BYD SEAL U PHEV
צילום: יצרן

הסיניים משתלטים על שוק הרכב, מה יהיה ב-2025?

לאחר ש-2024 סימנה נסיגה דרמטית של מותגים זרים מהשוק הסיני, 2025 צפויה לראות את החברות הסיניות ממשיכות להתעצם; BYD ממשיכה לעלות עם נתח שוק של 16%, בעוד ג'ילי מתרחבת עם חדירה חזקה לרכב החשמלי, אילו חברות סיניות נוספות בולטות בשוק?
רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה BYD אקספנג ג'ילי

2024 הייתה השנה שבה יצרניות הרכב הזרות המסורתיות קיבלו "כרטיס יציאה" משוק הרכב בסין. 2025, לעומת זאת, מסתמנת כשנת המבחן של יצרניות הרכב החשמלי המקומיות להוכחת הדומיננטיות שלהן. דו"ח שפורסם על ידי Nomura קובע כי יצרניות כמו BYD ימשיכו לבסס את מעמדן בשוק המקומי, בעוד שהמותגים הזרים מאבדים מכוחם.

BYD ממשיכה להתבסס כמובילה

על פי הנתונים, BYD כבר מחזיקה ב-16% משוק הרכב הסיני, עלייה משמעותית מ-12% ב-2023. Nomura המליצה על מניית החברה, עם מחיר יעד של 375 דולר הונג קונגי (48.20 דולר אמריקאי), פרמיה של כ-3%.

BYD SEAL U; קרדיט: החברה

BYD SEAL U; קרדיט: החברה

ברבעון השלישי של 2023, הכנסותיה של BYD עלו לראשונה על אלו של טסלה ברמה הרבעונית. למרות זאת, טסלה ממשיכה להוביל בתחום הרכבים החשמליים המלאים, בעוד ש-BYD מתמקדת בעיקר במכוניות היברידיות, שמייצגות יותר ממחצית ממכירותיה. בנוסף, טסלה פועלת בטווח מחירים גבוה בהרבה מרוב דגמי BYD. בנובמבר 2024 ירדו מכירות טסלה בסין ב-4.3% לעומת השנה שעברה, בעוד ש-BYD דיווחה על עלייה של 67%.

גם ג'ילי, המתחרה השנייה בגודלה בסין עם נתח שוק של 8%, ממשיכה להתרחב. HSBC העלתה את מחיר היעד של מניית החברה ל-19.30 דולר הונג קונגי, פרמיה של 31%. ג'ילי צפויה להגיע למכירות של 2.6 מיליון כלי רכב ב-2025, עם חדירה של 40% בשוק הרכב החשמלי, הודות לדגמים חדשים שהושקו לאחרונה. החברה מחזיקה גם במותג האמריקאי Zeekr ובוולוו השוודית, שנרכשה מפורד ב-2010.

בעוד שיצרניות הרכב המסורתיות, מקומיות וזרות, מתקשות לעמוד בקצב השינוי למעבר לרכבים חשמליים והיברידיים, חברות סטארט-אפ סיניות בתחום מתחילות לצבור תאוצה, אם כי הן רחוקות מלהתחרות ב-BYD ובג'ילי. יונגדה, לדוגמה, מפעילה חנויות למספר מותגי רכב חשמליים בסין, כולל אלו של Huawei, שעובדת עם יצרניות רכב מסורתיות על פיתוח דגמים חשמליים והיברידיים. יונגדה צפויה להרחיב את מספר חנויותיה מ-8 ל-20 עד תחילת 2025.

מי עוד בולטות מבין החברות הסיניות?

מבין יצרניות הרכב החשמלי הציבוריות, Leapmotor ו-Nio זכו להמלצת "קנייה" מצד Citi, בעוד ש-Xpeng ו-Li Auto קיבלו דירוג "נייטרלי". Leapmotor בולטת בזכות יעילות ההשקעה שלה במחקר ופיתוח, שמסתכמת ב-7,400 יואן (בערך 1,000 דולר) בלבד לכל רכב, לעומת השקעות גבוהות בהרבה מצד מתחרותיה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

Nio מתכננת להאיץ את מכירות מותג היוקרה שלה בשיעור של 10%-20% ב-2025, ולמכור 20,000 רכבים בחודש במותג החדש והזול יותר שלה, Onvo, עד מרץ. במחצית השניה של השנה, החברה צפויה להשיק שני רכבי SUV חדשים ולהגדיל את מכירות Onvo ל-30,000 עד 50,000 רכבים בחודש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שוק משעמם תחת (ל"ת)
    בן 08/12/2024 19:39
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.