כמה קשה להקים משרד פרסום: טור שני בסדרה של הג'ינג'י
להיות מאושר
לפתוח את הג'ינג'י הייתה החלטה לא קלה בלשון המעטה. למען האמת היא לקחה לי חודש ואולי טיפל'ה יותר (זו לא החלטה שלקחתי על 2 כוסות אוזו) מעל 30 ימים כל מה שעשיתי היה לקום בבוקר, להכין קפה ולשבת במרפסת עם דף ועט. כתבתי הכל. כל מה שעלה לי בראש בנוגע לקריירה. על דף ששמור אצלי שרטטתי מפת מהלכים שאחריה אני צריך לעקוב בשביל להגיע למטרה העילאית.
תתפלאו, המטרה העילאית שלי היא לא להיות "בעלים של משרד פרסום" המטרה היחידה שיש לי בחיים היא להיות מאושר. זה אפילו מקועקע על הגוף שלי במקום שאני אף פעם לא יכול לפספס.
על דף ריק התחלתי מהסוף... הכותרת הייתה "להיות מאושר", והתחלתי למשוך קווים למטה ולשרטט את מפת התחנות. נפתחו לי אופציות כסמנכ"ל קריאייטיב, נפתחה לי אופציה כשותף במשרד קטן שלצערי לא הצליח להתרומם רק כי חברת האם שלו מתייחסת אליו כילד ה"לא מקובל" של הכיתה. מישהו שינקה את החרא שהם לא רוצים להתמודד איתו. אגב, מאוד חבל לי על כך כי האנשים שניהלו את המקום עשו זאת הרבה זמן ולא איבדו רעב. משהו שתמיד מוערך וראוי להערצה בעייני בלי שום קשר לעובדה שמדובר באנשים מוכשרים.
הייתה גם אפשרות לעשות משהו אחר לגמרי. כל דבר. יכולתי להיות גנן (עובד אדמה) או סטרטאפיסט, תסריטאי לסדרות או בעל חנות גבינות (רגע של יח"צ לאחי - מכלת גבינות, נצ"ח ישראל פינת אבן גבירול תל אביב, במילה אחת... וואו! תגידו שהגעתם דרך הג'ינג'י ותקבלו פינוקים) אבל כל הדברים האלו לא היו אני. אני פרסומאי. זה בדם שלי. אני חולה במחלה הזאת ושום ציפרלקס שבעולם לא יצליח לרפא אותה. והאמת... אני גם לא מעוניין.
זכיתי לאהוב את מה שאני עושה. אבל יש בעיות בדרך... במשרד, אני לא יכול באמת לעשות מה שאני רוצה. פגשתי סמנכ"ל קריאייטיב שאני מאוד מעריך באיזו הופעה, והתייעצתי איתו. ואז הוא שאל: "למה אתה רוצה להיות סמנכ"ל קריאייטיב??? זה כמו להיות מנהל קריאייטיב, פשוט משלמים לך יותר".
אותו גאון (לא בציניות) לא ידע שבאותו ערב, השאלה שלו נתנה לי תשובה למה שחיפשתי. אני לא רוצה להמשיך להיות מנהל\סמנכ"ל קריאטיב במשרד שדואג רק לשמן את הגלגלים ולכן נמנע מכל מהלך יוצא דופן (לא באשמתם של סמנכ"לי הקריאטיב המוכשרים, ויש הרבה מוכשרים בארץ). אני לא מעוניין להיות שפוט של מהלכים פוליטיים שבעוד 3 שנים יחליטו שיש החלפת קדנציה של מנכ"ל אז הוא ישלח אותי "לחפש מי ינענע אותי" (שנות ה90 התקשרו וביקשו ממני את הביטוי הזה בחזרה) כי בכל זאת צריך לפטר מישהו בשביל לשלם את המשכורת שלו ושל "החברים שלו מהתעשייה" שהוא יביא לחמם את הכיסאות במשרד.
אני רוצה לדעת שהעתיד שלי בידיים שלי. אין יותר תירוצים. אין יותר: "אכלו לי, שתו לי, ניהול הלקוח אשם, ולמשרד אין ביצים". מהיום הביצים בידיים שלי... והאמת, זו תחושה נפלאה. אז חזרתי למרפסת, תלשתי את הדף וכתבתי בקו ישר מתחת ל-"להיות מאושר" - "לפתוח משרד"
4 חודשים עברו מאז שפתחתי את הג'ינג'י, והיי! אני מאושר. מאוד. אני קם עם חיוך והולך לישון עם חיוך. בהתייחסות לטור הקודם גם גיליתי שאני איש עסקים די טוב, כי גם שם אני יצרתי פרדיגמה חלופית למה שהעולם קורא לו "איש עסקים טוב" - זה נקרא "עסקים בשקיפות מלאה שמבוססים על כנות". ההבנה שאני אני לא שקרן טוב הובילה אותי למסקנה שאולי אני יכול להשתמש בזה לטובתי. גם את זה אני עושה את זה בדרך שלי. זו הדרך היחידה שתוביל אותי ל"להיות מאושר". זה הדבר היחיד שחשוב בחיים, אחרת סתם עשיתי קעקוע.
בפרקים הבאים: תודה על התגובות החמות לטור הקודם. היו כאלו שדאגו לי... אז החדשות הטובות הן שמצאתי שותף. חבר נפש ואיש מקצוע מבריק. אתם מוזמנים לנחש מי הוא או לחכות לטור הבא.
עד אז, תהיו מאושרים.
*** הכותב קורן ווייס הוא איש קריאייטיב עם עבר של כ-12 שנים בענף במשרדים כגון גריי, פוגל, יהושע ומקאן. לאחרונה הקים משרד פרסום עצמאי בבעלותו תחת השם "הג'ינג'י"
- 8.כרובי 04/11/2016 11:39הגב לתגובה זובחור מוכשר ומקצועי בטירוף, חובב אוזו ידוע, אין ספק שאנחנו עוד נשמע על הג׳ינג׳י
- 7.נעמה 03/11/2016 23:42הגב לתגובה זוסקרנית לשמוע עוד. בהצלחה ??
- 6.מעניין תודה בהצלחה (ל"ת)מעניין 03/11/2016 23:24הגב לתגובה זו
- 5.אתה משהו מיוחד ומגיע לך את כל הטוב שבעולם (ל"ת)גיל 03/11/2016 19:27הגב לתגובה זו
- 4.מסתכל מהצד 03/11/2016 18:53הגב לתגובה זומספיק עם עסקנות ופוליטיקה . כן ירבו ג'ינג'ים. דרך אגב גם ג'ינגיות יתקבלו בברכה .
- 3.יוסף המספר 03/11/2016 16:54הגב לתגובה זוהגינגי אחד התותחים בתחום. לעניין: יש המון כשרון בתחום שלנו, אבל הלקוחות בארץ הם "אנשי עסקים" במובן הקר, האפור וחסר המעוף של הביטוי. רוצים לפרסם בלי שום סיכון. התוצרים נראים כך וגם התחום כולו. לא פלא שמדלגים פה על פרסומות כל הזמן. הכל יבש, לא מעניין ומיושן. רק כשהצרכנים (אנחנו) יפסיקו כל קשר לעולם הפרסום הישראלי הנבול אולי תהיה פה המהפכה. התקווה באנשים כמו הג'ינגי, שאומנם באים מתוך המערכת, אבל עם כוונה לשנות כל דבר מוכר בה.
- 2.רינה מצליח 03/11/2016 16:17הגב לתגובה זוסתם שתדע
- 1.פומפיה 03/11/2016 16:11הגב לתגובה זואני יודע איפה קורן קעקע "להיות מאושר", מאותה סיבה שאני יודע שהוא ג'ינג'י אמיתי. דרך אגב, כשהוא מגורה כתוב לו "להיות מאושר, מדליק וגזעי".
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
