המיזם שווה להשקיע אברי גלעד
צילום: צילום מסך רשת ערוץ 2
רייטינג

23.9% לקידום התכנית 'המיזם' לא נספר בסוף; ערוץ 10 עם שידורים חוזרים

התכנית הייתה קצרה מ-20 דקות ולכן לא נמדדה - למרות שהניבה רייטינג נאה בזכות מהדורת 'חדשות 2'. שאר הערב היה פושר יחסית בערוצים השונים
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה אברי גלעד

ערוצי הטלוויזיה המסחריים סיימו אתמול (יום ב') בערב את משדרי יום השואה, והשתדלו לחזור מהר מהר לנוהל עבודה רגיל - מהלך שלא הניב רייטינג גבוה. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי המיזם - ניסוי כלים (רשת, ערוץ 2), תכנית לקידום הריאליטי החדש המיזם, נהנתה מהפלטפורמה של מהדורת החדשות וקיבלה 23.9%, אולם לא נספרה משום שהייתה קצרה מ-20 דקות.

מאידך, התכנית שווה להשקיע (רשת, ערוץ 2) עם אברי גלעד, הסתפקה ב-16.4%. ממול, ערוץ 10 בחר באסטרטגיית השידורים החוזרים והאחוזים הבודדים: 'טור אחד לחלום' קיבל 7%, 'עד סוף העולם - תכירו את הזוגות' עם 5.1%, ולקט של 'ערב טוב עם גיא פינס' שרשם 4.6%.

'בא לחדש' (רשת, ערוץ 2) הניבה 11.3%, שידור חוזר של הסרט 'מגיהנום לגן עדן' (ערוץ 1) עם 3.6%, שידור חוזר של 'מי בא לארוחת ערב' (רשת, ערוץ 2) עם 6.7%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) קיבלה 4.6%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) זכתה ב-5.5%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) הניבה 6.7%, ו'צינור לילה' (ערוץ 10) עם 5.6%.

ראש בראש בפרה-פריים: שידור חוזר של התכנית 'לאסוף את השברים' (רשת, ערוץ 2) קיבל 10.4%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 15.5%. מנגד, 'סווינג עד סוף החיים' (ערוץ 10) רשמה 3.9%.

בגזרת החדשות: 'חדשות '2 קיבלה 22.7%, מול 'חדשות 10' עם ערב חלש של 7.2%, ו'מבט' (ערוץ 1) שרשמה 5.2%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.