דוניץ במומנטום אדיר - האם למכור את המניה או דווקא לקנות?
בכתבות על המניות המנצחות של 2016 בבורסה בת"א בלטו בעיקר חברות ת"א 100 כמו סודה סטרים או מזור רובוטיקה עם תשואה שנתית של 130% ו-120% בהתאמה. אבל אחת המניות הכי חמות בבורסה הייתה דווקא בשורה השלישית, דוניץ 0% . מניית חברת הבניה רשמה בשנת 2016 מהלך עליות של 182% ואת 2017 פתחה עם ראלי של עוד 22% ו-13 ימי עליות רצופים (!) לשווי של 454 מיליון שקלים.
ב-20 בנובמבר, כאשר מניית דוניץ נסחרה בסביב 50 שקלים, פרסם Bizportal המלצה של האנליסט שי לפמן מ'ווליו בייס' עם מחיר יעד אגרסיבי מאוד של 93 שקלים, אפסייד של 84%. פחות מחודשיים אחרי, המניה ביצעה מהלך עליות של כמעט 80% תוך גידול דרמטי במחזורים ונסחרת במחיר של 88.8 שקלים, מרחק נגיעה ממחיר היעד. האם זה זמן לממש או שיש עוד בשר להמשך עליות?
בשיחה עם Bizportal אומר היום ליפמן כי "הסוד הוא שמדובר בחברה עם לא מעט החזקות ציבור, יש סחורה צפה. יש מי שקונה אבל יש גם מי שימכור. זו באמת חברה מעניינת וטובה. הדבר שהכי מעניין בה הוא שחוץ מ-700 הדירות שהם בונים, יש להם קרקע זמינה עם תב"ע מאושרת לבניה של 1,200 יח"ד כבר מחר. תבדוק בכל החברות האחרות למי יש קרקע בהיקף כזה, זה נדיר".
מה לגבי מי שמחזיק במניה וכבר נהנה מראלי גדול? "נראה את הדו"חות השנתיים ונעדכן את ההמלצה, אבל יש לחברה עוד הרבה דברים שבהמלצה אפילו לא הכנסת, כמו קרקעות, ויש פרויקטים שכבר נכנסו לעבודה וגם את זה צריך לעדכן. אני לא הייתי אומר למכור היום בגלל שהמניה עלתה. זו חברה שמנוהלת טוב. התחום הזה של חברות נדל"ן למגורים הוא תחום חזק. העובדה שלדוניץ יש בנק קרקעות ענק זמין לבניה זה עניין מאוד משמעותי. זו חברה יציבה עם גב כלכלי, שאין לה אפילו אג"חים - זו חברה שמתממנת בבנקים במחירים מאוד נמוכים והיא מחלקת דיבידנד. מי שקנה עם פרסום ההמלצה הרוויח, אבל זו בהחלט מניה לשבת עליה, לא הייתי מציע לאף אחד לממש עכשיו".
- דוניץ־אלעד: לצד עלייה ברווח הגולמי, המכירות נחתכו בחצי
- דוניץ חזרה להשקיע: הכנסות של 34 מ׳ שקל ותזרים לפעילות של 86 מ׳ שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית דוניץ בחודשים האחרונים, והגידול במחזורי המסחר
- 7.שלמה מעוז צור ישועתי 12/01/2017 16:45הגב לתגובה זובטח תגידו ... הזדמנות לקניה פחחחח...
- 6.drors30 12/01/2017 15:03הגב לתגובה זומאז שפתחתם את הפה שלכם המניייה יורדת
- 5.מישהו יודע איפה דנקנר? (ל"ת)ס 10/01/2017 21:19הגב לתגובה זו
- 4.מניית בועה (ל"ת)מוטי 10/01/2017 17:36הגב לתגובה זו
- 3.סלקט ביו תעלה עוד 250 אחוז (ל"ת)ליאור 10/01/2017 15:56הגב לתגובה זו
- אני לא יופתע (ל"ת)שרת 10/01/2017 17:57הגב לתגובה זו
- 2.נפילה קשוחה - יוצאת לתיקון של חודשיים שלושה (ל"ת)אורי 10/01/2017 15:03הגב לתגובה זו
- 1.אלעד 10/01/2017 14:36הגב לתגובה זוהרצת מניות או מידע פנים מחזורים נמוכים!!!!!!

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל
ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות
דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל.
מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל.
לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה.
העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות
של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה
בתנאים מסוימים אם יידרשו.