ביקוש יתר של פי 2 בהנפקת האג"ח של מרדכי אביב

חברת הנדל"ן הירושלמית גייסה היום מהמוסדיים כ-40 מיליון שקל בריבית המינימום. מתכוונת להשתמש בכסף בכדי להתפתח לכיוון מרכז הארץ
רם דגן |

חברת הנדל"ן הירושלמית, מרדכי אביב תעשיות בניה, גייסה היום ממשקיעים מוסדיים כ-40 מיליון שקל, בדרך לגיוס כולל של כ-50 מיליון שקל. במכרז המוסדי של הנפקת החברה נרשמו ביקושי יתר של פי 2 והריבית שנקבעה לצורך ההנפקה היא ריבית המינימום שהוצעה למשקיעים.

מן החברה נמסחר היום, כי להנפקה נרשמו ביקושי יתר של 90 מיליון שקל מצד משקיעים מוסדיים. כאמור, אביב מתכוונת לגייס בסך ההנפקה 50 מיליון שקל באג"חים להמרה, כש-80% מסכום זה הוצעו למשקיעים המוסדיים. הריבית במכרז נקבעה ברמת המינימום של 4.4%, ובסך הכל משקפות תוצאות ההנפקה תשואה של 7% לאיגרות החוב של החברה. שיעור ההקצאה למשקיעים המוסדיים יעמוד על 63%.

את ההנפקה מובילה הראל חיתום, לצד לאומי ושות' וחברות החיתום של הבנק הבינלאומי ובנק דיסקונט.

כנגד איגרות החוב התחייבה החברה לשעבד לטובת המשקיעים 3 פרוייקטים שלה, שהוערכו על ידי שמאים בכ-100 מיליון שקל ? כפליים משווי האג"חים המונפקות. הנכסים המשועבדים הם חלקה של החברה בפרוייקטים בשכונת תלפיות, בגבעת שאול והפרוייקט בהונגריה.

בכוונת מרדכי אביב לנצל חלק מתמורת ההנפקה לטובת הרחבת פעילותה אל אזור מרכז הארץ. במסגרת מגמה זו, רכשה החברה לאחרונה קרקע בנתניה, המיועדת להקמת פרוייקט מגורים ומסחר, מידי כונס הנכסים של חברת ברנוביץ'.

למרדכי אביב הון עצמי של 84 מיליון שקל וזו תהיה סדרת האג"חים השלישית שהיא מנפיקה למשקיעים בבורסה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.