אנדראס פיביג יור ומנכל IFF
צילום: Eric van den Brulle

IFF: ההכנסות עלו ב-4%; עקפה את צפי האנליסטים

IFF מדווחת על הכנסות של 1.35 מיליארד דולר ברבעון הראשון ורווח של 1.62 דולר למניה. השפעת הקורונה: גידול בביקושים למוצרים מסוימים, לצד חולשה במגזרים אחרים
איתן גרסטנפלד |

חברת הטעמים הדואלית איי.אפ.אפ (IFF), החברה הגדולה ביותר בבורסה במונחי שווי שוק, מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, ומציגה גידול של 4% בהכנסות לצד רווח מתואם של 1.62 דולר למניה. החברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה החברה חווה גידול בביקושים למוצרים מסוימים (מזון ארוז, משקאות, היגיינה וחיטוי) לצד חולשה במגזרים אחרים (הבישום הקוסמטיקה, והאוכל).

החברה שרכשה לפני כשנתיים את פרוטרום (ולכן נרשמה בבורסה המקומית, לצד מסחר בניו יורק) דיווחה על הכנסות של 1.35 מיליארד דולר, גידול של 4%, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את צפי האנליסטים שעמד על 1.31 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, הרווח למנייה ברבעון הראשון, הסתכם בכ-1.15 דולר למנייה, בהשוואה לרווח של 0.96 דולר למנייה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למנייה הסתכם ב-1.62 דולר למנייה, בהשוואה לרווח של 1.57 דולר למנייה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 1.59 דולר למנייה.

הרווח התפעולי, עמד על כ-196.2 מיליון דולר, גידול של 20% בהשוואה, לכ-163.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

השפעות התפשטות הקורונה

לדברי החברה, היא חווה ביקוש משמעותי לחומרי גלים ופתרונות במספר מוצרים צרכניים, וביניהם מזון ארוז, משקאות, היגיינה וחיטוי, אשר מהווים כ-85% מסך הכנסות החברה בשנת 2019. במקביל, מנגד, מזהה החברה חולשה בפעילויות אחרות החשופות לשיבושים זמניים בגישת צרכנים לשווקי הצריכה, דוגמת תחום הבישום ותחום הקוסמטיקה, וערוצים מחוץ לבית, כמו שירותי אוכל.

אנדראס פיביג, יו"ר ומנכ"ל IFF: "אני גאה על הדרך שבה כל עובדי IFF התנהלו אל מול לקוחותינו בעולם בתנאים מאתגרים ביותר. ביצועים החזקים שלנו ברבעון הראשון מהווים הוכחה לחוזקם של פעילויותינו העסקיות ולתפקידה של IFF כשותף חיוני בשרשרת הייצור העולמי. הצגנו צמיחה חזקה בשורה העליונה ובשורה התחתונה, המשקפות את הגיוון הנרחב בפורטפוליו המוצרים שלנו, כמו גם את התפקיד החשוב שאנו ממלאים בחיי הצרכנים. גם בעת גידול בביקוש ובסביבה תפעולית מאתגרת, הצוותים שלנו המשיכו לייצר סינרגיות לפעילות פרוטרום שנרכשה, לקדם את תוכנית המיזוג שלנו עם DuPont ולסייע בידי מי שמגן על הקהילות שלנו, ובכלל זה באמצעות יצירת יותר מ-65 טון של מוצרי היגיינה לידיים ובפיתוח של ריח חדש, "HOPE 2020", בזמן שיא".

"היכולת שלנו לאמץ ולשנות במהירות את פעילותנו השגרתית היא שאפשרה לנו לנהל באחריות את פעילויותינו העסקיות, תוך המשך עמידה בדרישות הלקוחות, חרף כמה מכשולים לוגיסטיים ברחבי העולם. בזמן שהמגבלות הרגולטוריות שנועדו להגן על בריאות הציבור השתנו בעולם לאורך הרבעון, פעלנו במסגרת אתגרים אלו כדי להבטיח שהשינויים בשרשרת הייצור והאספקה שלנו יהיו מינימאליים. הגנה על בריאותם ושלומם של עמיתינו, במיוחד אלה שהמשיכו להגיע למתקנינו, המשיכה להיות בראש מעייננו בהתנהלותנו אל מול אתגרי מגיפת ה-COVID-19".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.12% לאומי פועלים -0.35%