כמה קשה להקים משרד פרסום: טור שני בסדרה של הג'ינג'י
להיות מאושר
לפתוח את הג'ינג'י הייתה החלטה לא קלה בלשון המעטה. למען האמת היא לקחה לי חודש ואולי טיפל'ה יותר (זו לא החלטה שלקחתי על 2 כוסות אוזו) מעל 30 ימים כל מה שעשיתי היה לקום בבוקר, להכין קפה ולשבת במרפסת עם דף ועט. כתבתי הכל. כל מה שעלה לי בראש בנוגע לקריירה. על דף ששמור אצלי שרטטתי מפת מהלכים שאחריה אני צריך לעקוב בשביל להגיע למטרה העילאית.
תתפלאו, המטרה העילאית שלי היא לא להיות "בעלים של משרד פרסום" המטרה היחידה שיש לי בחיים היא להיות מאושר. זה אפילו מקועקע על הגוף שלי במקום שאני אף פעם לא יכול לפספס.
על דף ריק התחלתי מהסוף... הכותרת הייתה "להיות מאושר", והתחלתי למשוך קווים למטה ולשרטט את מפת התחנות. נפתחו לי אופציות כסמנכ"ל קריאייטיב, נפתחה לי אופציה כשותף במשרד קטן שלצערי לא הצליח להתרומם רק כי חברת האם שלו מתייחסת אליו כילד ה"לא מקובל" של הכיתה. מישהו שינקה את החרא שהם לא רוצים להתמודד איתו. אגב, מאוד חבל לי על כך כי האנשים שניהלו את המקום עשו זאת הרבה זמן ולא איבדו רעב. משהו שתמיד מוערך וראוי להערצה בעייני בלי שום קשר לעובדה שמדובר באנשים מוכשרים.
הייתה גם אפשרות לעשות משהו אחר לגמרי. כל דבר. יכולתי להיות גנן (עובד אדמה) או סטרטאפיסט, תסריטאי לסדרות או בעל חנות גבינות (רגע של יח"צ לאחי - מכלת גבינות, נצ"ח ישראל פינת אבן גבירול תל אביב, במילה אחת... וואו! תגידו שהגעתם דרך הג'ינג'י ותקבלו פינוקים) אבל כל הדברים האלו לא היו אני. אני פרסומאי. זה בדם שלי. אני חולה במחלה הזאת ושום ציפרלקס שבעולם לא יצליח לרפא אותה. והאמת... אני גם לא מעוניין.
זכיתי לאהוב את מה שאני עושה. אבל יש בעיות בדרך... במשרד, אני לא יכול באמת לעשות מה שאני רוצה. פגשתי סמנכ"ל קריאייטיב שאני מאוד מעריך באיזו הופעה, והתייעצתי איתו. ואז הוא שאל: "למה אתה רוצה להיות סמנכ"ל קריאייטיב??? זה כמו להיות מנהל קריאייטיב, פשוט משלמים לך יותר".
אותו גאון (לא בציניות) לא ידע שבאותו ערב, השאלה שלו נתנה לי תשובה למה שחיפשתי. אני לא רוצה להמשיך להיות מנהל\סמנכ"ל קריאטיב במשרד שדואג רק לשמן את הגלגלים ולכן נמנע מכל מהלך יוצא דופן (לא באשמתם של סמנכ"לי הקריאטיב המוכשרים, ויש הרבה מוכשרים בארץ). אני לא מעוניין להיות שפוט של מהלכים פוליטיים שבעוד 3 שנים יחליטו שיש החלפת קדנציה של מנכ"ל אז הוא ישלח אותי "לחפש מי ינענע אותי" (שנות ה90 התקשרו וביקשו ממני את הביטוי הזה בחזרה) כי בכל זאת צריך לפטר מישהו בשביל לשלם את המשכורת שלו ושל "החברים שלו מהתעשייה" שהוא יביא לחמם את הכיסאות במשרד.
אני רוצה לדעת שהעתיד שלי בידיים שלי. אין יותר תירוצים. אין יותר: "אכלו לי, שתו לי, ניהול הלקוח אשם, ולמשרד אין ביצים". מהיום הביצים בידיים שלי... והאמת, זו תחושה נפלאה. אז חזרתי למרפסת, תלשתי את הדף וכתבתי בקו ישר מתחת ל-"להיות מאושר" - "לפתוח משרד"
4 חודשים עברו מאז שפתחתי את הג'ינג'י, והיי! אני מאושר. מאוד. אני קם עם חיוך והולך לישון עם חיוך. בהתייחסות לטור הקודם גם גיליתי שאני איש עסקים די טוב, כי גם שם אני יצרתי פרדיגמה חלופית למה שהעולם קורא לו "איש עסקים טוב" - זה נקרא "עסקים בשקיפות מלאה שמבוססים על כנות". ההבנה שאני אני לא שקרן טוב הובילה אותי למסקנה שאולי אני יכול להשתמש בזה לטובתי. גם את זה אני עושה את זה בדרך שלי. זו הדרך היחידה שתוביל אותי ל"להיות מאושר". זה הדבר היחיד שחשוב בחיים, אחרת סתם עשיתי קעקוע.
בפרקים הבאים: תודה על התגובות החמות לטור הקודם. היו כאלו שדאגו לי... אז החדשות הטובות הן שמצאתי שותף. חבר נפש ואיש מקצוע מבריק. אתם מוזמנים לנחש מי הוא או לחכות לטור הבא.
עד אז, תהיו מאושרים.
*** הכותב קורן ווייס הוא איש קריאייטיב עם עבר של כ-12 שנים בענף במשרדים כגון גריי, פוגל, יהושע ומקאן. לאחרונה הקים משרד פרסום עצמאי בבעלותו תחת השם "הג'ינג'י"
- 8.כרובי 04/11/2016 11:39הגב לתגובה זובחור מוכשר ומקצועי בטירוף, חובב אוזו ידוע, אין ספק שאנחנו עוד נשמע על הג׳ינג׳י
- 7.נעמה 03/11/2016 23:42הגב לתגובה זוסקרנית לשמוע עוד. בהצלחה ??
- 6.מעניין תודה בהצלחה (ל"ת)מעניין 03/11/2016 23:24הגב לתגובה זו
- 5.אתה משהו מיוחד ומגיע לך את כל הטוב שבעולם (ל"ת)גיל 03/11/2016 19:27הגב לתגובה זו
- 4.מסתכל מהצד 03/11/2016 18:53הגב לתגובה זומספיק עם עסקנות ופוליטיקה . כן ירבו ג'ינג'ים. דרך אגב גם ג'ינגיות יתקבלו בברכה .
- 3.יוסף המספר 03/11/2016 16:54הגב לתגובה זוהגינגי אחד התותחים בתחום. לעניין: יש המון כשרון בתחום שלנו, אבל הלקוחות בארץ הם "אנשי עסקים" במובן הקר, האפור וחסר המעוף של הביטוי. רוצים לפרסם בלי שום סיכון. התוצרים נראים כך וגם התחום כולו. לא פלא שמדלגים פה על פרסומות כל הזמן. הכל יבש, לא מעניין ומיושן. רק כשהצרכנים (אנחנו) יפסיקו כל קשר לעולם הפרסום הישראלי הנבול אולי תהיה פה המהפכה. התקווה באנשים כמו הג'ינגי, שאומנם באים מתוך המערכת, אבל עם כוונה לשנות כל דבר מוכר בה.
- 2.רינה מצליח 03/11/2016 16:17הגב לתגובה זוסתם שתדע
- 1.פומפיה 03/11/2016 16:11הגב לתגובה זואני יודע איפה קורן קעקע "להיות מאושר", מאותה סיבה שאני יודע שהוא ג'ינג'י אמיתי. דרך אגב, כשהוא מגורה כתוב לו "להיות מאושר, מדליק וגזעי".
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
