שחף שרגר מנכל הייפר גלובל
צילום: ענת קזולה
ראיון

"הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה; נכפיל את השווי ב-3 השנים הקרובות"

הייפר גלובל זינקה אתמול על רקע הדוחות הטובים; מנכ"ל החברה: "פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר"; החברה נסחרת במכפיל רווח של 13-14
דור עצמון | (2)

חברת הייפר גלובל -0.32% פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והשוק התלהב - המניה קפצה 22%. בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל החברה שחף שרגר, הוא מספר לנו על פעילות החברה מאז התפצלה מאמת מחשוב, על הייחודיות שלהם ועל הצפי לעתיד.

מאז הפיצול מאמת מחשוב, איך זה להיות חברה עצמאית?

שרגר: "ראשית, הסיבה שבגינה התפצלנו מאמת מחשוב היא שיש בה שני סוגי מחשוב, האחת משרתת IT פנימי, היא צומחת ועושה ענן ותוכנה, והשנייה עובדת עם חברות מוצר ומוכרת להם בחו"ל' כשההסתכלות שלה גלובלית. כל עוד שתי הפעילויות הללו עבדו כמקשה אחת היה לנו קשה ללחוץ על הגז בכל אחד מהכיוונים האסטרטגיים של החברה ולכן בעצם בוצע הפיצול. 

"כעת, פעילות החברה מאוד ממוקדת ואנחנו עושים רק את מה שנכון להייפר. אנחנו מסתכלים גלובלי, אנחנו מסתכלים על היכולת שלנו לבוא ללקוח ישראלי ולהציע לו שירותים בכל העולם, לעזור לו פה בפיתוח בישראל אבל לספק לו את המוצרים קרוב ללקוחות שלו בחו"ל. זה פשוט נכון לחברה, זה נכון ללקוחות, זה נכון לספקים וזה הופך את החברה למאוד ממוקדת בערך שהיא יודעת לתת ללקוחות".

מה הייחודיות שלכם כחברה? מבחינת מוצרים, טכנולוגיה וכו'?

"לאורך השנים שהיינו קיימים באמת מחשוב (מאז 2008) שרואה את כל שוק ה-IT העולמי על כל הספקים, המוצרים והמרכיבים שלו, אנחנו פיתחנו את הידע והניסיון הזה ללקוחות שצריכים את המוצר הטכנולוגי כשחלק מהותי ממנו זה המחשוב. לכל לקוח יש את הצרכים המחשוביים השונים שלו, יש את אלו שאפשר לתת להם פתרון שעומד לבד, ויש את אלו שהצרכים מורכבים יותר.

"אנחנו שומרים על הובלה טכנולוגית ועל היכולת לשבת עם הלקוח לתכנן את המוצר שלו ולאפשר לו את הפתרון הנכון והמדויק ביותר שמתאים לו. הייחודיות שלנו היא בטכנולוגיה: אנחנו יודעים לייעץ ללקוח מה הפתרון הכי טוב עבורו מכל אינסוף האפשרויות שיש בחוץ, ויותר מזה איך לחבר כמה רכיבים של טכנולוגיה לתוך פתרון אחד".

איפה אתם רואים את החברה בעוד 3 שנים?

"חברה כפולה בגודל ועם איזון בין ההכנסות מישראל ומחו"ל. היום היחס עומד על בערך 70-30% לטובת ההכנסות מישראל. אנחנו רוצים לגדול גם בישראל וגם לחזק את החלק של חו"ל כך שנגיע בהמשך לכך שהחלק של חו"ל יהיה זהה לזה הישראלי".

מניית הייפר גלובל עלתה מיום המסחר הראשון בחודש מרץ ב-33% למחיר של 15.8 שקל המבטא שווי של 702 מיליון שקל. בשנת 2021 הרוויחה החברה 8.67 מיליון דולר על הכנסות של 219.56 מיליון דולר. השווי מבטא מכפיל רווח של 21. במחצית הראשונה התוצאות השתפרו דרמטית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הייפר גלובל גדלה 33% בהכנסות במחצית הראשונה לסך של כ-132.7 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ-100.1 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הגידול נובע מתוספת לקוחות חדשים, התרחבות למוצרים חדשים בקרב לקוחות קיימים במגזרי פעילות חו"ל וישראל וכן גידול אורגני. הרווח הגולמי גדל ל-21 מיליון דולר לעומת כ-15.2 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד.

  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה עם אוסף של מלל חסר תוכן ממשי (ל"ת)
    007 22/08/2022 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 22/08/2022 23:03
    הגב לתגובה זו
    מקווה שזה לא יהיה בסוף עוד פלופ
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -1.02%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן נופלת 5%, אלעל 4%; אלומה מזנקת 15% - מגמה שלילית במדדים

המלצה בפרמיה של 29% לשופרסל; דצמבר נפתח ב"רגל שמאל" כשהסנטימנט מעבר לים מעיב על המדדים; עונת הדוחות מאחורינו ואפשר לסכם אותה כעונה של תוצאות טובות בפיננסים, חריקות ביזמיות הנדל"ניות ותוצאות מעורבות אצל הקמעונאיות כשהשקל גם שיחק בתפקיד מפתח

מערכת ביזפורטל |

הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

הנה השורה התחתונה שלהם: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".

"אף שהשיפור ברווח הגולמי וירידה בהוצאות התפעוליות אינם תורגמו לשורה התחתונה ברבעון, אנו מעריכים כי המהלך המבני לשיפור היעילות התפעולית - הכולל אופטימיזציה לוגיסטית, רכישת משאיות, שיפוץ סניפים, מעבר להובלה עצמאית, צמצום פחת, חיסכון בהוצאות הוניות (חסכון של בין 150 ל-300 מיליון בשנה להערכתנו) והטמעת פתרונות טכנולוגיים - ימשיך לייצר רווחיות תפעולית גבוהה יותר ויתרום באופן מובהק ל־EBITDA בשנים הקרובות.