שחף שרגר מנכל הייפר גלובל
צילום: ענת קזולה
ראיון

"הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה; נכפיל את השווי ב-3 השנים הקרובות"

הייפר גלובל זינקה אתמול על רקע הדוחות הטובים; מנכ"ל החברה: "פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר"; החברה נסחרת במכפיל רווח של 13-14
דור עצמון | (2)

חברת הייפר גלובל -0.82% פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והשוק התלהב - המניה קפצה 22%. בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל החברה שחף שרגר, הוא מספר לנו על פעילות החברה מאז התפצלה מאמת מחשוב, על הייחודיות שלהם ועל הצפי לעתיד.

מאז הפיצול מאמת מחשוב, איך זה להיות חברה עצמאית?

שרגר: "ראשית, הסיבה שבגינה התפצלנו מאמת מחשוב היא שיש בה שני סוגי מחשוב, האחת משרתת IT פנימי, היא צומחת ועושה ענן ותוכנה, והשנייה עובדת עם חברות מוצר ומוכרת להם בחו"ל' כשההסתכלות שלה גלובלית. כל עוד שתי הפעילויות הללו עבדו כמקשה אחת היה לנו קשה ללחוץ על הגז בכל אחד מהכיוונים האסטרטגיים של החברה ולכן בעצם בוצע הפיצול. 

"כעת, פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר. אנחנו מסתכלים גלובלי, אנחנו מסתכלים על היכולת שלנו לבוא ללקוח ישראלי ולהציע לו שירותים בכל העולם, לעזור לו פה בפיתוח בישראל אבל לספק לו את המוצרים קרוב ללקוחות שלו בחו"ל. זה פשוט נכון לחברה, זה נכון ללקוחות, זה נכון לספקים וזה הופך את החברה למאוד ממוקדת בערך שהיא יודעת לתת ללקוחות".

מה הייחודיות שלכם כחברה? מבחינת מוצרים, טכנולוגיה וכו'?

"לאורך השנים שהיינו קיימים באמת מחשוב (מאז 2008) שרואה את כל שוק ה-IT העולמי על כל הספקים, המוצרים והמרכיבים שלו, אנחנו פיתחנו את הידע והניסיון הזה ללקוחות שצריכים את המוצר הטכנולוגי כשחלק מהותי ממנו זה המחשוב. לכל לקוח יש את הצרכים המחשוביים השונים שלו, יש את אלו שאפשר לתת להם פתרון שעומד לבד, ויש את אלו שהצרכים מורכבים יותר.

"אנחנו שומרים על הובלה טכנולוגית ועל היכולת לשבת עם הלקוח לתכנן את המוצר שלו ולאפשר לו את הפתרון הנכון והמדויק ביותר שמתאים לו. הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה: אנחנו יודעים לייעץ ללקוח מה הפתרון הכי טוב עבורו מכל אינסוף האפשרויות שיש בחוץ, ויותר מזה איך לחבר כמה רכיבים של טכנולוגיה לתוך פתרון אחד".

איפה אתם רואים את החברה בעוד 3 שנים?

"חברה כפולה בגודל ועם איזון בין ההכנסות מישראל ומחו"ל. היום היחס עומד על בערך 70-30% לטובת ההכנסות מישראל. אנחנו רוצים לגדול גם בישראל וגם לחזק את החלק של חו"ל כך שנגיע בהמשך לכך שהחלק של חו"ל יהיה זהה לזה הישראלי".

מניית הייפר גלובל עלתה מיום המסחר הראשון בחודש מרץ ב-33% למחיר של 15.8 שקל המבטא שווי של 702 מיליון שקל. בשנת 2021 הרוויחה החברה 8.67 מיליון דולר על הכנסות של 219.56 מיליון דולר. השווי מבטא מכפיל רווח של 21. במחצית הראשונה התוצאות השתפרו דרמטית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הייפר גלובל גדלה 33% בהכנסות במחצית הראשונה לסך של כ-132.7 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ-100.1 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הגידול נובע מתוספת לקוחות חדשים, התרחבות למוצרים חדשים בקרב לקוחות קיימים במגזרי פעילות חו"ל וישראל וכן גידול אורגני. הרווח הגולמי גדל ל-21 מיליון דולר לעומת כ-15.2 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד.

  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה עם אוסף של מלל חסר תוכן ממשי (ל"ת)
    007 22/08/2022 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 22/08/2022 23:03
    הגב לתגובה זו
    מקווה שזה לא יהיה בסוף עוד פלופ
זהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AIזהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AI

תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס

מחקרים מראים שבכל תקופה שבה מניות ואג"ח נשחקו ריאלית הסחורות סיפקו תשואה חיובית; אם ככה איזה משקל מומלץ להקדיש בתיק לסחורת כדי לצמצם את התנודתיות אבל לא להכביד על התשואה?
ליאור דנקנר |

מחקר שביצעו בגולדמן סאקס בחן נתונים היסטוריים רחבים וגילה תוצאה די עקבית. בכל התקופות שבהן מניות ואג"ח רשמו ירידה ריאלית, סל סחורות רחב נתן תשואה חיובית. הממצא הזה חזר על עצמו לאורך עשרות שנים, ומציב את הסחורות לא כמרכיב שולי או אקזוטי בתיק, אלא החזקה לגיטימית שמאחוריה העלות האמיתית של חומרי הגלם. בתקופות של אינפלציה גבוהה, מתחים גיאופוליטיים (כמו שחווינו בעוצמה לאורך השנה האחרונה), הסחורות תפקדו כמרכיב דפנסיבי, והם מקור לפיזור נוסף שצריכים לשקול כשבונים תיק.

אחרי שמסכימים בעניין הזה השאלה הופכת להיות גם פרקטית - כמה מקום קטגוריית ה"סחורות" צריכה לקבל. הניתוחים של מורגן סטנלי, CFA ופרמטריק נעים על אותו אזור: חשיפה של כ-10% לסחורות מפחיתה את התנודתיות של התיק ומשפרת את היציבות שלו בלי לשנות מהותית את התשואה השנתית הממוצעת.

כמובן שצריכים להתייחס גם לאילו סחורות נכנסות לתיק, מה המשקל של אנרגיה מול מתכות בסיסיות, ומה רמת הקשר בין כל אחד מהקבוצות לתנאי המאקרו ולסיכונים שאנחנו מוכנים "לסבול" כמשקיעים.

למה בכלל סחורות? איך הן מתנהגות כשמחירים עולים

סחורות משחקות לפי חוקים קצת אחרים. מניות ואג"ח תלויים ברווחיות של חברות, בציפיות צמיחה ובריבית. סחורות מסתכלות יותר "על הרצפה": כמה נפט מוציאים מהאדמה, כמה תבואה נקצרת, כמה מתכת נכרתת.

כשהאינפלציה מתגברת, חומרי הגלם בדרך כלל מתייקרים יחד איתה. לכן סחורות נתפסות כסוג של ביטוח על יוקר המחיה ועל כוח הקנייה של הכסף.

ניר כהן מנכל הראל
צילום: טל שחר

חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?

אחרי הפניקס, גם הראל מקבלת העלאת דירוג ל-A- מ-S&P גלובל שמציב אותה מעל הבנקים הגדולים, שנשחקו בעקבות הורדת דירוג המדינה; האם זה שינוי תפיסתי בצורה בה הזרים מסתכלים על מגזר הפיננסים?

מנדי הניג |

חברת הדירוג הגלובלית S&P Global העניקה להראל הראל השקעות 2.4%   דירוג בינלאומי A-, מה ששם את הראל בשורה אחת עם הפניקס ומעל הדירוג של הבנקים הגדולים בישראל, שנמצאים כיום ברמה של BBB+, על פי סוכניות הדירוג הגלובליות (לפי מעלות ומידרוג הבנקים בדירוג המקסימלי עם אופק יציב). עד לפני שנה, ובכלל בהסתכלות היסטורית פער כזה בדירוג היה בלתי נתפס, אבל מה שהוביל לזה הוא ההורדה בדירוג של המדינה שפגע באופן ישיר בבנקים שחשופים הרבה יותר לדירוג הזה ברמת המאקרו, בעוד חברות הביטוח נשארו עם דירוג יציב ואפילו התחזקו.

כמה ימים לפני כן, מעלות S&P העלתה את הדירוג של הראל ל-ilAAA, ציון שמגיע מיד אחרי ilAA+ שבו החזיקה עד לעדכון האחרון. הראל נתפסת גם כאן וגם מעבר לים כגוף חזק, מגוון ועמיד לאורך זמן, כזה שמצליח לבלוט במערכת הפיננסית המקומית.

הסיבות לשדרוג

הראל רושמת צמיחה רוחבית כמעט בכל הפעילויות, מסבירים האנליסטים של S&P. הפרמיות ברוטו צמחו ב-5.8% והגיעו ל-33 מיליארד שקל ב-2025. הרווח החיתומי לפני מס קפץ ל-2.809 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים, לעומת 1.624 מיליארד בתקופה המקבילה. הרווח הכולל לפני מס עלה ל-3.259 מיליארד שקל, מול כ-1.97 מיליארד שקל בשנה שעברה. כל התחומים המרכזיים מציגים שיפור: רווחי ביטוח החיים כמעט השלישו את עצמם, הביטוח הכללי נהנה מירידה ביחס התביעות לרמה של 87%, תחום הבריאות צמח ל-1.1 מיליארד שקל, והתשואה על ההון זינקה ל-27%. 

האנליסטים של S&P מתעכבים גם על ה-CSM (Contractual Service Margin, הרווח העתידי הגלום בחוזי ביטוח לטווח ארוך), שנחשב לאחד המדדים החשובים ליכולת לייצר רווח ארוך טווח. למרות שהראל שחררה, כלומר הכירה בכ-923 מיליון שקל מהרכיב הזה במהלך התקופה, מלאי הרווח העתידי דווקא גדל ל-17.1 מיליארד שקל. מבחינת S&P זה סימן לכך שמנועי הרווח של החברה לא רק פעילים אלא גם מתרחבים. 

גם בחוסן ההוני מוצגת תמונה חיובית, יחס הסולבנטיות של הראל עלה ל-183% כולל אמצעי מעבר ול-159 אחוז ללא אמצעי מעבר. התיק ההשקעתי נחשב שמרני יחסית, עם 67 אחוז אג"ח, 14 אחוז מניות וקרנות, ו-13 אחוז נדל"ן. S&P מעריכה שהראל תמשיך לעמוד בהרבה מעל דרישות ההון הרגולטוריות ולשמור על מדיניות מינוף שמרנית.