שי באב"ד
צילום: יח"צ

שלמו פחות וצאו לרשיונות: הרשות ה-2 מבטלת הדרישה להשקיע 280 מ' שקל

הרשות מקלה בדרישות, אך מותירה את החיוב להוצאה של 130 מיליון שקל מכל בעל רישיון על חדשות ותכניות איכות. שי באב"ד: "אין ספק שזה נדרש"
משה בנימין |

עוד צעד בדרך למעבר למודל הרשיונות? מועצת הרשות השנייה אישרה לערוצי הטלוויזיה ומבקשי הרשיונות הקלה רגולטורית משמעותית. במסגרת החלטת הרשות, הדרישה להוצאה כוללת של לפחות 280 מיליון שקל לשידורים תבוטל, אך עם זאת תישאר על כנה הדרישה להוצאה של לפחות 130 מיליון שקלים על חדשות, תכניות איכות וסרטים ישראליים.

המתווה החדש שנקבע היום (יום א') יחול על כל גופי השידור בעת יציאה לרישיון. לדברי יו"ר המועצה, אווה מדז'יבוז': "הפחתת המחויבויות היא הסרת חסם רגולטורי משמעותי וצעד ראשון במעבר ההדרגתי לשוק של רישיונות".

ברשות השנייה מציינים כי המתווה החדש מתגבש על ידה מזה חודשים, לאור כך שעל אף רפורמת הרישיונות שעברה בחקיקה כבר בשנת 2012, עד כה לא התקבלו בקשות לרישיון מגופים חדשים ויתרה מכך גם לא מהגופים הקיימים המשדרים בזיכיון וזאת בשל החסמים הגבוהים.

במסגרת קבלת ההחלטה ביצעה הרשות בדיקה השוואתית בינלאומית למדינות רלוונטיות מקבילות בעולם. הבחינה הבינלאומית נעשתה על ידי בדיקת הרגולציה על ערוצי הברודקאסט בצרפת ואנגליה מצד אחד, שם השידורים משגשגים ובחינה של המצב בפינלנד, הולנד ודנמרק, בשל העובדה שגודלן וגודל שוק הפרסום בהן, כמו גם חשיבות השימור והשפה המקומית במדינות אלו. קנדה נבחרה בשל כך שהיא חולקת יעדים עם ישראל במובן של שימור וטיפוח התרבות והשפה המקומית. בהשוואה לא נמצאה מדינה נוספת בה יש מחויבות או מכסה לגבי היקף השידורים הכולל, בדומה למחויבות הקיימת כיום בישראל.

המלצתה החד משמעית של הנהלת הרשות השנייה, שהתקבלה במלואה במועצת הרשות, הייתה כבר אז לבטל את החובה הקיימת כיום להיקף הוצאה כוללת לשידורים בסף 280 מליון שקל ולשמר את הרף הנהוג היום של מחויבויות לשידור חדשות וכן מינימום הוצאה לסוגה עילית ולסרטים ישראלים, העומד סה"כ על 130 מליון שקל ותחול עם כניסתה לתוקף על כל ערוץ שישדר ברישיון.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד הוסיף, כי "בתום עבודה מקצועית ויסודית ובחינה בינלאומית של רמת המחויבויות בשוק הטלוויזיה המסחרית, אין ספק שכחלק מהמעבר לשוק של רישיונות נדרשת הסרת חסמים במחויבויות השידור. הקלה רגולטורית זו תחול באופן שווה על כל אחד מהשחקנים הקיימים והחדשים, בעת מעבר לרישיון. נוכח הנסיבות שנוצרו, הרשות השנייה פועלת בכלים העומדים לרשותה על מנת להבטיח ששוק הטלוויזיה המסחרית לא יוותר עם שחקן אחד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״