שחף שרגר מנכל הייפר גלובל
צילום: ענת קזולה
ראיון

"הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה; נכפיל את השווי ב-3 השנים הקרובות"

הייפר גלובל זינקה אתמול על רקע הדוחות הטובים; מנכ"ל החברה: "פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר"; החברה נסחרת במכפיל רווח של 13-14
דור עצמון | (2)

חברת הייפר גלובל 0.7% פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והשוק התלהב - המניה קפצה 22%. בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל החברה שחף שרגר, הוא מספר לנו על פעילות החברה מאז התפצלה מאמת מחשוב, על הייחודיות שלהם ועל הצפי לעתיד.

מאז הפיצול מאמת מחשוב, איך זה להיות חברה עצמאית?

שרגר: "ראשית, הסיבה שבגינה התפצלנו מאמת מחשוב היא שיש בה שני סוגי מחשוב, האחת משרתת IT פנימי, היא צומחת ועושה ענן ותוכנה, והשנייה עובדת עם חברות מוצר ומוכרת להם בחו"ל' כשההסתכלות שלה גלובלית. כל עוד שתי הפעילויות הללו עבדו כמקשה אחת היה לנו קשה ללחוץ על הגז בכל אחד מהכיוונים האסטרטגיים של החברה ולכן בעצם בוצע הפיצול. 

"כעת, פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר. אנחנו מסתכלים גלובלי, אנחנו מסתכלים על היכולת שלנו לבוא ללקוח ישראלי ולהציע לו שירותים בכל העולם, לעזור לו פה בפיתוח בישראל אבל לספק לו את המוצרים קרוב ללקוחות שלו בחו"ל. זה פשוט נכון לחברה, זה נכון ללקוחות, זה נכון לספקים וזה הופך את החברה למאוד ממוקדת בערך שהיא יודעת לתת ללקוחות".

מה הייחודיות שלכם כחברה? מבחינת מוצרים, טכנולוגיה וכו'?

"לאורך השנים שהיינו קיימים באמת מחשוב (מאז 2008) שרואה את כל שוק ה-IT העולמי על כל הספקים, המוצרים והמרכיבים שלו, אנחנו פיתחנו את הידע והניסיון הזה ללקוחות שצריכים את המוצר הטכנולוגי כשחלק מהותי ממנו זה המחשוב. לכל לקוח יש את הצרכים המחשוביים השונים שלו, יש את אלו שאפשר לתת להם פתרון שעומד לבד, ויש את אלו שהצרכים מורכבים יותר.

"אנחנו שומרים על הובלה טכנולוגית ועל היכולת לשבת עם הלקוח לתכנן את המוצר שלו ולאפשר לו את הפתרון הנכון והמדויק ביותר שמתאים לו. הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה: אנחנו יודעים לייעץ ללקוח מה הפתרון הכי טוב עבורו מכל אינסוף האפשרויות שיש בחוץ, ויותר מזה איך לחבר כמה רכיבים של טכנולוגיה לתוך פתרון אחד".

איפה אתם רואים את החברה בעוד 3 שנים?

"חברה כפולה בגודל ועם איזון בין ההכנסות מישראל ומחו"ל. היום היחס עומד על בערך 70-30% לטובת ההכנסות מישראל. אנחנו רוצים לגדול גם בישראל וגם לחזק את החלק של חו"ל כך שנגיע בהמשך לכך שהחלק של חו"ל יהיה זהה לזה הישראלי".

מניית הייפר גלובל עלתה מיום המסחר הראשון בחודש מרץ ב-33% למחיר של 15.8 שקל המבטא שווי של 702 מיליון שקל. בשנת 2021 הרוויחה החברה 8.67 מיליון דולר על הכנסות של 219.56 מיליון דולר. השווי מבטא מכפיל רווח של 21. במחצית הראשונה התוצאות השתפרו דרמטית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הייפר גלובל גדלה 33% בהכנסות במחצית הראשונה לסך של כ-132.7 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ-100.1 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הגידול נובע מתוספת לקוחות חדשים, התרחבות למוצרים חדשים בקרב לקוחות קיימים במגזרי פעילות חו"ל וישראל וכן גידול אורגני. הרווח הגולמי גדל ל-21 מיליון דולר לעומת כ-15.2 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד.

  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה עם אוסף של מלל חסר תוכן ממשי (ל"ת)
    007 22/08/2022 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 22/08/2022 23:03
    הגב לתגובה זו
    מקווה שזה לא יהיה בסוף עוד פלופ
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ברק רוזן אסי טוכמאייר
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה

הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל

מנדי הניג |

ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים בישראל וביוון.

למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.


מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.

בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.

במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.