נצבעת ירוק: טמבור מזנקת ב-16% לאחר פרסום הצעת רכש מלאה של גרנית
עזריאלי מנסה למחוק את טמבור מהמסחר בבורסה: מניית טמבור מזנקת ב-16% לאחר שבעלת השליטה, גרנית הכרמל הגישה הבוקר הצעת רכש מלאה ל-10.21 מיליון מניות החברה שבידי הציבור המהוות כ-16% מהון המניות של החברה. גרנית הכרמל מחזיקה נכון להיום ביתר 84% ממניות החברה.
על פי הצעת הרכש, מציעה בעלת השליטה לרכוש את מניות הניצעים במחיר של 5.25 שקל למניה. התמורה הכוללת המוצעת הינה כ-53.6 מיליון שקל. המועד האחרון להגשת הצעות הקיבול יחול ב-17 במאי.
מחיר הבסיס של מניית החברה בבורסה הבוקר (ג') עמד על 4.8 שקל, כך שמחיר הצעת הרכש משקף פרמיה של 9.3%. המניה נסחרת כעת במחיר גבוה יותר ממחיר הצעת הרכש ב-5.57 שקלים במחזור של כ-270 אלף שקל.
את העלייה במחיר המניה אל מעבר למחיר הצעת הרכש ניתן להסביר בכך שהחבר כתבה בהודעת המפרט כי היא "שומרת לעצמה את הזכות להגיש הצעת רכש נוספת ואף לרכוש מניות בבורסה במידה והצעת הרכש לא תיענה". ובנוסף, "היא מתחייבת לשלם מחיר שווה או גבוה מהמחיר בהצעת הרכש הנוכחית" מה שמרמז כי הצעת הרכש הנוכחית לא תהיה ההצעה האחרונה. כלומר חוסר הענות של הציבור יוביל להעלאת מחיר הצעת הרכש למניות יצרנית הצבעים מידיו של הציבור.
ההון העצמי של החברה על-פי הדו"חות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה ליום 31 בדצמבר 2011 עמד על כ- 297.4 מיליון שקל, המשקף הון עצמי למניה (לא כולל המניות הרדומות) של כ- 4.66 שקל למניה.
- 1.פעם שלישית גלידה (ל"ת)משקיע זוכר 24/04/2012 12:32הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.

IBI בתחילת סיקור לנאוויטס: "אפסייד של 29%"
ב-IBI אומרים ששותפות הנפט והגז מתקדמת מ"עידן ההשקעה" ל"עידן התזרים"; הנכסים במפרץ מקסיקו ובאיי פוקלנד ויציבות במחירי הנפט תומכים בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 153.21 שקל - אפסייד של 29.4% - "להערכתנו, קבלת FID בסי
ליון צפוי להעלות את שווי סי ליון במודל שלנו ביותר מכ-50% מהשווי הנוכחי"
בית ההשקעות IBI בתחילת סיקור על שותפות הגז והנפט נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.84% , עם המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 153.21 שקלים מה שמייצג פוטנציאל עלייה של 29.4% ממחיר הנעילה הקודם שעמד על 118.40 שקלים. האנליסט רועי שגייט, מומחה האנרגיה ב-IBI, מדגיש בסקירה את המעבר של החברה מעידן של השקעות כבדות לעידן תזרים מזומנים יציב, תוך הסתמכות על נכסים מוכחים במפרץ מקסיקו ובאיי פוקלנד. "שננדואה כבר מפיק ונמצא בתהליך רמפ-אפ כ-Hub תשתיתי שמחבר נכסים נוספים", כותב שביט, "ובכך מוריד עלות ליחידה, מייצב פלטו ומעלה את ה-EBITDA וה-FCF בשנים הקרובות".
בסקירה IBI גם מציינים את התשואה הפנומנלית שהשיגה המניה מאז ההפקה. נאוויטס, שהונפקה בתל אביב באוקטובר 2017, רשמה תשואה מצטברת של כ-1,585% - לעומת 174% במדד ת"א 125. ההצלחה נובעת מיכולת ביצוע גבוהה, זיהוי נכסים בעלי פוטנציאל, פיתוח בעלויות נמוכות, מימון ממוקד ותפעול יעיל המוביל להפקה. שווי השוק עומד על כ-13.7 מיליארד שקל.
באיבי אי מהוונים כיום את הפרויקט בשיעור היוון של 18% לפני קבלת החלטת ההשקעה הסופית בפרויקט (שצפויה בשבועות הקרובים),
אבל שיעור זה צפוי לרדת עד לרמה של 13% עד תחילת ההפקה, מה שצפוי להגדיל את השווי של פרויקט סי ליון בכ-50%, ולהעלות בהתאם את מחיר היעד. "להערכתנו, קבלת FID בסי ליון צפוי להעלות את שווי סי ליון במודל שלנו ביותר מכ-50% מהשווי הנוכחי".
נזכיר כי רק לאחרונה חשפנו כאן כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.
- נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה
- פי 7.5 ב-3 שנים - נאוויטס עוברת להפקה מלאה בשננדואה: הכנסות של כ-98 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-67.6 מ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך - נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה
