כמה קשה להקים משרד פרסום: טור שני בסדרה של הג'ינג'י
להיות מאושר
לפתוח את הג'ינג'י הייתה החלטה לא קלה בלשון המעטה. למען האמת היא לקחה לי חודש ואולי טיפל'ה יותר (זו לא החלטה שלקחתי על 2 כוסות אוזו) מעל 30 ימים כל מה שעשיתי היה לקום בבוקר, להכין קפה ולשבת במרפסת עם דף ועט. כתבתי הכל. כל מה שעלה לי בראש בנוגע לקריירה. על דף ששמור אצלי שרטטתי מפת מהלכים שאחריה אני צריך לעקוב בשביל להגיע למטרה העילאית.
תתפלאו, המטרה העילאית שלי היא לא להיות "בעלים של משרד פרסום" המטרה היחידה שיש לי בחיים היא להיות מאושר. זה אפילו מקועקע על הגוף שלי במקום שאני אף פעם לא יכול לפספס.
על דף ריק התחלתי מהסוף... הכותרת הייתה "להיות מאושר", והתחלתי למשוך קווים למטה ולשרטט את מפת התחנות. נפתחו לי אופציות כסמנכ"ל קריאייטיב, נפתחה לי אופציה כשותף במשרד קטן שלצערי לא הצליח להתרומם רק כי חברת האם שלו מתייחסת אליו כילד ה"לא מקובל" של הכיתה. מישהו שינקה את החרא שהם לא רוצים להתמודד איתו. אגב, מאוד חבל לי על כך כי האנשים שניהלו את המקום עשו זאת הרבה זמן ולא איבדו רעב. משהו שתמיד מוערך וראוי להערצה בעייני בלי שום קשר לעובדה שמדובר באנשים מוכשרים.
הייתה גם אפשרות לעשות משהו אחר לגמרי. כל דבר. יכולתי להיות גנן (עובד אדמה) או סטרטאפיסט, תסריטאי לסדרות או בעל חנות גבינות (רגע של יח"צ לאחי - מכלת גבינות, נצ"ח ישראל פינת אבן גבירול תל אביב, במילה אחת... וואו! תגידו שהגעתם דרך הג'ינג'י ותקבלו פינוקים) אבל כל הדברים האלו לא היו אני. אני פרסומאי. זה בדם שלי. אני חולה במחלה הזאת ושום ציפרלקס שבעולם לא יצליח לרפא אותה. והאמת... אני גם לא מעוניין.
זכיתי לאהוב את מה שאני עושה. אבל יש בעיות בדרך... במשרד, אני לא יכול באמת לעשות מה שאני רוצה. פגשתי סמנכ"ל קריאייטיב שאני מאוד מעריך באיזו הופעה, והתייעצתי איתו. ואז הוא שאל: "למה אתה רוצה להיות סמנכ"ל קריאייטיב??? זה כמו להיות מנהל קריאייטיב, פשוט משלמים לך יותר".
אותו גאון (לא בציניות) לא ידע שבאותו ערב, השאלה שלו נתנה לי תשובה למה שחיפשתי. אני לא רוצה להמשיך להיות מנהל\סמנכ"ל קריאטיב במשרד שדואג רק לשמן את הגלגלים ולכן נמנע מכל מהלך יוצא דופן (לא באשמתם של סמנכ"לי הקריאטיב המוכשרים, ויש הרבה מוכשרים בארץ). אני לא מעוניין להיות שפוט של מהלכים פוליטיים שבעוד 3 שנים יחליטו שיש החלפת קדנציה של מנכ"ל אז הוא ישלח אותי "לחפש מי ינענע אותי" (שנות ה90 התקשרו וביקשו ממני את הביטוי הזה בחזרה) כי בכל זאת צריך לפטר מישהו בשביל לשלם את המשכורת שלו ושל "החברים שלו מהתעשייה" שהוא יביא לחמם את הכיסאות במשרד.
אני רוצה לדעת שהעתיד שלי בידיים שלי. אין יותר תירוצים. אין יותר: "אכלו לי, שתו לי, ניהול הלקוח אשם, ולמשרד אין ביצים". מהיום הביצים בידיים שלי... והאמת, זו תחושה נפלאה. אז חזרתי למרפסת, תלשתי את הדף וכתבתי בקו ישר מתחת ל-"להיות מאושר" - "לפתוח משרד"
4 חודשים עברו מאז שפתחתי את הג'ינג'י, והיי! אני מאושר. מאוד. אני קם עם חיוך והולך לישון עם חיוך. בהתייחסות לטור הקודם גם גיליתי שאני איש עסקים די טוב, כי גם שם אני יצרתי פרדיגמה חלופית למה שהעולם קורא לו "איש עסקים טוב" - זה נקרא "עסקים בשקיפות מלאה שמבוססים על כנות". ההבנה שאני אני לא שקרן טוב הובילה אותי למסקנה שאולי אני יכול להשתמש בזה לטובתי. גם את זה אני עושה את זה בדרך שלי. זו הדרך היחידה שתוביל אותי ל"להיות מאושר". זה הדבר היחיד שחשוב בחיים, אחרת סתם עשיתי קעקוע.
בפרקים הבאים: תודה על התגובות החמות לטור הקודם. היו כאלו שדאגו לי... אז החדשות הטובות הן שמצאתי שותף. חבר נפש ואיש מקצוע מבריק. אתם מוזמנים לנחש מי הוא או לחכות לטור הבא.
עד אז, תהיו מאושרים.
*** הכותב קורן ווייס הוא איש קריאייטיב עם עבר של כ-12 שנים בענף במשרדים כגון גריי, פוגל, יהושע ומקאן. לאחרונה הקים משרד פרסום עצמאי בבעלותו תחת השם "הג'ינג'י"
- 8.כרובי 04/11/2016 11:39הגב לתגובה זובחור מוכשר ומקצועי בטירוף, חובב אוזו ידוע, אין ספק שאנחנו עוד נשמע על הג׳ינג׳י
- 7.נעמה 03/11/2016 23:42הגב לתגובה זוסקרנית לשמוע עוד. בהצלחה ??
- 6.מעניין תודה בהצלחה (ל"ת)מעניין 03/11/2016 23:24הגב לתגובה זו
- 5.אתה משהו מיוחד ומגיע לך את כל הטוב שבעולם (ל"ת)גיל 03/11/2016 19:27הגב לתגובה זו
- 4.מסתכל מהצד 03/11/2016 18:53הגב לתגובה זומספיק עם עסקנות ופוליטיקה . כן ירבו ג'ינג'ים. דרך אגב גם ג'ינגיות יתקבלו בברכה .
- 3.יוסף המספר 03/11/2016 16:54הגב לתגובה זוהגינגי אחד התותחים בתחום. לעניין: יש המון כשרון בתחום שלנו, אבל הלקוחות בארץ הם "אנשי עסקים" במובן הקר, האפור וחסר המעוף של הביטוי. רוצים לפרסם בלי שום סיכון. התוצרים נראים כך וגם התחום כולו. לא פלא שמדלגים פה על פרסומות כל הזמן. הכל יבש, לא מעניין ומיושן. רק כשהצרכנים (אנחנו) יפסיקו כל קשר לעולם הפרסום הישראלי הנבול אולי תהיה פה המהפכה. התקווה באנשים כמו הג'ינגי, שאומנם באים מתוך המערכת, אבל עם כוונה לשנות כל דבר מוכר בה.
- 2.רינה מצליח 03/11/2016 16:17הגב לתגובה זוסתם שתדע
- 1.פומפיה 03/11/2016 16:11הגב לתגובה זואני יודע איפה קורן קעקע "להיות מאושר", מאותה סיבה שאני יודע שהוא ג'ינג'י אמיתי. דרך אגב, כשהוא מגורה כתוב לו "להיות מאושר, מדליק וגזעי".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
