אקטואליק קוקר
צילום: מסך

התחליף לקוקר: 'אקטואליק' יתחרה בכיכר השבת ובבחדרי?

בהשקעה של כ-100 אלף ש', הושק האתר החרדי אקטואליק שמגיע על השלד של קוקר שנרכש השנה ע"י בעלי קול ברמה. בתכנית: חדשות ביקורתיות, תמונות נשים ותחרות לגדולים
אלכסנדר כץ | (2)

אחרי מספר חודשים של עבודה, הושק ביום חמישי האחרון אתר אקטואליק, על השלד של אתר קוקר. המהלך אמור להוביל לחימום גזרת האתרים החרדיים - שנשלטת בצורה כמעט מוחלטת על ידי כיכר השבת ובחדרי חרדים, ועם אתר שלישי צנוע יותר מבחינת כניסות - חרדים 10.

 

כזכור, בתחילת השנה רכשה קבוצה בראשה עומד צבי עמר, מבעלי רדיו קול ברמה, את אתר קוקר בקצת פחות ממיליון שקלים. המוכרים הם אורי לנדאו, שהקים והחזיק ב-50% מהאתר, חיים בנדיקט עם 15%, ושאר 35% שהוחזקו על ידי משקיע חרדי סודי. קוקר היה אתר חרדי עצמאי שזכה ל-15 אלף יוניקים ביום ו-280 אלף בחודש, נתונים שהתקשו להציב תחרות לגדולים. המטרה של קבוצת הרוכשים החדשה, שחלק מחבריה שומרים את זהותם חסויה, היא להגדיל בצורה משמעותית את מספר הכניסות.

 

בחודשים האחרונים הושקעו על פי הערכות כ-100 אלף שקלים בבניית האתר החדש אקטואליק, שאמור לעשות שימוש בכל הנכסים הדיגיטליים של קוקר, למרות הבעיה שהאתר החדש נתקל בשינוי של העמוד המסחרי של קוקר בפייסבוק לשמו של אקטואליק. במהלך השבוע צפויה לעלות אפליקציה חדשה לאתר.

 

העורך הראשי הוא אקטואליק הוא ישראל קליין, ובשלב הראשון הוא יעסיק כ-10 עובדים, בהם עורכים וכתבים בתחומים המדיני, צבא ועוד. יש גם שיתופי פעולה עם הטאלנט הגדול של קול חי, מנחם טוקר, וגם עם הזכיינית רשת למשל. נחתמו גם הסכמים עם 2 משרדי פרסום - אחד במגזר הכללי והשני בחרדי. לאתר אין מנכ"ל, אולם הוא מנוהל על ידי נציג של עמר.

 

לקראת השקת האתר, החל קמפיין טיזרי בקבוצות וואטסאפ חרדיות - כוח שיווקי ופרסומי ענק במגזר. באתר גם משקיעים בזירה הדיגיטלית כדי להגיע לקהלים חדשים – ומתכוונים לשים דגש על טוויטר. קמפיין פרסומי קלאסי לא מתוכנן בשלב זה.

 הקמפיין הטיזרי של האתר החדש

כבר בזמנו נמסר מרוכשי קוקר כי "האתר יתמקד בסיקור מעמיד של סדר היום בנוגע לחברה החרדית, לצד כתבות צבע ומעטפת כוללת של תחומי עניין נוספים דוגמת חינוך, מוזיקה, עיצוב, מתחם מיוחד לנשים ועוד". כעת אומר גורם כי המערכת צפויה להיות ביקורתית - והמטרה להשפיע על החברה החרדית. 

 

האתר לא יפעיל פיקוח רוחני על תכניו, אבל ינהג על פי הנוהג במגזר החרדי. מהלך כזה מצביע על ליברליות יחסית, שתוביל גם לכך שתמונות של נשים יופיעו באתר, בניגוד למשל מהעיתונים החרדיים המסורתיים, ואפילו אתר בחדרי חרדים. תמונות נשים יופיעו כשהן לבושות בצניעות, ופי שאמר גורם לאייס, "אם צריך, תהיה תמונה של אישה, בדרך כזו שתעבור את העין החרדית".

 

ביום הראשון להפעלת האתר, בין חמישי לשישי האחרון, הוא רשם כ-20 אלף כניסות ייחודיות – גידול של כשליש ביחס ליום רגיל אתר קוקר. מדובר עדיין במספרים נמוכים משמעותית מאלה של 2 הכוחות החזקים במגזר - כיכר ובחדרי, אבל גורם המקורב לאתר אמר לאייס כי "המטרה בתוך שנה להיות שחקן שלישי – לנענע את השוק הזה ולשבור הביצה אותה לא הצליחו לפצח בשנים האחרונות". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חולין 12/06/2017 21:57
    הגב לתגובה זו
    סיפור אמיתי שהיה: ויהי ביום השישי ויבוא החרדק השפל ליפמאן לשוק מאה שערים. ויבקש לקנות ספר בחנות עין יעקב. ויראו אותו סיקריקים ויפיצו קול שמועה במחנה. ויתגודדו סיקריקים על פתח החנות ויבקשו לשבור הדלת. ויאמרו למוכר שמעון גוטפרב הוציא אלינו את האיש החרדק ונדעה אותו. וימאן גוטפרב. וימלט את החרדק מן הפתח האחורי ויברח לרחוב מאה שערים. והסיקריקים הוכו בסנוורים. ויבואו סיקריקים אחרים לרחוב מאה שערים. ויבקשו לדעת את ליפמן. ויבואו רבי אהרלך שהם בעד חרדקים וימלטוהו ממאה שערים. ויבואו הרוצחים קלגסי הציונים וירביצו מכות נמרצות בכל חובש כובע שחור נמוך ותרב התאניה.
  • 1.
    נטע (גבר) 12/06/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
    המטרה שלהם לשנות את פני הציבור החרדי...ואגב סתם שתדעו גם באתר בחדרי חרדים מופיעים תמונות של נשים ייתכן שזה רק במדור המיועד לנשים אבל אף אחד לא יכול לדעת אם אתה גבר ברגע שהינך מצהיר בכניסה למדור שהינך אשה...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.