכוונים של 200 לפחות
  • 16.
    לא לקנות. לצאת מהבורסה (ל"ת)
    נוחי איש בלי מזל 14/09/2011 07:34
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שלומי 14/09/2011 05:51
    הגב לתגובה זו
    אם יש לו כסף לקנות מניות שיחזיר תחילה את החובות שלו ואחר כך יעשה תרגילים מסריחים.
  • 14.
    העם 14/09/2011 01:14
    הגב לתגובה זו
    י
  • 13.
    עעע 14/09/2011 00:32
    הגב לתגובה זו
    עוד 30% . אף אדם בודד לא יכול לסמן תחתית במצב השווקים הנוכחי.
  • 12.
    ארמגדון 14/09/2011 00:25
    הגב לתגובה זו
    אם יש למניפולטור הפיננסי כסף נזיל מדוע לא רוכש את האג" חים של הקבוצה הנסחרות בתשואות של עד 20!???? אלא אם כן הוא מתכוון להזמין את מחזקי האג" ח לספר
  • 11.
    מזל טוב למחזיקי כור מחר קפיצה של 20 אחוז למעל (ל"ת)
    דודי 14/09/2011 00:14
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ארגון נפגעי נוחי 14/09/2011 00:11
    הגב לתגובה זו
    הכרישים באים לטרוף גם אם הם בעצמם מדממים. מי יודע, אולי יום אחד יבוא כריש גדול יותר ויעשה לנוחי בית ספר.
  • 9.
    אופציה על סוןויס מהמ 13/09/2011 23:52
    הגב לתגובה זו
    תביעה בדרך כור שווה 0
  • 8.
    אחד 13/09/2011 23:50
    הגב לתגובה זו
    גם בקרדיט סוויס הוא עשה לאירופאים הפראיירים תרגיל. בכלל הוא גאון כלכלי, לא מניפולטור שעסוק בקומבינות מסריחות.
  • 7.
    דנקנר 13/09/2011 23:25
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף אחרי גלות ידיעה טובה הבעת אמון לא תקנה מניה אחת אבל הערך יעלה ויש תחתית לכור אני סומך על נוחי שיעשה ביה" ס לשוק ולשורטיסטים ששמו את הכסף על כור ודסק" ש ועל כמה טוקבקיסטים לדעתי בלבד לילה טוב מחר יהיה אחד העם ירוק מדבש
  • רון 14/09/2011 04:51
    הגב לתגובה זו
    שמשדר פאניקה . נוחי מרוקן את דסקהש וכתוצאה מזה יגישו בעלי אגרות החוב של דסקהש תביעה יצוגית מי צריך את מניות כור שכל שאר החברות שלה מקרטעות ענין ערך סלקום -מעריב-ישראייר-שופרסל ועוד .תשואת האגח של דיסקונט תמריא והוא יתקשה למחזר הון מה שיכול לגרום לתחילת קריסת משפחת דנקנר.וכל זאת בגלל יצר ההימור של נוחי
  • 6.
    עובד אדמתו 13/09/2011 22:44
    הגב לתגובה זו
    מודיעין יהש למי שלא בקיא. ילאה נוחי נראה אותך מחזק מודיעין, ועוזר קצת למשקיעים...
  • בני 13/09/2011 23:24
    הגב לתגובה זו
    עוד תרגיל של דנקנר למחוק את כור ממסחר בבורסה, יגיע ל 87% מהון המניות בשוק ויאלץ את 13% הנותרים למכור בזול וכך כור תמחק מן הבורסה.
  • 5.
    אין מה להריץ 13/09/2011 22:43
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב למחזיקים.
  • 4.
    רונן 13/09/2011 22:34
    הגב לתגובה זו
    דעו לכם לדנקנר יש הרבה כסף בקבוצה פנוי הוא נתן לכולם להרגיש שזהו הוא פושט רגל אתם תמימים זרקתם סחורה הורדתם את המניות של הקבוצה לתחתית עכשיו הוא קונה מימכם בהמשך ימכור לכם עם רווחי הון ענקיים וחוזר חלילה דרך אגב תודה לכל אלה שמכרו לי לפניי שבוע וחצי כור לילה טוב
  • 3.
    יהיה פה רווחי הון חבל על הזמן (ל"ת)
    מאיר 13/09/2011 22:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אהרון 13/09/2011 22:11
    הגב לתגובה זו
    ותצא לתיקון חד מאוד למעלה
  • עדן 13/09/2011 23:06
    הגב לתגובה זו
    תרגיל מסריח כמו אידיבי פתוח לרושש המשקיעים ולהכריח אותם למכור בזל בשפל.שיציע המרה להשקעות דיסקונט
  • 1.
    חמי 13/09/2011 22:08
    הגב לתגובה זו
    נוחי הוא כמו מהמר בקזינו שאיבד שליטה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.