בשוק הסלולר: 012 מציעה "39 שקל לכל החיים" - מניות סלקום ופרטנר צוללות
התחרות בשוק הסלולר מחריפה. חברת '012 מובייל', חברת הדיסקאונט של 012 סמייל מבית פרטנר, יצאה היום בחבילה של שיחות והודעות sms ללא הגבלה, נפח גלישה של 3 ג'יגה ו-500 דקות שיחה לחו"ל. כל זאת ב-39 שקלים לחודש - לכל החיים! ומי זוכר שעד לפני כמה שנים שילמנו מאות (רבות) של שקלים לחודש בשביל שיחות ואסמסים בלבד.
מניות הסלולר בבורסה בת"א, פרטנר וסלקום שרק לאחרונה עפו ממדד המעו"ף בשל ירידת השווי שלהן סביב התחרות - מגיבות בירידות של כ-5% כ"א. המבצע מוגבל עד ה-16 בינואר או עד 10,000 המצטרפים הראשונים. לקוחות אשר רוצים להגדיל את נפח הגלידה ל-5 ג'יגה ישלמו 49 שקלים בחודש.
המהלך של סמייל מגיע בתגובה למהלך איתו יצאה הוט לאחרונה - שני קווי סלולר ב-40 שקלים לחודש. המהלך של הוט הגיע על רקע השקת חבילת הטלוויזיה הצרה של סלקום בשבוע שעבר במחיר של 99 שקלים לחודש - מהלך אשר עתיד לפגוע בהוט.
הטלטלה בסקטור הסלולר החלה לפני כמעט שלוש שנים - כאשר מספר שחקניות חדשות הצטרפו לענף ושינו את כללי המשחק - חבילת שיחות ללא הגבלה. הדבר הוביל ללחץ אדיר על חברות הסלולר הותיקות (פרטנר, סלקום ופלאפון) אשר נאלצו לקחת חלק במלחמת המחירים. בשנה האחרונה נראה היה שהענף מצליח להתייצב - אך בשבוע האחרון נראה כי כנראה מלחמת המחירים רחוקה מסיום.
- "המכסים יפגעו בתעשיית הסלולר - והלקוחות ישלמו"
- אחרי דוחות פרטנר: חברות הסלולר סיימו לקצור את פירות ההתייעלות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לא רואים סוף קרוב להשתוללות הזאת"
ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר במיטב דש ברוקראז' ציין בשיחה עם Bizportal כי "היה צפוי שבעקבות הבאזז של סלקום, תבוא תגובה קשה של שני המתחרים "החדשים". לדבריו, "אם גולן יכול להרשות לעצמו למכור קווי סלולר ב-2 שקלים לחודש, ברור שמשהו כאן מעוות. פרטנר שלא יכולה להישאר אדישה למלחמה המתחוללת בחוץ, כאשר פלאפון מקימה מותג דיסקאונט חזק העונה לשם "וואלה!", נכנסת גם היא לקלחת עם מבצע לכל החיים 39 שקלים לכל החיים".
"למה זה קורה? כי מדינת ישראל "לא רואה בעיניים", תקופת בחירות, פופוליזם וכו'. אנחנו משוכנעים כי אם המדינה היתה עומדת על שלה ומחייבת את כולם לעמוד בכל תנאי הרשיון שלהם, זה לא היה מגיע לכזו נקודת שפל, אבל כאשר בחסות הרגולציה, חלק מהשחקנים חייב לעמוד בתנאי הרשיון שלהם וחלק לא ואף מקבל הטבות נוספות, המדרון מאד חלקלק".
"מי מרוויח? בטווח הקצר כמובן הצרכן וכדאי לו להמשיך ולבדוק את האלטרנטיבות על מנת להוזיל ככל האפשר את השירות. מי עוד מרוויח? השחקניות החדשות ובראשן גולן טלקום שעלות גיוס לקוח שולי עבורו כנראה שואפת לאפס. לכן אנו לא רואים סוף קרוב להשתוללות הזו. לא תהיה מניעה בסופו של דבר כאשר יהיה ממש ממש קשה מקריסה של מפעיל זה או אחר ואז גם יגיעו המיזוגים בענף".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
"עד אז המרוויחה הגדולה לטעמנו היא בזק שאמורה להיתקל בתחרות בקווי/טלוויזיה ואין באמת מי שיתחרה במצב העסקים הנוכחי בענף. בסוף כולנו נפסיד, שוב הודות לרגולציה הישראלית המיוחדת במינה. קשה לראות כיצד השקעות מתקדמות בקצב הולם ודי ברור כי בסופו של דבר עם קריסת הענף לתוך עצמו, נישאר עם מעט חברות, שירותים שאינם ברמה מספקת ומחירים עולים".
- 10.מי עשה את המהפך הזה כאן בישראל בשוק הסלולר? כחלון!? לבד (ל"ת)ישראל 06/01/2015 14:40הגב לתגובה זו
- 9.לא להתחבר לגנבים של סלקום ואורנג!!!! (ל"ת)רוקי 04/01/2015 22:02הגב לתגובה זו
- 8.אל תסלחו לסלקום ואורנג על תקופת סחיטת הכספים (ל"ת)ניר 04/01/2015 19:35הגב לתגובה זו
- hjzetk 04/01/2015 21:58הגב לתגובה זוכשנתנה להם טאבלטים חינם כביכול וחייבה את חשבונם
- 7.לא מתקרב לפרטנר או 012 (חברת בת שלה) גם בחינם (ל"ת)פרטנר ו 012 גנבים 04/01/2015 14:03הגב לתגובה זו
- 6.טוב יאללה הבנו אתם בשורט על הסקטור יום שלם אותה כתבה (ל"ת)יוני 04/01/2015 13:22הגב לתגובה זו
- 5.בחוזה רשום שם שזה צמוד למדד - נא להיזהר (ל"ת)רון 04/01/2015 13:18הגב לתגובה זו
- 4.מתי פרטנר תפסיק לרדת כל יום? (ל"ת)מנהל תיקים 04/01/2015 13:01הגב לתגובה זו
- 3.כלכלן 04/01/2015 12:44הגב לתגובה זוסלקום פלאפון ופרטנר ישחטו אותנו על כל התקופה של התחרות
- 012 זה של אורנג/פרטנר רק גולן קטן.. (ל"ת)מ 04/01/2015 19:42הגב לתגובה זו
- 2.אבי 04/01/2015 12:15הגב לתגובה זומפגרים...
- 1.השתלטות עויינת של כסף צרפתי בחסות משרד התקשורת (ל"ת)היום נחייך מחר נשלם 04/01/2015 12:00הגב לתגובה זו
- ko 04/01/2015 14:41הגב לתגובה זואורנג להזכירך לא חברה ישראלית וסלקום היא חלק מתאגיד הכולל את שופרסל ועוד רעות חולות ועל פלאפון ממש אין מה להרחיב נכון ? (בוא נתחיל מבזק ...)
- ככה זה אצלנו, העיקר כחלון מרוצה (ל"ת)רון 04/01/2015 13:44הגב לתגובה זו
- יוני 04/01/2015 22:03עכשיו שירעידו גם את שוק הטלוויזיה. ההצעה של סלקום היא די עלובה. גנבים נשארים גנבים. אבל מקווה שמישהו יקלוט את הרעיון ויתחיל להציע תכנים במחירים שפויים.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
