אורי מקס   מקס סטוק
צילום: יוסי זליגר
דוחות

מקס סטוק: ירידה ברווח השנתי ל-64 מיליון שקל

הכנסות החברה בשנת 2022 עמדו על 1.05 מיליארד שקל - צמיחה של 7%; שיעור הרווח הגולמי עלה ל-41.2%
מתן קובי |

חברת  מקס סטוק 0.38%  פרסמה את דוחותיה לרבעון האחרון של 2022 ולשנה כולה - ההכנסות ברבעון האחרון עמדו על 252 מיליון שקל, בהשוואה ל-245 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הרווח הגולמי לרבעון הרביעי עלה ב-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 - לסך של 104 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי עלה גם כן אל 41.2% לעומת 38.9% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון עמד על 34 מיליון שקל, עליה של 33% לעומת הרבעון המקביל, שיעור הרווח התפעולי עמד על 13.4%, זאת בהשוואה ל-10.4% ברבעון המקביל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-40% לעומת הרבעון המקביל ל-19.3 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם לבעלי המניות המניות (בנטרול תשלום מבוסס מניות) ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלה בכ-11% לכ-19.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון האחרון עמד על 35 מיליון שקל, עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל. 

בראייה שנתית, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-64 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-68 מיליון שקל בשנת 2021. הרווח הנקי המתואם לבעלי המניות (בנטרול תשלום מבוסס מניות) בשנת 2022 הסתכם בכ-76 מיליון שקל, בהשוואה לכ-84 מיליון שקל בשנת 2021. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 60 מיליון שקל, זאת בנוסף ל-40 מיליון שקל שחולקו לפני כחצי שנה, בנוסף לכך החברה תבצע רכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של 20 מיליון שקל.

החברה מפעילה כיום 57 סניפים ברחבי הארץ כשבמהלך 2022 הוסיפה כ-8,700 מ"ר של שטחי מסחר נטו, כפועל יוצא של פתיחה של 2 חנויות חדשות בבעלות בערים נהריה ונוף הגליל.

בחודש אוגוסט 2022, אישר דירקטוריון החברה את התקשרות החברה בהסכם מחייב עם חברת Fortera Properties LDA, השותף המקומי של החברה בפורטוגל, להקמת רשת חנויות מקס 10 בפורטוגל. החברה הקימה יחד עם שותפיה העסקיים כאמור חברה בת והחלה בהקמת הפעילות, לרבות גיוס עובדים וחתימה על שני הסכמי שכירות ראשונים. החברה מעריכה כי שתי החנויות הראשונות ייפתחו במהלך המחצית השניה של 2023. את הפעילות מוביל רועי בן נון, שהיה בעבר סמנכ"ל הסחר של החברה וסמנכ"ל פעילות חו"ל.

אורי מקס, מייסד ומנכ"ל החברה אמר: "בסיכום שנת 2022 אנו מציגים הכנסות שיא שחצו את רף מיליארד השקלים. במקביל נתוני הרבעון מצביעים על רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות, למרות מיעוט ימי מסחר בשל עיתוי חגי תשרי. במהלך השנה החולפת המשכנו בהרחבת הפעילות, עם פתיחת 2 חנויות חדשות בנהריה ובנוף הגליל ובהשקת סניף דגל חדש נוסף בכפר סבא. ברבעון הרביעי אנו מציגים שיפור נוסף ברווחיות הגולמית שנבע מההתמתנות במחירי השילוח וניהול יעיל יותר של מלאי החברה".

לאחר פרסום דוחות המניה עלתה ב-2% והיא נמצאת בעלייה של 16% מתחילת השנה. שווי החברה עומד על 920 מיליון שקל והיא נסחרת לפי מכפיל רווח של 14.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".