מאזדה
צילום: Bizportal

גיל אגמון ירכוש מניות דלק רכב ב-135 מיליון שקל ובפרמיה של 20%

מניית דלק רכב מזנקת כעת בכ-9% לאחר דיווח כי בעל השליטה ירכוש עוד 7.5% ממניות החברה מקבוצת דלק; הדיווח מגיע לאחר דוחות חזקים ברבעון השלישי אשר גררו זינוק של כ-18% במניה, אולם  החברה עדיין נסחרת במכפיל 7 על הרווח
ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה ורידיס כלי רכב

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -1.73%  דיווחה כי בעל השליטה ירכוש מניות החברה מדלק קבוצה של תשובה, תמורת כ-135 מיליון שקל בפרמיה של כ-20% על מחיר השוק הבוקר. המניה מזנקת ב-9%.

על פי הדיווח, גיל אגמון, בעל השליטה (37.47%) בחברה הגיע להסכמות עם דלק קבוצה המחזיקה כ-22.5% ממניות דלק רכב, לרכישת 7 מיליון מניות של החברה במחיר של 19.27 שקלים למניה - פרמיה של כ-20% על שער הבסיס של המניה הבוקר, המהוות כ-7.5% ממניות החברה. על פי הדיווח, העסקה טרם הושלמה והיא צפויה להיות מושלמת בימים הקרובים.

הדיווח על העסקה מגיע לאחר שהחברה הציגה דוחות חזקים ברבעון השלישי של 2019, עם ירידה אמנם של כ-1.3% בהכנסות, אך שיפור משמעותי בשולי הרווחיות וזינוק ברווח הנקי שהסתכם בכ-94 מיליון שקל - מניית החברה זינקה בתגובה לתוצאות בכ-18% אולם  החברה עדיין נסחרת במכפיל 7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות דלק רכב ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-862 מיליון שקל, ירידה 1.3% לעומת הכנסות של כ-873 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב לאור ירידה בכמויות כלי הרכב שנמכרו ואילו במגזר איכות הסביבה נרשם גידול של כ-28 מיליון שקל נוכח גידול בפעילות וקבלת מענקים.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-94.2 מיליון שקל, זינוק של כ-177% ביחס לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-34 מיליון שקל.

בבחינת שווי המניה, המשקיעים ציפו לירידה במכירות הרכבים של החברה, ירידה שהתעצמה בחודש אוקטובר, לאור תקופת החגים ובאופן יחסי ליבואניות האחרות (לכתבה המלאה).

היחלשות היין יפני הקפיצה את הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 16.1%. מדובר בעליה של כ-24.4% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-111.5 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.8%. השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס בעיקר להיחלשות מטבעות הייבוא, לתמהיל כלי הרכב שנמכרו ולמענקים שנרשמו במגזר איכות הסביבה.

החברה הציגה שיפור ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של 5.3% לעומת כ-6.7% ברבעון המקביל. נוכח הגידול כאמור ברווחיות הגולמית, והשיפור בשולי הוצאות התפעול, החברה הציגה זינוק של כ-74% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-117 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת כ-67.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רכישת ורידיס מניבה פירות

הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה ירדו בכ-15.7 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל, בו נכללו עלויות עסקת רכישת ורידיס בסכום של כ-14 מיליון שקל, יתרת השיפור מיוחסת להתייעלות בוירידיס.

בנוסף, נרשם גידול של כ-6.8 מיליון שקל ברווחי חברות כלולות, בעיקר כתוצאה מסיום הבוררות של או.פי.סי עם קבוצת תמר - הכנסה של 4 מיליון שקל - ומגידול בפעילות מגזר איכות הסביבה.

סעיף המימון - הפרש של 18 מיליון שקל

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חוליו 08/12/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    שווה כניסה ?
  • 1.
    משקיע בגז לעד 08/12/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    הוא מתרכז רק בגז ונפט...בדיוק מה שחשבתי לממש נכסים שלא קשורים לגז ולהתכוננן לשנים מלאות בייצוא גז...סוף סוף תשובה עושה משהו טוב..בקרוב לוויתן יתחיל לדבר ואז נראה את כל השורטיסטים נשרפים קליל...שבוע טוב וניפגש בשמחות....
  • dw 08/12/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    מניח שבשנים הבאות יממשו עוד בלוקים. דלק קבוצה זו חברת אנרגיה, עם מספיק אתגרים משלה, ואחזקה בחברה משונה כמו דלק רכב (יבואן רכב, ורידיס, לא הכי ברור) פחות מתאימה. המהלך המרכזי לשנת 2020 אצל דלק קבוצה אמור להיות הנפקה של איתקה בלונדון. אם וכאשר יבוצע? סביר שהחששות בשוק ירגעו.
טריוויה (צ'אט)טריוויה (צ'אט)
טריוויה

בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית

כמה הרוויחו מתחילת השנה המחזיקים בקופות גמל וקרן השתלמות במסלול מנייתי? לאיזה שווי מכוונת OpenAI בהנפקה הציבורית? מי יזם ההייטק המצליח שהגיע למצב של פשיטת רגל? ועוד - 
- טריוויה על הנושאים הכלכליים של השבוע האחרון

צוות ביזפורטל |
נושאים בכתבה טריוויה

טריוויה שבועית.  ככה תדעו אם אתם בעניינים.

20 שאלות מהאירועים של השבוע האחרון - נשמח לשמוע תגובות מכם (הערות, הארות, ביקורת, וגם - שבחים).

הכי נוח לשחק דרך הכלי בהמשך האייטם.  לאור בקשת הקהל אנחנו מעלים את השאלות והתשובות האפשריות גם כאן ( חידון עם תשובות מודגשות בתחתית העמוד) .   



מי המניה שעברה ביום אחד מירידה של מעל 20% לעלייה של 20%?
טבע
סולאראדג'
נובה
טידס

וואן זירו נותן ללקוחות חדשים ריבית של 5.5%. האם יש תנאים ומה הם?
אין תנאים
יש תנאים - העברת חשבון מבנק קודם
יש תנאים - העברה של מעל 5,000 שקל בחודש או תשלום דמי ניהול של 49 שקל בחודש
יש תנאים - העברה של לפחות 100 אלף שקל

כמה מקבלת המשפחה של חייל רוסי שנהרג במלחמה?
לא מקבלת כלום
20 אלף דולר
כ-40 אלף דולר
קרוב ל-200 אלף דולר

מה הרעיון המרכזי של הרפורמה המתוכננת במכשירי החיסכון?
הטלת מס על קרנות השתלמות נזילות
הגבלת דמי הניהול בפוליסות חיסכון
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים שרק הוצאת כספים ממנו תחוייב במס
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים ומס קבוע אחיד של 25% במכירת מכשירים

יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”