שי באב"ד
צילום: יח"צ

שלמו פחות וצאו לרשיונות: הרשות ה-2 מבטלת הדרישה להשקיע 280 מ' שקל

הרשות מקלה בדרישות, אך מותירה את החיוב להוצאה של 130 מיליון שקל מכל בעל רישיון על חדשות ותכניות איכות. שי באב"ד: "אין ספק שזה נדרש"
משה בנימין |

עוד צעד בדרך למעבר למודל הרשיונות? מועצת הרשות השנייה אישרה לערוצי הטלוויזיה ומבקשי הרשיונות הקלה רגולטורית משמעותית. במסגרת החלטת הרשות, הדרישה להוצאה כוללת של לפחות 280 מיליון שקל לשידורים תבוטל, אך עם זאת תישאר על כנה הדרישה להוצאה של לפחות 130 מיליון שקלים על חדשות, תכניות איכות וסרטים ישראליים.

המתווה החדש שנקבע היום (יום א') יחול על כל גופי השידור בעת יציאה לרישיון. לדברי יו"ר המועצה, אווה מדז'יבוז': "הפחתת המחויבויות היא הסרת חסם רגולטורי משמעותי וצעד ראשון במעבר ההדרגתי לשוק של רישיונות".

ברשות השנייה מציינים כי המתווה החדש מתגבש על ידה מזה חודשים, לאור כך שעל אף רפורמת הרישיונות שעברה בחקיקה כבר בשנת 2012, עד כה לא התקבלו בקשות לרישיון מגופים חדשים ויתרה מכך גם לא מהגופים הקיימים המשדרים בזיכיון וזאת בשל החסמים הגבוהים.

במסגרת קבלת ההחלטה ביצעה הרשות בדיקה השוואתית בינלאומית למדינות רלוונטיות מקבילות בעולם. הבחינה הבינלאומית נעשתה על ידי בדיקת הרגולציה על ערוצי הברודקאסט בצרפת ואנגליה מצד אחד, שם השידורים משגשגים ובחינה של המצב בפינלנד, הולנד ודנמרק, בשל העובדה שגודלן וגודל שוק הפרסום בהן, כמו גם חשיבות השימור והשפה המקומית במדינות אלו. קנדה נבחרה בשל כך שהיא חולקת יעדים עם ישראל במובן של שימור וטיפוח התרבות והשפה המקומית. בהשוואה לא נמצאה מדינה נוספת בה יש מחויבות או מכסה לגבי היקף השידורים הכולל, בדומה למחויבות הקיימת כיום בישראל.

המלצתה החד משמעית של הנהלת הרשות השנייה, שהתקבלה במלואה במועצת הרשות, הייתה כבר אז לבטל את החובה הקיימת כיום להיקף הוצאה כוללת לשידורים בסף 280 מליון שקל ולשמר את הרף הנהוג היום של מחויבויות לשידור חדשות וכן מינימום הוצאה לסוגה עילית ולסרטים ישראלים, העומד סה"כ על 130 מליון שקל ותחול עם כניסתה לתוקף על כל ערוץ שישדר ברישיון.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד הוסיף, כי "בתום עבודה מקצועית ויסודית ובחינה בינלאומית של רמת המחויבויות בשוק הטלוויזיה המסחרית, אין ספק שכחלק מהמעבר לשוק של רישיונות נדרשת הסרת חסמים במחויבויות השידור. הקלה רגולטורית זו תחול באופן שווה על כל אחד מהשחקנים הקיימים והחדשים, בעת מעבר לרישיון. נוכח הנסיבות שנוצרו, הרשות השנייה פועלת בכלים העומדים לרשותה על מנת להבטיח ששוק הטלוויזיה המסחרית לא יוותר עם שחקן אחד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.