אאורה: הרווח הגולמי עלה ב-52% והסתכם ב-70 מיליון שקל ברבעון
חברת אאורה אאורה 1.38% הפועלת בתחום הייזום בניה למגורים בישראל מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024. מתחילת השנה מכרה החברה 224 יח״ד תמורת 757 מיליון שקל, במחיר ממוצע של 34.8 אלף שקל למ״ר (כולל מע״מ) וכן נחתמו 67 בקשות רכישה נוספות, עליה ביחס ל-2023, בה נמכרו בסה״כ 252 יח״ד.
ברבעון הראשון של 2024 נמכרו 99 יח"ד במחיר ממוצע של 32.6 אלף שקל למ"ר (כולל מע"מ), עליה של 11%. במהלך הרבעון השני, שטרם הסתיים, החברה מכרה 125 יח״ד עד מועד פרסום הדוח, לצד עליה במחירי המכירה.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2024 ממכירת יח"ד עלה לכ-70 מיליון שקל, עליה של 52%, בהשוואה לכ-46 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח עלה לשיעור של 19.8%, בהשוואה ל-16.5% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מעריכה כי היקף הרווח הגולמי יוכפל ושיעורו יעלה לכ-20%.
הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-83.3 מיליון שקל לעומת רווח של כ-25.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-232%.
ההון העצמי של החברה עלה לשיא וחצה לראשונה רף של 1 מיליארד שקל, עליה של כ-322 מיליון שקל בהשוואה להון עצמי של כ-689 מיליון שקל בסוף רבעון מקביל אשתקד. החברה מעריכה כי ההון העצמי יעלה השנה לכ-1.5 מיליארד שקל כתוצאה ממימוש אופציות בכסף, עליה ברווח הגולמי והנקי ושיערוך שווי הוגן משטחי מסחר.
- מנכ״ל אאורה: ״הביקוש אצלנו אמיתי, לא פלופ״
- המציאות המורכבת של ההתחדשות העירונית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה צפויה להכיר ברווח גולמי עתידי בסך כ-3.3 מיליארד שקל. עד שנת 2028, מ-16 פרויקטים בביצוע ושיווק בהיקף של כ-4,108 יח"ד טרם הוכר רווח גולמי בהיקף של 1.8 מיליארד שקל. ב-8 פרויקטים חדשים הצפויים להיפתח בשנה הקרובה, בהיקף של 4,409 יח"ד, הרווח הגולמי הצפוי, שטרם הוכר, מסתכם לכ-1.5 מיליארד שקל.
נכון למועד הדוח, החברה יוזמת, מתכננת ומקימה 119 פרויקטים עם כ-53,388 יח"ד למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה כ- 41,054 יח"ד). מתוך הפרויקטים, 110 הינם בתחום ההתחדשות העירונית במסגרתם תבנה החברה כ-50,874 יח"ד (חלקה האפקטיבי של החברה כ-38,815 יח"ד). יעד החברה להגיע למלאי יח"ד של 100,000 יח"ד בשנת 2026.
החברה פועלת להקמת סך של כ-76,000 מ"ר שטחים מסחריים, משרדים ומגורים להשכרה לז"א, אותם תחזיק כזרוע מניבה אשר צפויים להניב NOI בסך של כ-95 מיליון שקל לשנה, בהדרגתיות החל משנת 2025. אאורה נערכת להצפת ערך משמעותית בשנה הקרובה, באמצעות הכנסת משקיעים.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
