מנכ"ל קמהדע, עמיר לונדון
צילום: נטי לוי

קמהדע בדוח רבעוני טוב; אבל, למה אין העלאת תחזית?

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-33 מיליון דולר, לעומת תחזית של כ-29 מיליון דולר; תחזית ההכנסות בשנה כולה ללא שינוי - 125-130 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה קמהדע שוק ההון

חברת התרופות קמהדע -0.86%  הדואלית (סימול: KMDA) דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי ומכה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. עם זאת, החברה לא העלתה את תחזיותיה לשנת 2019 בשלמותה ואף לא מספקת הסבר כלשהו לכך.

החברה דיווחה על הכנסות בסך של 33.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019, עליה של 121% לעומת 15 מיליון דולר שנרשמו ברבעון השלישי של 2018. השיפור מיוחס בעיקר לכך שביצועי הרבעון השלישי של קמדהע בשנת 2018 הושפעו מהשביתה במפעל הייצור של החברה.

הרווח הנקי הסתכם ב-5.8 מיליון דולר, או 14 סנט למנייה ברבעון השלישי של 2019, בהשוואה להפסד נקי  של 2.4 מיליון דולר, או הפסד של 6 סנט למניה, ברבעון השלישי אשתקד. 

צפי האנליסטים היה להכנסות של 28.92 מיליון דולר ורווח נקי של 7 סנט למניה.

החברה מאשררת את תחזית ההכנסה הכוללת לשנת 2019 בטווח שבין 125 מיליון דולר ל-130 מיליון דולר ותספק תחזית הכנסות לשנת 2020 לפני סיום שנת 2019. המשמעות היא שההכנסות ברבעון האחרון יסתכמו בין 30 ל-35 מיליון דולר. השוק עשוי להתאכזב מהמספרים לרבעון הרביעי, שכן בהינתן שהחברה הכתה את התחזיות הרבעון השלישי ולא העלתה את התחזית השנתית, הרי שתוצאות הרבעון הרביעי עשויות להיות נמוכות מהצפוי. 

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע: "אנו מרוצים מהמשך הביצועים החזקים שלנו ברבעון השלישי ובמהלך כלל שנת 2019 עד כה. ברבעון השלישי של שנת 2019, ההכנסות הכוללות היו 33.1 מיליון דולר, גידול של 121% בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2018, אשר כזכור, הושפעו באופן שלילי מהשביתה במפעל הייצור של החברה. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019, ההכנסות הכוללות היו 95.1 מיליון דולר, גידול של 44% בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018".

"בהתבסס על ביצועינו הטובים במהלך הרבעון השלישי, והתחזית החיובית שלנו גם בנוגע לרבעון הרביעי של השנה, אנו מצפים לעמוד בתחזית ההכנסות השנתית שהצגנו לשנת 2019 בטווח שבין 125 ל-130 מיליון דולר", סיכם לונדון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחחח 13/11/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    תוצאות יותר טובות . קמהדע יורדת מהשיא שהיה 2800 לפני שנה. ולא היתה שום סיבה קמהדע צריכה להגיע שוב ל2800
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.