הישראלים כבר לא קונים סובארו: ירידה של 84.7% ברווח הנקי בחציון ה-1 של 2008
חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו מדווחת על תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון של 2008, ואלו רחוקים מלהיות מעודדים. להבדיל מרכבים אחרים כמו מאזדה שהפכה מזמן להיות הרכב הישראלי המוביל, סובארו הוותיקה מאבדת ממעמדה וכבר לא מושכת את הקהל הישראלי.
הרווח הנקי של החברה במאוחד בחציון ה-1 של 2008 נחל ירידה של כ-84.7%והסתכם בסך של כ-5.5 מיליון שקל (כ-1.1% מההכנסות), לעומת רווח בסך של כ- 36 מיליון שקל (כ-5.9% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות החברה לחציון ה-1 של 2008 הסתכמו לכ- 494 מיליון שקל בהשוואה לכ- 606 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (קיטון של 18.5%). ההכנסות במגזר הרכב בתקופה זו הסתכמו לסך של כ- 443 מיליון שקל לעומת סך של כ- 563 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (קיטון של 21.3%).
החברה מסרה במחצית הראשונה של השנה כ- 4,050 כלי רכב מול כ- 5,340 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ- 24.2%.
השוק המוסדי אשם. "לא נשחוק את הרווחיות מעבר לקיים"
אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו החזקות: "הקיטון בכמות כלי הרכב שמסרה החברה בחציון הראשון לשנת 2008 בהשוואה לחציון הראשון אשתקד נובע מהירידה שחלה במכירות לשוק המוסדי בעוד שבמכירות לשוק הפרטי קיימת יציבות. החברה קיבלה החלטה לא לשחוק את הרווחיות, מעבר לשחיקה הקיימת, על ידי הורדת מחירים נוספת לשוק המוסדי, ולו גם במחיר של קיטון בהיקף המסירות לפלח שוק זה.
בנוסף, הפגיעה ברווחיות נבעה בין היתר מהורדת מחירי המכירה של הדגמים העיקריים של החברה וזאת בעקבות הורדת סף הכניסה לקבוצת שווי שימוש 2 ושווי שימוש 4.
הקיטון במכירות והשחיקה במחירי המכירה יחד עם הוצאות מימון גבוהות במיוחד, הביאו לפגיעה בתוצאות הכספיות של החברה.
נקודת האור היחידה: חלקי חילוף ושירותי מוסך
ההכנסות במגזר חלקי חילוף ושירותי מוסך מחיצוניים של החברה במאוחד בתקופה של שישה חודשים שנסתיימה ביום 30 ביוני, 2008 הסתכמו לסך של כ- 49.3 מיליון ₪ לעומת סך של כ- 41.8 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של 18.0% ).
מפרסמים יותר - מוכרים פחות
הוצאות מכירה ושיווק של החברה במאוחד בתקופה של שישה חודשים שנסתיימה ביום 30 ביוני, 2008 הסתכמו לסך של כ- 19.3 מיליון שקל לעומת סך של כ– 14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של כ- 32.2%). גידול זה נובע בעיקרו מגידול בהוצאות הפירסום של החברה עקב השקת דגמים חדשים ובשל הצורך להתמקד במכירות לשוק הפרטי.