הצרכן הישראלי "מגהץ" בעיקר על חשמל וסלולר
הלשכה המרכזית לססטיסטיקה מבצעת מדי חודש בדיקה של הנתונים על רכישות בכרטיסי אשראי בקרב צרכנים פרטיים. על פי נתוני המגמה, בחודשים מארס עד מאי 2007 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 11.9% בחישוב שנתי, בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 11.3% בשלושת החודשים דצמבר עד פברואר 2007.
יצויין, כי הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. בנוסף, הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות – 41%, נרשמה ב-3 החודשים מארס-מאי, עלייה במחירים קבועים של 13.3% בחישוב שנתי. עלייה זו באה בהמשך לעלייה של 12.6% בשלושת החודשים הקודמים לתקופה זו.
בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה בחודשים האחרונים, עלייה במחירים קבועים של 8.2% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 6.9% בשלושת החודשים הקודמים - דצמבר עד פברואר 2007.
בקבוצת הרכישה "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה אף היא 19% מסך הרכישות, נרשמה בשלושת החודשים מארס-מאי 2007, עלייה במחירים קבועים של 10.1% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 15.5% בשלושת החודשים הקודמים לתקופה זו.
ובקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה אף היא 19% מהרכישות, נרשמה ב-3 החודשים, עלייה במחירים קבועים של 13.2% בחישוב שנתי. עליה זו באה בהמשך לעלייה של 10.7% בשלושת החודשים דצמבר-פברואר.