האינפלציה על סף הסלמה נוספת? דאו כימיקלים מעלה מחירים ב-20%

יצרנים הכימיקלים הגדולה בארה"ב הודיעה כי תעלה את המחירים של כל מוצריה ביותר מ-20%
שהם לוי |

אם היה ספק עד כה מתי עליית מחירי הסחורות והאנרגיה תבוא לידי ביטוי במוצרים היום יומיים, הרי שהנה הגיע היום. למרות שהאינפלציה בארה"ב עדיין יחסית נמצאת בשליטה, המצב עלול להיות מעט שונה במחצית הבאה של השנה. העדות הראשונה אנחנו מקבלים היום בדמות חברת דאו כימיקלים הנסחרת בדאו ג'ונס.

חברת דאו כימיקלים האמריקנית (DOW.N) יצרנית הכימיקלים הגדולה בארה"ב, הודיעה ביום רביעי כי היא תעלה מחירי עבור כל מוצריה ביותר מ-20%, אולי הסימן האחרון כי מחירי האנרגיה המסלימים מניעים את האינפלציה מעלה. החברה ציינה את העלייה החדה בעלויות האנרגיה, חומרי הגלם והתחבורה כגורמים שהובילו אותה להחלטה. החברה ציינה כי תעלה את המחירים באופן גלובלי בטווח הרחב של מוצריה החל מפלסטיק ועד לחומרי צבע ומוצרים חלקאיים.

המהלך של דאו כימיקלים לא היווה הפתעה גמורה לצופי התעשייה, מאחר והמחירים של הגז הטבעי, גורם מפתח לתעשייה הכימית, זינקו ביותר מ-56% מאז סוף 2007, כמו כן מחירי הנפט המריאו ב-32% ליותר מ-125 דולר לחבית. יחד עם זאת, האתגר הגדול של החברה מצוי ביכולתה לגלגל את עלית המחירים לעבר הצרכנים.

הרבה מאוד יהיה צלוי במה שהמתחרים יעשו, אמר האנליסט פראנק מיסץ' מ- BB&T Capital Markets. "בהינתן מחירי חומרי הגלם והאווירה האינפלציונית, הייתי מנחש כי מרבית המתחרים יעקבו אחריהם". החברה ממידלנד הודיעה כי עלויות האנרגיה זינקו ב-42% במהלך הרבעון הראשון של השנה לעומת השנה שעברה, והזינוק במחירי הנפט הגולמי והגז הטבעי ממשיך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.