דלק קידוחים החלה בגיוס 2-2.5 מיליארד דולר בחו"ל
חבל ההצלה ליצחק תשובה. השותפות דלק קידוחים החלה בימים האחרונים בגיוס חוב בחו"ל באמצעות בנק ההשקעות ג'.פי.מורגן. גורמים המקורבים לדלק קידוחים מסרו הבוקר לביזפורטל כי האינדיקציות להצלחת הגיוס טובות כשקהל היעד של הגיוס הוא משקיעים מחו"ל אבל בכוונתם לפעול גם מול משקיעים מוסדיים ישראלים כדי שיזרימו ביקושים. הכוונה לגייס 2-2.5 מיליארד דולר כמחזור חוב קיים בדלק קידוחים. רק כך, יהיה ניתן לחלק דיבידנדים לקבוצת דלק שכל כך זקוקה להם.
ככל הידוע, להוציא אמירות אגב של גורמים הקשורים לדלק קידוחים אין אינדיקציות להזרמת ביקושים מצד משקיעים ישראלים שזוכרים ליצחק תשובה את שמיטת החוב בדלק נדל"ן ואינם מלאי הערכה על דרך ניהול המו"מ להסדר חוב בקבוצת דלק.
הגיוס של דלק קידוחים מגיע לכאורה בתנאים נוחים להם חיכו בחברה. מחיר חבית מסוג ברנט עלה ל-44 דולר ועסקת שברון-נובל אמורה לתת רוח גבית לעסקה. יחד עם זאת, משקיעים מוסדיים ישראלים אינם ששים, כאמור, להיכנס לעסקה הזו שהתמורה ממנה תעבור ישירות לידי הבנקים הזרים להם חייבת החברה, נכון לתוף הרבעון הראשון של השנה, 7.6 מיליארד שקל שאמורים להיפרע עוד השנה.
למעשה, תמורת הגיוס, ככל שיצליח, תאפשר לדלק קידוחים לפרוש מחדש את החוב למערכת הבנקאית הזרה לטווחים ארוכים יותר כשהבנקים יצאו מהמשחק והחוב של הבנקים יעבור לידי מחזיקי האג"ח. אם זה לא מספיק, הרי שקבוצת דלק מצפה לדיווידנד של כ-600 מיליון שקל מדלק קידוחים, מה שאמור בסופו של יום לרוקן את קופת דלק קידוחים ולהותיר אותה תלויה בלעדית בתזרים המזומנים של מאגר לוויתן.
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- מנצלים את המומנטום: קבוצת דלק ו-ENI מכרו 3% ממניות איתקה תמורת כ-100 מיליון פאונד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתון נוסף שיש לציין הוא כי בדוחות הרבעון הראשון של השנה כתבה דלק קידוחים בדוח הדירקטוריון כי כדי שתוכל לעמוד בהתחיוביותיה לשנת 2020 היא צריכה לגייס למעלה מ-2 מיליארד דולר כשמקורבים לחברה אמרו לאחרונה כי יעד הגיוס בו היא נמצאת הוא של 2.25 מיליארד דולר לפחות.
במקביל, היום נודע כי בין דלק קידוחים לבין רשות המסים התגלעה מחלוקת בנוגע להוצאות של השותפות לשנת 2019. רשות המסים אינה מכירה לדלק קידוחים בהוצאות מימון והוצאות נוספות שנוגעות להקמת נכס כמו גם בקשר להכנסות מימון הנובעות מהפרשי שער על נכס בהקמה.
עיקרה של המחלוקת נוגעת להכנסות של השותפות לשנת 2017, כך לטענת רשות המסים ההכנסה של השותפות אמורה הייתה להיות לצורכי מס 369 מיליון דולר בעוד השותפות דיווחה על הכנסות של 218 מיליון דולר. בנוסף, דיווחה השותפות על רווחי הון של 544 מיליון דולר בעוד רשות המסים טוענת כי רווחי ההון של השותפות לצורכי מס היו אמורות להיות 663 מיליון דולר.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
- 23.לוי 27/07/2020 10:56הגב לתגובה זוטמבלים לא ישאר כלום לחלוקה הריבית תציל מפירוק ולא ישאר כלום התעודה צריכה להיות במקרה הטוב 200 זהירות הוזרתם
- 22.מנית רציו תכפיל את שוויה ויותר בטווח של שבוע עד שבועים (ל"ת)גוגו 27/07/2020 09:25הגב לתגובה זו
- היא צפויה לעות בחדות , להכפיל ? ממש לא בטוח (ל"ת)איתמר 27/07/2020 10:25הגב לתגובה זו
- 21.תומר 27/07/2020 07:23הגב לתגובה זואפה אפשר לעקוב אחרי הגיוס?
- 20.רועה חשבון 26/07/2020 22:40הגב לתגובה זוהגופים הגדולים בארץ לא יקחו סיכון עם פירמידת תשובה
- 19.מאגר ליותן גדול פי כמה משווי המניות - ולכן המסקנה ברורה (ל"ת)איתמר 26/07/2020 21:53הגב לתגובה זו
- 18.מנית רציו תכפיל את שוויה ויותר בטווח של שבוע עד שבועים (ל"ת)גוגו 26/07/2020 21:52הגב לתגובה זו
- 17.ב ה צ ל ח ה !!!!!!! (ל"ת)איתי 26/07/2020 17:58הגב לתגובה זו
- 16.במבי 26/07/2020 17:25הגב לתגובה זוכל קורא לכולנו לחלץ את הכספים מכל חברה שתעז להישתתף בגיוס המורץ הזה. הנה חוזר הניגון של דנקנר
- 15.נון 26/07/2020 16:55הגב לתגובה זואירופה (וגם ארה"ב) כבר בדרך להסבה ל Green hydrogen.
- מנית רציו תכפיל את שוויה ויותר בטווח של שבוע עד שבועים (ל"ת)גוגו 27/07/2020 10:24הגב לתגובה זו
- עוד עשור, וגם אז יצטרכו להשתמש בנפט לתפעל העניין (ל"ת)משה 26/07/2020 19:54הגב לתגובה זו
- חחח לא סיפרו לך שבפועל ייצרו את זה מגז טבעי? (ל"ת)שמוליק 26/07/2020 18:22הגב לתגובה זו
- תום 26/07/2020 18:07הגב לתגובה זוכבר בוועידת פריז ב2002 הבטיחו לנו שעד 2020 הכל יהיה ירוק, עכשיו מדברים עד 2040. בינתיים הקופה רושמת.
- 14.צריך להיות מתאבד שיעי בשביל לשים כסף אצל תשובה. (ל"ת)ציון 26/07/2020 16:31הגב לתגובה זו
- 13.ליוויתן מתעורר (ל"ת)איציק 26/07/2020 15:08הגב לתגובה זו
- 12.על בטוח 26/07/2020 15:03הגב לתגובה זוסכום של 0.74117 ש"ח רק ככה דלק קבוצה תקבל 600 -620 מיליון ש"ח רווחים.
- 11.מעון 26/07/2020 15:00הגב לתגובה זושילמד לקח על התספורת שעדה
- 10.על בטוח 26/07/2020 14:55הגב לתגובה זוקבוצת דלק שמחזיקה ב - 55.2% מדלק קידוחים תקבל 600 - 620 מיליון ש"ח בכל אחת מהשנים 2020 - 2021 מכאן אפשר לחשב כמה כל מחזיק ביה"ש צפוי לקבל
- 93 אגורות ליחידה (ל"ת)תום 26/07/2020 16:09הגב לתגובה זו
- 9.הדיווח לא נכון. שומת המס החדשה היא לשנת 2017, לא 2019 (ל"ת)מירי 26/07/2020 14:31הגב לתגובה זו
- 8.גללס 26/07/2020 14:31הגב לתגובה זואני צופה מעל מיליארד חביות נפט ברות הפקה.יצחק תשובה יודע ולכן נשאר רק עם לוויתן המאגר הזה יהיה מדפסה של כסף לעשור הקרוב.יהלומים במחירים של זכוכית...אין עיוות כזה בשום מנייה שאני מכיר.נתראה שמצרים יגדילו את כמות הגז הנרכשת מלוויתן.עד אז הם אוספים מהחלישים שנשברו.
- 7.הגז הוא חובה גם בקיץ וגם בחורף (ל"ת)שקל 26/07/2020 14:28הגב לתגובה זו
- 6.תשובה לא סתם נלחם על דלק קידוחים הוא מוכן למכור הכ 26/07/2020 14:24הגב לתגובה זותשובה לא סתם נלחם על דלק קידוחים הוא מוכן למכור הכל רק לא את קידוחים ממממ מריח לי נפט מתחת לגז
- תום 26/07/2020 16:09הגב לתגובה זוקודם כל זה ידוע שיש הסתברות לנפט בהיקף של 600 מיליון חביות מתחת לגז, משום מה הרבה מתעלמים מזה, והרבה גם חיים בסרט שיש שם בוודאות מיליארדי חביות. אז לא, יש שם הסתברות גיאולוגית של פחות מ50% אגב לכמות לא קטנה לא גדולה של חצי מליארד חביות. בלי שום קשר, לדלק קידוחים יש נכסים מהוונים מגז של 4.4 מיליארד דולר בלוויתן ועוד 1.5 מיליארד דולר בתמר, תוריד מזה את החוב של 2.5 מיליארד, עדיין אין סיבה שהשווי שוק של קידוחים יהיה פחות מ2 מיליארד דולר, שזה אפסייד של 50% מעבר למחיר הנוכחי של 450. בהתחשב בזה שהגז הוא כביכול "אנרגיית העתיד" של ישראל ומחיר הגז הנוכחי נמוך מאוד וייתכן ויעלה, אז בכלל מחיר יעד של 800 גם סביר, אפילו בלי הנפט. ולכן לא ברור לי למה נתנו לה ליפול כל כך.
- 5.תלם 26/07/2020 14:15הגב לתגובה זובנק מורג'ן?
- 4.רציו כנראה באותו מעגל למיחזור (ל"ת)צקר 26/07/2020 13:57הגב לתגובה זו
- 3.בן 26/07/2020 13:30הגב לתגובה זוהמניה בדרך לפיצוץ
- 2.תום 26/07/2020 13:12הגב לתגובה זובמקום לתת לקידוחים את הלוואה שכל הישראלים יהנו ממנה, הם נותנים לרווחים על הגז ללכת למשקיעים מחו"ל. ובגלל מה? משחקי אגו ביניהם ובין מי שמחזיק ברוב דלק קידוחים. חבל חבל חבל.
- איתי 26/07/2020 18:00הגב לתגובה זוואחר כך יבכו
- 1.אבירם 26/07/2020 13:11הגב לתגובה זותודה לכל מי שמכר
- יואב 26/07/2020 16:21הגב לתגובה זויצאת גדול

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
