דלק מוכרת את כלל אחזקותיה בדלק רכב תמורת 269 מיליון שקל
חברת דלק קבוצה -0.6% הודיעה על מכירת כלל אחזקותיה (15%) בחברת דלק רכב 2.62% תמורת 269 מיליון שקל. ההודעה מגיעה לאחר שבתחילת השבוע דווח כי תמכור 7.5% בחברה לגיל אגמון. כתוצאה מהמכירות הקבוצה צפויה לרשום רווח של כ-117 מיליון שקל ברבעון הרביעי.
החברה חתמה על הסכם למכירה מחוץ לבורסה של כל אחזקותיה בדלק רכב, המהוות כ-15% ממניות של דלק רכב, כאשר תמורת המניות תרוויח החברה כ-269 מיליון שקל, (כ-14 מיליון מניות במחיר של כ-19.2 שקל למנייה). המכירה, כך דווח, תושלם במהלך היום.
ביום ראשון הודיעה הקבוצה כי, תמכור 7.5% ממניות דלק רכב לגיל אגמון מנכ"ל החברה, בתמורה ל-135 מיליון שקל אשר היוו פרמיה של 20% על מחיר השוק.
- 4.גד 11/12/2019 16:20הגב לתגובה זומכרה את הפניקס ודלק רכב ותשקיע בנחת בעיסקת שברון.
- 3.dw 11/12/2019 13:02הגב לתגובה זולא מזמן היתה בערוץ 11 תוכנית תחקיר של יגאל גואטה על ורידיס. מוזמנים לחפש. הראו בתוכנית שהתושבים באזור מתלוננים על ריח ממפעל ה RDF (מפעל די משוכלל אגב) והראו גם שלא מטפלים כמו שצריך באשפה בבקעת הירדן. זה לא בסדר.
- 2.נשרפתי עם תשובה 11/12/2019 11:54הגב לתגובה זושרפת לי חצי מהכסף.עם הגז שלך...אמן ולא תגמור את 2019 שמן גנב אפס מאופסס
- גזיונר 11/12/2019 12:31הגב לתגובה זומצטרף לאיחול שיצחק הנוכל לא יראה את 2020 אמן.
- 1.האן סולו 11/12/2019 11:17הגב לתגובה זוהמוסדיים גם ניכנסו לדלק רכב מענייו מה מיתבשל שם כניראה הולכת להמריא לדעתי שווה קניה טוב נחכה לגורביץ' מה שיגיד נעשה
בנקים קרדיט מערכתמניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?
בתרחיש אופטימי, אם הפועלים יצליח להביא את התשואה להון באופן בר-קיימא מעל 15%, המניה עשויה להגיע ל-81 שקל. בתרחיש פסימי, אם הבנק לא יצליח לשלוט בהוצאות, ה-ROE עלול לרדת ל-10% והמניה עלולה לרדת ל-47 שקל.
האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?
בנק דיסקונט: תשואה להון מחזורית של 13%
מחיר נוכחי: 33.8 שקל | מחיר יעד: 38 שקל | פוטנציאל עלייה: 12% | תשואת דיבידנד 2026: 5.7% | תשואה כוללת פוטנציאלית: 18%
"אנחנו רואים את דיסקונט כערוך לצמיחה צמיחה, ומסוגל לייצר תשואה להון מחזורית של 13% באופן בר-קיימא", כותבים רוזנר וריימר. דיסקונט מציג את תשואת הדיבידנד הצפויה הגבוהה ביותר ב-2026 ברמה של 5.7%. צמיחת האשראי עמדה על 9% שנתית. ההכנסות שאינן מריבית עלו ב-2% וההוצאות עלו ב-1% בלבד.
- איגוד הבנקים נגד המס המיוחד: טיוטת הדו"ח על הבנקים יצאה בחופזה ובלי עמדת בנק ישראל
- המס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק.
עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןבוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור
הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה. אל תאשימו אותן - המטרה שלהן היא להרוויח; סוף-סוף הרגולטור הרדום התעורר
עסק צריך להרוויח. המטרה המוצהרת של חברות היא למקסם את הרווח. זה נהדר למשקיעים, לצרכנים זה ממש לא נהדר. כשחברת ביטוח מרוויחה מעבר לרווח נורמלי זה אומר שהיא גובה יותר על ביטוחים ועל דמי ניהול וכו'. כשבנק מדווח על רווח לא נורמלי הוא לוקח לכם ריבית גבוהה על הלוואה ונותן ריבית נמוכה על פיקדון. לא הוגן, אבל מה אתם רוצים שיעשה מנכ"ל? יגיד אני לא במשחק וייקח ריבית נמוכה על הלוואה? תוך 4 חודשים יעיפו אותו.
הבעיה היא אולי קצת בחברות ובבנקים שהפכו לתאווי בצע ברמה מופרזת. הבעיה אצל הרגולטור - בנק ישראל בהקשר של הבנקים, ורשות שוק ההון על חברות הביטוח. חברות הביטוח מרוויחות פי 3-4 מאשר רק לפני 3 שנים ונסחרות בשווי גבוה פי 3-4 מאשר אז. כשהן מרוויחות כך, ובעיקר כשהן מגדילות כך את הרווח, זה על חשבונכם. רשות שוק ההון כבר סיפרה לנו בדוח השנתי ל-2024 שהתחרות בשוק הביטוח חלשה. עכשיו, באיחור היא מתחילה לפעול.
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות עמית גל, בוחנת הפעם את התמחור בענף ביטוח הרכב, ומסקנותיה הובילו לאולטימטום חריג: חברות שיגבו פרמיות מופרזות על מקיף וצד ג' יצטרכו לתקן במחירים, בתוך שלושה חודשים, או לאבד את זכותן לשווק פוליסות רכב חדשות. הסיבה? הבדיקה מצאה פערים "מהותיים" בין רמת הסיכון הביטוחי בפועל לבין המחירים שגובה השוק. במילים פשוטות, חברות נהנו מהכנסות והפרמיות עלו הרבה מעבר למה שהצדיק הסיכון.
מגדל: ה"מוצלחת" לעת עתה
בין החברות שנדרשו לעדכן במסמך המקורי הייתה גם מגדל מגדל ביטוח -1.58% , אך בעדכון רשמי שפרסמה החברה הבוקר הובהר כי הרשות בחרה בשלב זה לא להורות למגדל לעדכן תעריפים בביטוח רכב רכוש. לעת עתה היא רשאית להמשיך לשווק ביטוח רכב תחת התעריפים הקיימים שלה. מבחינת מגדל, זו "חותמת טובה", בחירה רגולטורית תומכת, שעשויה לשמש כמקרה בוחן לרווחיות המתחרות. אם מגדל שומרת על רווחיות "מאוזנת" יחסית, בלי רווחיות יתר קיצונית, היא עשויה למשוך לקוחות רכב שתהיו מודעים לריכוז רגולטורי בתמחור. במבט על הדוחות, ניתן לראות כי יחס התביעות מול ההוצאות עומד באזור 90%, יחס חיובי אם כי לא קיצוני כמו שמציגות חלק מהחברות האחרות. להרחבה על דוחות מגדל מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8%
- הממונה על שוק ההון:" יש תופעות של עושק ועמלות מופרזות"
- הממונה על שוק ההון הטיל קנס של 7.3 מיליון שקל על חברת ממונא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפניקס: הדוגמא הנגדית
ובינתיים, הפניקס פרסמה היום דוחות חזקים במיוחד: רווח כולל של 803 מיליון שקל ברבעון, 2.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, ותשואה להון של 29.2%. רווח הליבה (לפני השקעות ושוק ההון) גם הוא גבוה, וכפי שצוין בדוח, חלק ניכר מהשורה התחתונה הגיע מרווחיות בענפי הביטוח הכללי והרחבת פעילות בניהול נכסים.
