מאנדיי ערן זינמן ורועי מן
צילום: יחצ

מול מיליוני צופים: עוד חברת הייטק ישראלית תפרסם בסופרבול

עם תג מחיר של 6.5 מיליון דולר לספוט של 30 שניות, רק חברות ענק וטכנולוגיה מגיעות לבמה הנצפית ביותר בארה"ב מאנדיי תצטרף לחברות ישראליות שהחלו לפרסם בסופרבול לפני כעשור
אלכסנדר כץ |

חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי תהיה אחת החברות שתפרסם באירוע הסופרבול שיתקיים בעוד קצת פחות משבועיים. תהיה זו הפעם הראשונה שהחברה תפרסם באירוע הנצפה ביותר מסורתית בארה"ב מזה עשרות שנים.

מאנדיי הונפקה בנאסד"ק בחודש יוני 2021 לפני שווי של 6.8 מיליארד דולר, ובתוך פחות משמונה חודשים זינקה מנייתה בכמעט 35% לשווי של 9.1 מיליארד דולר נכון להיום. החברה משיקה בימים אלה קמפיין ברחבי ארה"ב שכותרתו "work without limits", בין היתר בשלטי חוצות, מודעות ברכבת התחתית בניו יורק, מטרו, אוטובוסים ותחנות אוטובוסים, פעילות סושיאל ועוד, ושיאו יהיה בסופרבול. 

בחברה אומרים כי "הבחירה בבמה זו נעשתה, בין היתר, בהמשך לצמיחה החזקה, שנה אחרי שנה, כפי שבאה לידי ביטוי, בין היתר בגידול במספר הלקוחות של מאנדיי ובסגמנטים בהם היא פועלת".

מאנדיי מפתחת יישום אינטרנט ומובייל לניהול צוותים וניהול פרויקטים. יש לה 127 אלף לקוחות ביותר מ-200 תעשיות במעל 190 מדינות. בין היתר, לקוחותיה נעים בין עסקים קטנים לארגוני ענק. 

בפרסומת מראה מאנדיי עולם בו זמן, חומר ופיזיקה אינם מגבילים את האנשים בעבודה שלהם, כך שכל אחד יכול להגיע לשיאים חדשים ללא גבולות. בפרסומת מגדירה מאנדיי מחדש עבודה על תוכנה. אם לפני כן אנשים היו צריכים צוות פיתוח צמוד כדי לייעל את זרימת העבודה שלהם ולבנות תהליכים מוסדרים, מערכת ההפעלה של מאנדיי מאפשרת לכל עובד בארגון בנייה מאפס של תהליכי עבודה בפשטות ובאופן אינטואיטיבי, כחלק ממהלך דמוקרטיזציה של עולם התוכנה. בפרסומת נעשה שימוש מינימלי באפקטים ממוחשבים, וההפקה כללה סטים מורכבים ועבודה עם פעלולנים על מנת ליצור את העולם של מאנדיי באופן מוחשי ככל הניתן. 

מי שחתום על הקמפיין הוא צוות פנימי של החברה המונה כיום כ- 90 עובדים, כולל מעצבים, מפיקים, עורכי וידאו, מושניסטים, מנהלי קריאייטיב, מנהלי מותג, מנהלי סושיאל, כותבי תוכן ועוד. הצוות הפנימי חבר לסוכנות הקריאייטיב האמריקאית Mustache, שבין לקוחותיה מותגי ענק כמו אמזון, נטפליקס, גוגל, לוריאל ופורד. התהליך כולו התבצע על גבי מערכת ההפעלה של מאנדיי המשמשת, בין היתר, צוותי שיווק, סוכנויות פרסום וגופי קריאייטיב ומדיה בכל העולם. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בכך מצטרפת מאנדיי, הנמנת כיום על החברות הישראליות הגדולות ביותר בעולם במונחי שווי שוק, למותגים הגדולים והמובילים אשר לוקחים חלק באירוע הסופרבול, אחד משידורי הספורט הנצפים ביותר, שהפסקות הפרסומות בו הפכו כבר מזמן לחגיגת הקריאייטיב המדוברת והמסקרנת בעולם. המערכת של מאנדיי מאפשרת לארגונים בכל סדר גודל יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם, תוך מתן אפשרויות נרחבות עבור המשתמשים. 

לדברי מנהל המותג במאנדיי, גיא שריקי, "הפרסומת הראשונה של מאנדיי בסופרבול היא נקודת ציון מרגשת עבורנו כחברה והזדמנות להגיע לקהל חדש באופן מעורר השראה. מערכת ההפעלה לעבודה של מאנדיי רלוונטית לכל עובד ועובדת, בכל ארגון ובכל תחום, והיא מקנה ללקוחות שלנו יותר כח מאי פעם ולכן רצינו לייצר תחושה של עולם עבודה נטול כח כבידה, ללא גבולות. אני גאה במיוחד על כך שאת הפרסומת והמהלך כולו הובילו ויצרו אנשי השיווק של מאנדיי, היושבים במטה החברה בתל אביב, שמוכיחים עד כמה צוות פנימי חזק הוא בעל תרומה ייחודית ויוצאת דופן להצלחה".

...

הישראליות בסופרבול

...

החברה הישראלית הראשונה שפרסמה בסופרבול הייתה סודהסטרים שפרסמה בסופרבול 2013. בהמשך פרסמה וויקס בכמה אירועי סופרבול, וגם מותג החומוס סברה של שטראוס. בסופרבול האחרון פרסומו שתי חברות טכנולוגיה ישראליות: הסטארטאפ גונג וחברת Fiverr. על כל אלה אפשר גם להזכיר את חברת גו-דדי שבחרה לפרסומת בסופרבול 2013 את הסופר-מודל הישראלית בר רפאלי, בפרסומת שהצליחה לעורר באזז אדיר בזכות הנשיקה שלה עם השחקן ג'סי היימן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.