מאזדה
צילום: Bizportal

גיל אגמון ירכוש מניות דלק רכב ב-135 מיליון שקל ובפרמיה של 20%

מניית דלק רכב מזנקת כעת בכ-9% לאחר דיווח כי בעל השליטה ירכוש עוד 7.5% ממניות החברה מקבוצת דלק; הדיווח מגיע לאחר דוחות חזקים ברבעון השלישי אשר גררו זינוק של כ-18% במניה, אולם  החברה עדיין נסחרת במכפיל 7 על הרווח
ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה ורידיס כלי רכב

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -1.53%  דיווחה כי בעל השליטה ירכוש מניות החברה מדלק קבוצה של תשובה, תמורת כ-135 מיליון שקל בפרמיה של כ-20% על מחיר השוק הבוקר. המניה מזנקת ב-9%.

על פי הדיווח, גיל אגמון, בעל השליטה (37.47%) בחברה הגיע להסכמות עם דלק קבוצה המחזיקה כ-22.5% ממניות דלק רכב, לרכישת 7 מיליון מניות של החברה במחיר של 19.27 שקלים למניה - פרמיה של כ-20% על שער הבסיס של המניה הבוקר, המהוות כ-7.5% ממניות החברה. על פי הדיווח, העסקה טרם הושלמה והיא צפויה להיות מושלמת בימים הקרובים.

הדיווח על העסקה מגיע לאחר שהחברה הציגה דוחות חזקים ברבעון השלישי של 2019, עם ירידה אמנם של כ-1.3% בהכנסות, אך שיפור משמעותי בשולי הרווחיות וזינוק ברווח הנקי שהסתכם בכ-94 מיליון שקל - מניית החברה זינקה בתגובה לתוצאות בכ-18% אולם  החברה עדיין נסחרת במכפיל 7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות דלק רכב ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-862 מיליון שקל, ירידה 1.3% לעומת הכנסות של כ-873 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב לאור ירידה בכמויות כלי הרכב שנמכרו ואילו במגזר איכות הסביבה נרשם גידול של כ-28 מיליון שקל נוכח גידול בפעילות וקבלת מענקים.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-94.2 מיליון שקל, זינוק של כ-177% ביחס לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-34 מיליון שקל.

בבחינת שווי המניה, המשקיעים ציפו לירידה במכירות הרכבים של החברה, ירידה שהתעצמה בחודש אוקטובר, לאור תקופת החגים ובאופן יחסי ליבואניות האחרות (לכתבה המלאה).

היחלשות היין יפני הקפיצה את הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 16.1%. מדובר בעליה של כ-24.4% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-111.5 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.8%. השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס בעיקר להיחלשות מטבעות הייבוא, לתמהיל כלי הרכב שנמכרו ולמענקים שנרשמו במגזר איכות הסביבה.

החברה הציגה שיפור ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של 5.3% לעומת כ-6.7% ברבעון המקביל. נוכח הגידול כאמור ברווחיות הגולמית, והשיפור בשולי הוצאות התפעול, החברה הציגה זינוק של כ-74% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-117 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת כ-67.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רכישת ורידיס מניבה פירות

הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה ירדו בכ-15.7 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל, בו נכללו עלויות עסקת רכישת ורידיס בסכום של כ-14 מיליון שקל, יתרת השיפור מיוחסת להתייעלות בוירידיס.

בנוסף, נרשם גידול של כ-6.8 מיליון שקל ברווחי חברות כלולות, בעיקר כתוצאה מסיום הבוררות של או.פי.סי עם קבוצת תמר - הכנסה של 4 מיליון שקל - ומגידול בפעילות מגזר איכות הסביבה.

סעיף המימון - הפרש של 18 מיליון שקל

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חוליו 08/12/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    שווה כניסה ?
  • 1.
    משקיע בגז לעד 08/12/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    הוא מתרכז רק בגז ונפט...בדיוק מה שחשבתי לממש נכסים שלא קשורים לגז ולהתכוננן לשנים מלאות בייצוא גז...סוף סוף תשובה עושה משהו טוב..בקרוב לוויתן יתחיל לדבר ואז נראה את כל השורטיסטים נשרפים קליל...שבוע טוב וניפגש בשמחות....
  • dw 08/12/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    מניח שבשנים הבאות יממשו עוד בלוקים. דלק קבוצה זו חברת אנרגיה, עם מספיק אתגרים משלה, ואחזקה בחברה משונה כמו דלק רכב (יבואן רכב, ורידיס, לא הכי ברור) פחות מתאימה. המהלך המרכזי לשנת 2020 אצל דלק קבוצה אמור להיות הנפקה של איתקה בלונדון. אם וכאשר יבוצע? סביר שהחששות בשוק ירגעו.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.