מאזדה
צילום: Bizportal

גיל אגמון ירכוש מניות דלק רכב ב-135 מיליון שקל ובפרמיה של 20%

מניית דלק רכב מזנקת כעת בכ-9% לאחר דיווח כי בעל השליטה ירכוש עוד 7.5% ממניות החברה מקבוצת דלק; הדיווח מגיע לאחר דוחות חזקים ברבעון השלישי אשר גררו זינוק של כ-18% במניה, אולם  החברה עדיין נסחרת במכפיל 7 על הרווח
ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה ורידיס כלי רכב

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -0.76%  דיווחה כי בעל השליטה ירכוש מניות החברה מדלק קבוצה של תשובה, תמורת כ-135 מיליון שקל בפרמיה של כ-20% על מחיר השוק הבוקר. המניה מזנקת ב-9%.

על פי הדיווח, גיל אגמון, בעל השליטה (37.47%) בחברה הגיע להסכמות עם דלק קבוצה המחזיקה כ-22.5% ממניות דלק רכב, לרכישת 7 מיליון מניות של החברה במחיר של 19.27 שקלים למניה - פרמיה של כ-20% על שער הבסיס של המניה הבוקר, המהוות כ-7.5% ממניות החברה. על פי הדיווח, העסקה טרם הושלמה והיא צפויה להיות מושלמת בימים הקרובים.

הדיווח על העסקה מגיע לאחר שהחברה הציגה דוחות חזקים ברבעון השלישי של 2019, עם ירידה אמנם של כ-1.3% בהכנסות, אך שיפור משמעותי בשולי הרווחיות וזינוק ברווח הנקי שהסתכם בכ-94 מיליון שקל - מניית החברה זינקה בתגובה לתוצאות בכ-18% אולם  החברה עדיין נסחרת במכפיל 7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות דלק רכב ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-862 מיליון שקל, ירידה 1.3% לעומת הכנסות של כ-873 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב לאור ירידה בכמויות כלי הרכב שנמכרו ואילו במגזר איכות הסביבה נרשם גידול של כ-28 מיליון שקל נוכח גידול בפעילות וקבלת מענקים.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-94.2 מיליון שקל, זינוק של כ-177% ביחס לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-34 מיליון שקל.

בבחינת שווי המניה, המשקיעים ציפו לירידה במכירות הרכבים של החברה, ירידה שהתעצמה בחודש אוקטובר, לאור תקופת החגים ובאופן יחסי ליבואניות האחרות (לכתבה המלאה).

היחלשות היין יפני הקפיצה את הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 16.1%. מדובר בעליה של כ-24.4% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-111.5 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.8%. השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס בעיקר להיחלשות מטבעות הייבוא, לתמהיל כלי הרכב שנמכרו ולמענקים שנרשמו במגזר איכות הסביבה.

החברה הציגה שיפור ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של 5.3% לעומת כ-6.7% ברבעון המקביל. נוכח הגידול כאמור ברווחיות הגולמית, והשיפור בשולי הוצאות התפעול, החברה הציגה זינוק של כ-74% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-117 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת כ-67.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רכישת ורידיס מניבה פירות

הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה ירדו בכ-15.7 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל, בו נכללו עלויות עסקת רכישת ורידיס בסכום של כ-14 מיליון שקל, יתרת השיפור מיוחסת להתייעלות בוירידיס.

בנוסף, נרשם גידול של כ-6.8 מיליון שקל ברווחי חברות כלולות, בעיקר כתוצאה מסיום הבוררות של או.פי.סי עם קבוצת תמר - הכנסה של 4 מיליון שקל - ומגידול בפעילות מגזר איכות הסביבה.

סעיף המימון - הפרש של 18 מיליון שקל

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חוליו 08/12/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    שווה כניסה ?
  • 1.
    משקיע בגז לעד 08/12/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    הוא מתרכז רק בגז ונפט...בדיוק מה שחשבתי לממש נכסים שלא קשורים לגז ולהתכוננן לשנים מלאות בייצוא גז...סוף סוף תשובה עושה משהו טוב..בקרוב לוויתן יתחיל לדבר ואז נראה את כל השורטיסטים נשרפים קליל...שבוע טוב וניפגש בשמחות....
  • dw 08/12/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    מניח שבשנים הבאות יממשו עוד בלוקים. דלק קבוצה זו חברת אנרגיה, עם מספיק אתגרים משלה, ואחזקה בחברה משונה כמו דלק רכב (יבואן רכב, ורידיס, לא הכי ברור) פחות מתאימה. המהלך המרכזי לשנת 2020 אצל דלק קבוצה אמור להיות הנפקה של איתקה בלונדון. אם וכאשר יבוצע? סביר שהחששות בשוק ירגעו.
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.