שחף שרגר מנכל הייפר גלובל
צילום: ענת קזולה
ראיון

"הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה; נכפיל את השווי ב-3 השנים הקרובות"

הייפר גלובל זינקה אתמול על רקע הדוחות הטובים; מנכ"ל החברה: "פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר"; החברה נסחרת במכפיל רווח של 13-14
דור עצמון | (2)

חברת הייפר גלובל 0.7% פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והשוק התלהב - המניה קפצה 22%. בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל החברה שחף שרגר, הוא מספר לנו על פעילות החברה מאז התפצלה מאמת מחשוב, על הייחודיות שלהם ועל הצפי לעתיד.

מאז הפיצול מאמת מחשוב, איך זה להיות חברה עצמאית?

שרגר: "ראשית, הסיבה שבגינה התפצלנו מאמת מחשוב היא שיש בה שני סוגי מחשוב, האחת משרתת IT פנימי, היא צומחת ועושה ענן ותוכנה, והשנייה עובדת עם חברות מוצר ומוכרת להם בחו"ל' כשההסתכלות שלה גלובלית. כל עוד שתי הפעילויות הללו עבדו כמקשה אחת היה לנו קשה ללחוץ על הגז בכל אחד מהכיוונים האסטרטגיים של החברה ולכן בעצם בוצע הפיצול. 

"כעת, פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר. אנחנו מסתכלים גלובלי, אנחנו מסתכלים על היכולת שלנו לבוא ללקוח ישראלי ולהציע לו שירותים בכל העולם, לעזור לו פה בפיתוח בישראל אבל לספק לו את המוצרים קרוב ללקוחות שלו בחו"ל. זה פשוט נכון לחברה, זה נכון ללקוחות, זה נכון לספקים וזה הופך את החברה למאוד ממוקדת בערך שהיא יודעת לתת ללקוחות".

מה הייחודיות שלכם כחברה? מבחינת מוצרים, טכנולוגיה וכו'?

"לאורך השנים שהיינו קיימים באמת מחשוב (מאז 2008) שרואה את כל שוק ה-IT העולמי על כל הספקים, המוצרים והמרכיבים שלו, אנחנו פיתחנו את הידע והניסיון הזה ללקוחות שצריכים את המוצר הטכנולוגי כשחלק מהותי ממנו זה המחשוב. לכל לקוח יש את הצרכים המחשוביים השונים שלו, יש את אלו שאפשר לתת להם פתרון שעומד לבד, ויש את אלו שהצרכים מורכבים יותר.

"אנחנו שומרים על הובלה טכנולוגית ועל היכולת לשבת עם הלקוח לתכנן את המוצר שלו ולאפשר לו את הפתרון הנכון והמדויק ביותר שמתאים לו. הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה: אנחנו יודעים לייעץ ללקוח מה הפתרון הכי טוב עבורו מכל אינסוף האפשרויות שיש בחוץ, ויותר מזה איך לחבר כמה רכיבים של טכנולוגיה לתוך פתרון אחד".

איפה אתם רואים את החברה בעוד 3 שנים?

"חברה כפולה בגודל ועם איזון בין ההכנסות מישראל ומחו"ל. היום היחס עומד על בערך 70-30% לטובת ההכנסות מישראל. אנחנו רוצים לגדול גם בישראל וגם לחזק את החלק של חו"ל כך שנגיע בהמשך לכך שהחלק של חו"ל יהיה זהה לזה הישראלי".

מניית הייפר גלובל עלתה מיום המסחר הראשון בחודש מרץ ב-33% למחיר של 15.8 שקל המבטא שווי של 702 מיליון שקל. בשנת 2021 הרוויחה החברה 8.67 מיליון דולר על הכנסות של 219.56 מיליון דולר. השווי מבטא מכפיל רווח של 21. במחצית הראשונה התוצאות השתפרו דרמטית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הייפר גלובל גדלה 33% בהכנסות במחצית הראשונה לסך של כ-132.7 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ-100.1 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הגידול נובע מתוספת לקוחות חדשים, התרחבות למוצרים חדשים בקרב לקוחות קיימים במגזרי פעילות חו"ל וישראל וכן גידול אורגני. הרווח הגולמי גדל ל-21 מיליון דולר לעומת כ-15.2 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד.

  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה עם אוסף של מלל חסר תוכן ממשי (ל"ת)
    007 22/08/2022 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 22/08/2022 23:03
    הגב לתגובה זו
    מקווה שזה לא יהיה בסוף עוד פלופ
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.