הרבעון השחור של חברת החשמל: המחסור בגז מצרי והפרשה למס הובילו להפסד של 1.9 מיליארד שקל ב-Q4
חברת החשמל פרסמה הלילה (ש') את תוצאותיה הכספיות השנתיות. לאחר שלושה רבעונים חיוביים, הגיע הרבעון הרביעי שקלקל את התוצאות השנתיות של החברה.
חברת החשמל סגרה את שנת 2011 עם הפסד של 785 מיליון שקל. מקור ההפסד הגיע ברבעון הרביעי שבו נרשם הפסד כבד של 1.88 מיליארד שקל. עיקר ההפסד היגע מהוצאות מסים חריגות בשיעור של 1.1 מיליארד שקל (בשל תיקון מס החברות), אך גם יתר הפרמטרים התפעוליים מציגים תמונה עגומה.
חלק ניכר מן ההפסד הגיע מהיעדר הגז המצרי, דבר אשר חייב את החברה לישראל להשתמש בתמהיל דלקים יקר הרבה יותר מאשר המתוכנן. בחברת החשמל מציינים שלמרות שעלויות הדלקים אמורות להיות מכוסות ע"י תעריף החשמל, ישנו פער זמן בין המועד בו נושאת החברה בהוצאות לבין המועד בו מעודן תעריף החשמל.
בניסיון לפתור את המצוקה התזרימית אליה נקלעה החברה ביצעה חברת החשמל מספר צעדים כמו דחיית תשלומים עבור הפחם שסופק בהיקף של 142 מיליון שקל.
בשבוע הקרוב צפויה החברה לגייס אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל ממשקיעים. אג"ח זה יגובה בערבות מדינה וצפוי להעניק חמצן תפעולי לחברת החשמל. כמו כן, גם עליית מחירי החשמל החל מהיום (א') צפויה לשפר תזרימית את מצבה של חברת החשמל.
- 4.איתן 19/05/2020 09:58הגב לתגובה זויחימוביץ שומעת? לא טוב להשאיר הגז באדמה זה מייקר את החשמל
- 3.הכהן הגדול 01/04/2012 08:48הגב לתגובה זובוקר טוב לכולם חברת החשמל מפסידה עקב ניהול כושל ועקב ביזבוז משווע של עובדיה ומשכורות מנופחים לכן על הממשלה לבצע רה אירגון בחברת החשמל להוריד את כל ההטבות ולהתנות את ביצוע הטבות העובדים בשנים ריווחיות כל עוד החברה מפסידה אין סיבה שיחולקו משכורות עתק ויחולק חשמל בחינם פי2 ופי 4 מצריכת החשמל של הצרכן הממוצע אני אישית מכיר חברה מחברת החשמל שכל הבית מופעל בחשמל כיריים לדוגמא שאין סיבה להעדיף כיריים חשמליות על פני גז מזגנים בכל הבית ועוד אז שלא יעבדו עלינו עם ההפסדים על חברת החשמל להתייעל ויפה שעה אחת קודם יום טוב לכולם
- 2.שגיא 01/04/2012 08:43הגב לתגובה זוושלא יברח מאחריות כגון..מיצריים...איראן... זו אחיזת עניים
- 1.אזרח מן השורה 01/04/2012 07:56הגב לתגובה זושל עובדי החשמל וכל ההטבות שהם מקבלים. שיתחילו לשלם על החשמל הגנבים האלה.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
