
צילום: יצרן
הסיניים משתלטים על שוק הרכב, מה יהיה ב-2025?
לאחר ש-2024 סימנה נסיגה דרמטית של מותגים זרים מהשוק הסיני, 2025 צפויה לראות את החברות הסיניות ממשיכות להתעצם; BYD ממשיכה לעלות עם נתח שוק של 16%, בעוד ג'ילי מתרחבת עם חדירה חזקה לרכב החשמלי, אילו חברות סיניות נוספות בולטות בשוק?
2024 הייתה השנה שבה יצרניות הרכב הזרות המסורתיות קיבלו "כרטיס יציאה" משוק הרכב בסין. 2025, לעומת זאת, מסתמנת כשנת המבחן של יצרניות הרכב החשמלי המקומיות להוכחת הדומיננטיות שלהן. דו"ח שפורסם על ידי Nomura קובע כי יצרניות כמו BYD ימשיכו לבסס את מעמדן בשוק המקומי, בעוד שהמותגים הזרים מאבדים מכוחם.
BYD ממשיכה להתבסס כמובילה
על פי הנתונים, BYD כבר מחזיקה ב-16% משוק הרכב הסיני, עלייה משמעותית מ-12% ב-2023. Nomura המליצה על מניית החברה, עם מחיר יעד של 375 דולר הונג קונגי (48.20 דולר אמריקאי), פרמיה של כ-3%.
מי עוד בולטות מבין החברות הסיניות?
מבין יצרניות הרכב החשמלי הציבוריות, Leapmotor ו-Nio זכו להמלצת "קנייה" מצד Citi, בעוד ש-Xpeng ו-Li Auto קיבלו דירוג "נייטרלי". Leapmotor בולטת בזכות יעילות ההשקעה שלה במחקר ופיתוח, שמסתכמת ב-7,400 יואן (בערך 1,000 דולר) בלבד לכל רכב, לעומת השקעות גבוהות בהרבה מצד מתחרותיה. Nio מתכננת להאיץ את מכירות מותג היוקרה שלה בשיעור של 10%-20% ב-2025, ולמכור 20,000 רכבים בחודש במותג החדש והזול יותר שלה, Onvo, עד מרץ. במחצית השניה של השנה, החברה צפויה להשיק שני רכבי SUV חדשים ולהגדיל את מכירות Onvo ל-30,000 עד 50,000 רכבים בחודש.- 1.שוק משעמם תחת (ל"ת)בן 08/12/2024 19:39הגב לתגובה זו