מאנדיי ערן זינמן ורועי מן
צילום: יחצ

מול מיליוני צופים: עוד חברת הייטק ישראלית תפרסם בסופרבול

עם תג מחיר של 6.5 מיליון דולר לספוט של 30 שניות, רק חברות ענק וטכנולוגיה מגיעות לבמה הנצפית ביותר בארה"ב מאנדיי תצטרף לחברות ישראליות שהחלו לפרסם בסופרבול לפני כעשור
אלכסנדר כץ |

חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי תהיה אחת החברות שתפרסם באירוע הסופרבול שיתקיים בעוד קצת פחות משבועיים. תהיה זו הפעם הראשונה שהחברה תפרסם באירוע הנצפה ביותר מסורתית בארה"ב מזה עשרות שנים.

מאנדיי הונפקה בנאסד"ק בחודש יוני 2021 לפני שווי של 6.8 מיליארד דולר, ובתוך פחות משמונה חודשים זינקה מנייתה בכמעט 35% לשווי של 9.1 מיליארד דולר נכון להיום. החברה משיקה בימים אלה קמפיין ברחבי ארה"ב שכותרתו "work without limits", בין היתר בשלטי חוצות, מודעות ברכבת התחתית בניו יורק, מטרו, אוטובוסים ותחנות אוטובוסים, פעילות סושיאל ועוד, ושיאו יהיה בסופרבול. 

בחברה אומרים כי "הבחירה בבמה זו נעשתה, בין היתר, בהמשך לצמיחה החזקה, שנה אחרי שנה, כפי שבאה לידי ביטוי, בין היתר בגידול במספר הלקוחות של מאנדיי ובסגמנטים בהם היא פועלת".

מאנדיי מפתחת יישום אינטרנט ומובייל לניהול צוותים וניהול פרויקטים. יש לה 127 אלף לקוחות ביותר מ-200 תעשיות במעל 190 מדינות. בין היתר, לקוחותיה נעים בין עסקים קטנים לארגוני ענק. 

בפרסומת מראה מאנדיי עולם בו זמן, חומר ופיזיקה אינם מגבילים את האנשים בעבודה שלהם, כך שכל אחד יכול להגיע לשיאים חדשים ללא גבולות. בפרסומת מגדירה מאנדיי מחדש עבודה על תוכנה. אם לפני כן אנשים היו צריכים צוות פיתוח צמוד כדי לייעל את זרימת העבודה שלהם ולבנות תהליכים מוסדרים, מערכת ההפעלה של מאנדיי מאפשרת לכל עובד בארגון בנייה מאפס של תהליכי עבודה בפשטות ובאופן אינטואיטיבי, כחלק ממהלך דמוקרטיזציה של עולם התוכנה. בפרסומת נעשה שימוש מינימלי באפקטים ממוחשבים, וההפקה כללה סטים מורכבים ועבודה עם פעלולנים על מנת ליצור את העולם של מאנדיי באופן מוחשי ככל הניתן. 

מי שחתום על הקמפיין הוא צוות פנימי של החברה המונה כיום כ- 90 עובדים, כולל מעצבים, מפיקים, עורכי וידאו, מושניסטים, מנהלי קריאייטיב, מנהלי מותג, מנהלי סושיאל, כותבי תוכן ועוד. הצוות הפנימי חבר לסוכנות הקריאייטיב האמריקאית Mustache, שבין לקוחותיה מותגי ענק כמו אמזון, נטפליקס, גוגל, לוריאל ופורד. התהליך כולו התבצע על גבי מערכת ההפעלה של מאנדיי המשמשת, בין היתר, צוותי שיווק, סוכנויות פרסום וגופי קריאייטיב ומדיה בכל העולם. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בכך מצטרפת מאנדיי, הנמנת כיום על החברות הישראליות הגדולות ביותר בעולם במונחי שווי שוק, למותגים הגדולים והמובילים אשר לוקחים חלק באירוע הסופרבול, אחד משידורי הספורט הנצפים ביותר, שהפסקות הפרסומות בו הפכו כבר מזמן לחגיגת הקריאייטיב המדוברת והמסקרנת בעולם. המערכת של מאנדיי מאפשרת לארגונים בכל סדר גודל יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם, תוך מתן אפשרויות נרחבות עבור המשתמשים. 

לדברי מנהל המותג במאנדיי, גיא שריקי, "הפרסומת הראשונה של מאנדיי בסופרבול היא נקודת ציון מרגשת עבורנו כחברה והזדמנות להגיע לקהל חדש באופן מעורר השראה. מערכת ההפעלה לעבודה של מאנדיי רלוונטית לכל עובד ועובדת, בכל ארגון ובכל תחום, והיא מקנה ללקוחות שלנו יותר כח מאי פעם ולכן רצינו לייצר תחושה של עולם עבודה נטול כח כבידה, ללא גבולות. אני גאה במיוחד על כך שאת הפרסומת והמהלך כולו הובילו ויצרו אנשי השיווק של מאנדיי, היושבים במטה החברה בתל אביב, שמוכיחים עד כמה צוות פנימי חזק הוא בעל תרומה ייחודית ויוצאת דופן להצלחה".

...

הישראליות בסופרבול

...

החברה הישראלית הראשונה שפרסמה בסופרבול הייתה סודהסטרים שפרסמה בסופרבול 2013. בהמשך פרסמה וויקס בכמה אירועי סופרבול, וגם מותג החומוס סברה של שטראוס. בסופרבול האחרון פרסומו שתי חברות טכנולוגיה ישראליות: הסטארטאפ גונג וחברת Fiverr. על כל אלה אפשר גם להזכיר את חברת גו-דדי שבחרה לפרסומת בסופרבול 2013 את הסופר-מודל הישראלית בר רפאלי, בפרסומת שהצליחה לעורר באזז אדיר בזכות הנשיקה שלה עם השחקן ג'סי היימן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.