עילדב צופה התאוששות משמעותית בפעילותה ברבעון השלישי
חברת עילדב השקעות, חברת השקעות השולטת ב"קומסק" (100%) העוסקת במתן שירותי ייעוץ לאבטחת מידע וסייבר ומחזיקה ב"מלרן" (22.5%) העוסקת באשראי חוץ-בנקאי במגזר הערבי, מדווחת על צפי להתאוששות מהשפעות משבר הקורונה ברבעון השלישי. הכנסות קומסק צמחו ב-15%, במקביל לרווחי הון של כ-4 מיליון שקל מתחילת השנה ושיפור עמדות במלרן.
הכנסות קומסק צמחו ב-15% ברבעון השלישי
לגבי החברה המוחזקת קומסק, מציינת עילדב כי היקף הכנסותיה ברבעון השלישי צמח ב-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר הצמיחה מיוחסת לההיערכות טובה של לקוחות קומסק (בעיקר באירופה) להתמודדות עם משבר הקורונה תוך המשך פעילות עסקית.
בנוסף, דווח כי קומסק ערכה צעדים לצמצום הוצאותיה הקבועות על מנת להתאימן לשינויים במגזרים הגיאוגרפים בהם היא פועלת, לרבות הוצאת עובדי מטה לחל"ת במהלך תקופת הסגר השני.
ברקע לדברים, נציין כי במסגרת תוצאות הרבעון השני של 2020, דיווחה החברה כי השלכות משבר הקורונה, הביאו לפגיעה בביקושים בשוק ה-IT במהלך החציון הראשון של השנה, בעיקר בחו"ל, בין היתר כתוצאה מסגירת עסקים, מעבר לעבודה מהבית, נוכחות נמוכה של עובדים אצל לקוחות החברה ביחד עם התגובה המיידית בטווח הקצר של רצון הלקוחות לחסוך ולהצטמצם.
- עילדב נפרדת מהבורסה: החברה תהפוך לפרטית בעסקת מיזוג עם בעל השליטה
- תיקון טעות - כתבנו שעילדב חיכתה לרישום של האב בוול סטריט כדי למכור ברווח; האמת שעילדב לא יכלה למכור לפני כן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם תחילת המשבר, נערכה קומסק לתת שירות מרחוק ללקוחותיה, כאשר עובדיה פעלו הן ממשרדי החברה והן מהבית, בהתאם להנחיות התו הסגול, כאשר חלק מעובדי המטה יצאו לחל"ת.
המחצית הראשונה היתה חלשה לקומסק
במהלך המחצית הראשונה של 2020, ובמיוחד החל מחודש מרץ, נוכח פעילותן של מדינות שונות בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, חלה מגמה שלילית בפעילות הייעוץ הבינלאומית של קומסק, אשר הושפעה מצמצום פעילותם של לקוחות החברה בתקופות הסגר המלא, דחיית פרויקטים וצמצומם וכן מהעדר היכולת לתת שירות במקום כפי שנדרש ע"י לקוחות קומסק בחלק מהפרוייקטים.
כתוצאה ממגמה זו, הכנסות הפעילות הבינלאומית של קומסק בחודשים מרץ-מאי הושפעו לשלילה וחוו ירידה משמעותית, כאשר, מנגד, הוצאותיה הקבועות לא השתנו ביחס דומה. כתוצאה מכך, הציגה עילדב ירידה של כ-14.3% בהכנסות המחצית הראשונה של 2020 לרמה של כ-46.2 מיליון שקל, לעומת כ-53.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ומניית עילדב איבדה כ-38% מתחילת השנה.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
עם זאת, החל מחודש יוני, הנהלת קומסק זיהתה מגמת התאוששות בפעילות העסקית והתנעת פרויקטים שהוקפאו בתקופת שיא המשבר.
רווחי הון ושיפור עמדות במלרן
בנוסף, מציינת החברה הבוקר, כי מתחילת המחצית השניה של השנה ועד היום, תיק ניירות הערך של עילדב הניב רווח של כ-4 מיליון שקל.
- 1.קומסק - אחלה חברה. מנהלים - ממש לא (ל"ת)גורג 26/10/2020 14:04הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
