אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
למרות הירידה בהכנסות, החברה שנהנתה אשתקד מעליות בהקיפי המכירות בעקבות הקורונה, מדווחת על רווח נקי של 32 מיליון שקל; השורה התחתונה, הושפעה משיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
חברת על בד העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, מסכמת רבעון ראשון, עם ירידה קלה של כ-8% בהכנסות שעמדו על 371 מיליון שקל, לצד עלייה של 47% ברווח נקי שהגיע לכ-32 מיליון שקל. בשנה האחרונה זינקה מניית החברה בכ-148% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-770 מיליון שקל.
לקריאה נוספת
> על בד: "אופטימל קר שרכשנו היא למעשה חברה שאין לה תחרות"
> "הסינרגיה היחידה שלנו בארץ תהיה במיזוג עם ספאנטק - זה לא על הפרק"
ההכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-371.3 מיליון שקל, קיטון של כ-8%, בהשוואה להכנסות של כ-404.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בהכנסות מיוחסת לכך שברבעון הראשון המקביל 2020, נרשם גידול משמעותי בביקושים למגבוני חיטוי על רקע תחילת מגפת הקורונה בשנה שעברה. ביקושים אלו, התמתנו ברבעון הראשון של 2021. בתוך כך, הירידה בהכנסות בתחום ההיגיינה הנשית, מקורה בין היתר כתוצאה מעיכוב במשלוחים כתוצאה מבעיות בנמלים ומאבדן ימי עבודה כתוצאה מבידודי עובדים בשל הקורונה.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- גיקס: קיטון של 14% בהכנסות לצד מעבר לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-32.4 מיליון שקל, גידול של 47.3% לעומת רווח נקי של 22 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי, הסתכם ב-97.6 מיליון שקל (26% מההכנסות), גידול של 5.5% לעומת רווח גולמי של 92.5 מיליון שקל (23% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית, מיוחס בעיקר לתמהיל המכירות ומהתייעלות תפעולית.
הרווח התפעולי (לאחר הוצאות אחרות) עמד על כ-43.6 מיליון שקל (12% מההכנסות) גידול של 22.8% לעומת רווח תפעולי של 35.5 מיליון שקל (9% מההכנסות), ברבעון המקביל בשנת 2020.
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם בכ-62.8 מיליון שקל (כ-17% מההכנסות), גידול של 15.2% לעומת כ-54.5 מיליון שקל (כ-13% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
דן מסיקה מנכ"ל החברה: "על בד נהנית מביקוש גבוה למוצריה וזו הסיבה שאנו מבצעים השקעות כדי לחזק עוד יותר את מעמדנו העסקי והתחרותי ולהבטיח את צמיחת החברה. בד בבד, נקטנו במספר מהלכים שהובילו ליעילות ייצור גבוהה יותר במפעלי החברה ולמינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו, באופן שמסייע לנו, גם לנוכח עלייה במחירי חומרי הגלם ובמחירי הלוגיסטיקה הימית, להציג המשך שיפור ניכר ברווחיות החברה והגעה לשיא ברווח הנקי.
- 78 מליון דולר: אלקטרה נדל"ן ו-IBI מכרו מקבץ דיור בטמפה
- פלסאנמור מטפסת 5.8%, נקסט ויז'ן 3.8%, נאוויטס 0.6%; המדדים בירידות קלות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
- 1.נסים 29/05/2021 12:52הגב לתגובה זומרומם הנפש. גאווה על תוצרת כחול לבן. כל הכבוד

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגפלסאנמור קופצת 8%, נקסט ויז'ן 3.4%; המדדים בירידות קלות
נקסט ויז'ן עולה אחרי הודעה על הזמנה לרכישת מצלמות בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר
מדד ת"א 35 0.12% מדד ת"א 90 -0.47%
דולר שקל רציף 0.4%
BITCOIN -0.03%
מחזור המסחר עומד על כ-400 מיליון שקל
