בפוקוס

דוניץ במומנטום אדיר - האם למכור את המניה או דווקא לקנות?

חברת הבניה דוניץ שפעילה בין אשדוד לפ"ת מככבת בחודשיים האחרונים בבורסה בת"א, הנה הסיפור 
יוסי פינק | (8)
נושאים בכתבה דוניץ

בכתבות על המניות המנצחות של 2016 בבורסה בת"א בלטו בעיקר חברות ת"א 100 כמו סודה סטרים או מזור רובוטיקה עם תשואה שנתית של 130% ו-120% בהתאמה. אבל אחת המניות הכי חמות בבורסה הייתה דווקא בשורה השלישית, דוניץ -0.41% . מניית חברת הבניה רשמה בשנת 2016 מהלך עליות של 182% ואת 2017 פתחה עם ראלי של עוד 22% ו-13 ימי עליות רצופים (!) לשווי של 454 מיליון שקלים. 

ב-20 בנובמבר, כאשר מניית דוניץ נסחרה בסביב 50 שקלים, פרסם Bizportal המלצה של האנליסט שי לפמן מ'ווליו בייס' עם מחיר יעד אגרסיבי מאוד של 93 שקלים, אפסייד של 84%. פחות מחודשיים אחרי, המניה ביצעה מהלך עליות של כמעט 80% תוך גידול דרמטי במחזורים ונסחרת במחיר של 88.8 שקלים, מרחק נגיעה ממחיר היעד. האם זה זמן לממש או שיש עוד בשר להמשך עליות? 

בשיחה עם Bizportal אומר היום ליפמן כי "הסוד הוא שמדובר בחברה עם לא מעט החזקות ציבור, יש סחורה צפה. יש מי שקונה אבל יש גם מי שימכור. זו באמת חברה מעניינת וטובה. הדבר שהכי מעניין בה הוא שחוץ מ-700 הדירות שהם בונים, יש להם קרקע זמינה עם תב"ע מאושרת לבניה של 1,200 יח"ד כבר מחר. תבדוק בכל החברות האחרות למי יש קרקע בהיקף כזה, זה נדיר".

מה לגבי מי שמחזיק במניה וכבר נהנה מראלי גדול? "נראה את הדו"חות השנתיים ונעדכן את ההמלצה, אבל יש לחברה עוד הרבה דברים שבהמלצה אפילו לא הכנסת, כמו קרקעות, ויש פרויקטים שכבר נכנסו לעבודה וגם את זה צריך לעדכן. אני לא הייתי אומר למכור היום בגלל שהמניה עלתה. זו חברה שמנוהלת טוב. התחום הזה של חברות נדל"ן למגורים הוא תחום חזק. העובדה שלדוניץ יש בנק קרקעות ענק זמין לבניה זה עניין מאוד משמעותי. זו חברה יציבה עם גב כלכלי, שאין לה אפילו אג"חים - זו חברה שמתממנת בבנקים במחירים מאוד נמוכים והיא מחלקת דיבידנד. מי שקנה עם פרסום ההמלצה הרוויח, אבל זו בהחלט מניה לשבת עליה, לא הייתי מציע לאף אחד לממש עכשיו".  

מניית דוניץ בחודשים האחרונים, והגידול במחזורי המסחר

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שלמה מעוז צור ישועתי 12/01/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    בטח תגידו ... הזדמנות לקניה פחחחח...
  • 6.
    drors30 12/01/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    מאז שפתחתם את הפה שלכם המניייה יורדת
  • 5.
    מישהו יודע איפה דנקנר? (ל"ת)
    ס 10/01/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מניית בועה (ל"ת)
    מוטי 10/01/2017 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סלקט ביו תעלה עוד 250 אחוז (ל"ת)
    ליאור 10/01/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
  • אני לא יופתע (ל"ת)
    שרת 10/01/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נפילה קשוחה - יוצאת לתיקון של חודשיים שלושה (ל"ת)
    אורי 10/01/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלעד 10/01/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    הרצת מניות או מידע פנים מחזורים נמוכים!!!!!!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים