הפרסומת החדשה של אורנג': "פשוט לא מתחבר - לא יותר מאשר שמאלץ דוחה"
המדור השבועי של כרטיס ביקור(ת) מאת ארנון ממן בוחר השבוע בפרסומת של אורנג' (לגיבוי נתונים) ובמשפט אחד: "אורנג' פשוט לא מתחבר אלי".
תקציר הפרסומת: ילדות, נעורים, בגרות, נישואים וילדים בצל העץ הגדול. בסוף הדחפורים מביאים אותו לדשא המגודר של המשפחה. מסקנה: אורנג' שומרת על היקר לך.
הלקוח: אורנג'. משרד הפרסום: שלמור אבנון עמיחי
באנגלית זה נקרא Over kill. הקצנת יתר. במילים אחרות - ירי בתותח על זבוב. בדרך כלל זה עובד. בעיקר כשזה מצחיק. פרסומות שמביאות את הבעיה או את הפתרון עד לקצה מצליחות להבהיר את הפואנטה ולהפנות אליה את תשומת לב הצופה. ויש לכך אינספור דוגמאות, הנה תזכורות מהשבועות האחרונים: איך בנק מזרחי טפחות משכנע אותנו שצריך מומחה? בגרוטסקיות מוקצנת, עם סילוני מים לפרצוף ונפילה כואבת מסולם. איך אגיסטן אלוורה רוצה שנזדהה עם הסבל של פטריות הרגליים? עם סצינת גירוד כפות רגליים היסטרית של מנכ"ל בתפקיד נער גומי. ויש כאמור דוגמאות רבות נוספות.
עשוי מקצועי ומרגש אבל זה שמאלץ דוחה
תשדיר אורנג' המדובר עשוי ביד מקצועית ביותר. הבימוי רגיש ומרגש. הצילומים מרשימים, הנופים נוגעים ללב, הסצינות כאילו נלקחו מסרט נעורים קלאסי והשחקנים (הזרים) ממלאים את תפקידם כנדרש.
אבל למרות זאת, ובעצם בגלל כל זאת, הפרסומת היא לא יותר מאשר שמאלץ דוחה. מצג החיים המושלמים האופייני תמיד לסרטוני אורנג' הגדיש הפעם את הסאה. הבחור הצעיר, היפה, הרגיש וכמובן העשיר, עם הוילה הגדולה בחיק הטבע, עם האישה המושלמת והילדים הנפלאים, פשוט רצה לשמור על הדברים החשובים לו והביא את העץ הענק אל תוך החצר. וכך, רגע לפני שנבנה המלון החדש, העץ נעקר ונשתל בגינת הבית.
רבותיי, כולה גיבוי נתונים מאורנג'
וכל זה בנון שלנטיות מקסימה שכזאת, ממש מעשה של יום יום. הפתעה טריויאלית של בעל אוהב לאשתו הנערצת. וכאן בדיוק עושה הבומרנג סיבוב של 180 מעלות וחוזר לאורנג'. במקום חיבור קיבלנו ניכור. במקום אמת קיבלנו טלנובלה מופרכת. החיים המושלמים של האנשים המושלמים בעולם המושלם מעוררים גיחוך. אפילו במופע של טרומן היה יותר מגע עם המציאות. ובואו לא נשכח על מה מדובר כאן: כולה גיבוי נתונים מהאורנג'.
הפואנטה בדיוק בצד השני
וגם אם נתייחס בסלחנות לגודש הדבש והסוכר שבסיפור, גם הלוגיקה שגויה. כי מה בעצם למדנו? קיבלנו שעור שמדגים כמה צריך להתאמץ ולהשקיע כדי לשמור על מה שיקר לנו. ובעיני הפואנטה נמצאת בדיוק בצד השני: בואו ותראו כמה קל ופשוט לשמור על התמונות, הצילצולים והמספרים הצרובים באורנג' שלך. לא צריך להלחם בכרישי נדל"ן, לא מוכרחים שני בולדוזרים וגם ואין צורך לעקור סכומי עתק מחשבון הבנק.
* ארנון ממן הוא קופירייטר ויועץ תכנים שיווקיים, מנכ"ל משותף של מדיסון אבניו - המכללה ללימוד קופירייטינג ופרסום.
** לבקשות לניתוח פרסומות, אתם מוזמנים להגיב.