רייטינג

בגלל הפיגוע? 'האח הגדול' בפרק האחרון לפני הגמר במוצ"ש - עם 32% בלבד

'חדשות 2' במהדורה מורחבת בגלל הפיגוע בירושלים, זכתה לנתון גבוה מאד. מהדורת 'חדשות 10' והתחקיר על נתניהו ב'המקור' לא הקפיצו את ערוץ 10
אלכסנדר כץ | (10)

הפיגוע בירושלים שינה את לוחות השידורים בערוצי הטלוויזיה הארציים. הפרק האחרון של 'האח הגדול' לפני הגמר שישודר במוצ"ש, זוכה לנתוני צפייה נמוכים יחסית, אבל גם 'המקור' בתחקיר מיוחד על נסיעותיה של משפחת נתניהו לחו"ל, לא מצליחה להדביק צופים למסך.

על פי נתונים ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית, שכוללים צפייה חיה וצפייה נדחית עד לשעה 2:00 לפנות בוקר, 'האח הגדול' (קשת, ערוץ 2) הניבה 32%, הנתון הנמוך ביותר של התכנית בשבועות האחרונים. ממול 'המקור' (ערוץ 10) קיבלה 8.7%, רייטינג דומה לזה שהיא מקבלת כל שבוע, למרות התחקיר של רביב דרוקר על ראש הממשלה.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' לקחה את כל הקופה עם 28.3%, מנתוני הרייטינג הגבוהים שלה בתקופה האחרונה. 'חדשות 10' זוכה לאחוזי צפייה סטנדרטיים - 10.2%. בעקבות הפיגוע, הניבה מהדורת החדשות של ערוץ 9, בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית, 5.2% צפייה, ו-17.4% בקרב אוכלוסיית העולים.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    משה 24/03/2011 21:45
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למי שלא צופה בפח הזבל הזה
  • 9.
    מ ש ע מ ם ! ! ! פשוט אין כלום בתוכנית. כלום (ל"ת)
    24/03/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גל 24/03/2011 12:31
    הגב לתגובה זו
    זה לא מעניין ברגע שהלכה פרידה אין כבר מה לראות
  • 7.
    עובד קשת לשעבר 24/03/2011 12:17
    הגב לתגובה זו
    איך זה יכול להיות ששליש מהמדינה רואה את החרא הזה!!!???
  • 6.
    שוקי 24/03/2011 12:08
    הגב לתגובה זו
    דייייייייייייי , נמאס , לא מעניין אפילו מי ינצח !!!!
  • 5.
    שרונה אמיתי 24/03/2011 12:05
    הגב לתגובה זו
    תבינו אולי סוף סוף!! כאשר דני קושמרו מנחה יש רייטינג גבוה. יונית לוי המאוסה מבריחה את הצופים
  • 4.
    תלם אהרון גבעתיים 24/03/2011 11:58
    הגב לתגובה זו
    הקהל רוצה לראות דם ומכות וזנות ולסביות ושמאלניות ונשות שוק קשת לא מבינה איך להכין תוכנית מעניינת !!!!!!
  • 3.
    אורי 24/03/2011 11:43
    הגב לתגובה זו
    עונה גרועה מאוד... אין תוכן ועניין (במיוחד שזה מעין פרק סיכום)
  • 2.
    מה לא ברור? פרידה לא נמצאת עוד, אז אין תוכן. (ל"ת)
    אלון 24/03/2011 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לירון 24/03/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    שודרה עד השעה 23:20 אז מן הסתם שהרייטינג יירד....
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?