דוחות

שופרסל: עלייה של 7% ברווחים ברבעון למרות קיפאון בהכנסות

רשת הסופרים רשמה ברבעון השני רווח של 73 מיליון שקל על הכנסות של 3.7 מיליארד שקל; ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-17% והסתכם בכ-391 מיליון שקל
דור עצמון | (5)

ענקית הקמעונאות שופרסל שופרסל -1.09% רשמה ברבעון השני של 2023 הכנסות של 3.7 מיליארד שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-983 מיליון שקל (כ-26.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 973 מיליון שקל (כ-26.3% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-152 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 107 מיליון שקל ברבעון המקביל - קפיצה של 42%.

שופרסל סיימה את הרבעון השני של 2023 עם רווח נקי של 73 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7.4%. ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-17% והסתכם בכ-391 מיליון שקל בהשוואה לכ-334 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-10.6% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בחברה אומרים כי הגידול נבע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית שופרסל ירדה ב-8% מתחילת השנה למחיר של 18.7 שקל ושווי שוק של 4.97 מיליארד שקל.

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל: "הביצועים ברבעון השני מעידים על חוסנה של הקבוצה ועל יכולתה לנווט בסביבה עסקית מאתגרת. אנו עדים ליציבות וגיוון בפעילות הליבה בקמעונאות, תוך שיפור עקבי במדדי הרווח. המיקוד ברווחיות הביא אותנו לעמדת חוזקה ולשיפור בגמישות המודל התפעולי שלנו, בהמשך למהלך ההתייעלות. אנו ממשיכים במסלול ברור ועקבי של צמיחה לטווח ארוך תוך חיזוק הסחר, שיפור מבנה ההוצאות, ביסוס התשתית הטכנולוגית, קידום הסחר המקוון באמצעות שופרסל אונליין והעמקת הסינרגיה בין הפעילויות השונות של הקבוצה. הקבוצה מתמקדת בקמעונאות המזון לצד מגוון תחומי צמיחה, לרבות תחום שופרסל לעסקים, רשת Be, רשת הסטוק ופעילות הנדל"ן, שכיום הינה חברה נפרדת שפועלת לייזום והשבחת נכסיה. כמובילי שוק הקמעונאות בישראל, נמשיך לבצע מהלכים אסטרטגיים שמביאים לביטוי את עוצמותיה ויכולותיה של הקבוצה במגוון תחומי פעילויות, בתוך כך, שופרסל פועלת להכנסת שותף לפעילות הפיננסים להגדלת נתח השוק שלה בפעילות הקבוצה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חנניה בית 23/08/2023 02:11
    הגב לתגובה זו
    כל מה שכתוב פה כצטוט של אברכאן זה שקר. הבן אדם חוצפן וצריך לסלק אותו!!!. אי אפשר להשלים עם הרווח הזעום הזה!!. פשוט חברה של גנבים!!.
  • 4.
    רועה חשבון 22/08/2023 18:46
    הגב לתגובה זו
    רמת הסחורה ירדה ,המחירים עלו חזק ,רמת השירות ירדה .
  • 3.
    אחלה חברה ומצגת טובה. מנייה סוס צולע (ל"ת)
    מחזיק 22/08/2023 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    העלו מחירים אז מרוויחים יותר. חוכמה גדולה !! (ל"ת)
    הידען 22/08/2023 08:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלון78 22/08/2023 08:26
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיק במניה. לדעתי עם הנדלן שופרסל שווה 50% יותר מחזיק ולא ממליץ. אני משוחד ומחזיק במניה. מחזיק במניה בעיקר בגלל שופרסל נדלן
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?