TOP5

ביטוח זה הדבר הכי מצחיק, כיפי והזוי - טוב, לפחות אצל GEICO זה עובד ככה

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום משובחים. Honda מחשבת כמה פעמים אנחנו ממצמצים, וקוקה קולה רוצה שתזוזו כדי להיות מאושרים
מאיה ספיר |
נושאים בכתבה GEICO TOP5 טופ5

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף. השבוע במדור: GEICO, קוקה קולה, MAGLITE, ו-Ready Egg.

.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

ביטוח עושים בצחוק או לא עושים בכלל

חברת הביטוח GEICO יוצאת בקמפיין חדש הממשיך את מסורת סרטוני הנונסנס. לאורך השנים שמרה GEICO על קו מנחה בפרסומים: סרטונים קצרים (לא יותר מ-40 שניות) המתארים סיטואציה תלושה מהמציאות וסגיר קבוע.

לפני 4 חודשים היינו בשאלה "מי הכי מאושר?"

והפעם - ביקור במוזיאון לאומנות מודרנית

תנועה=אושר

בדרך כלל אני לא אוהבת את הפרסומות ה-מה-לא-נעשה-כדי-שאנשים-יחייכו של קוקה קולה, שמשקיעה מאמצים כדי לקחת בעלות על מושג ה-Happiness בחיינו. אבל הפרסומת החדשה שלהם יוצאת מעט מן הכלל, בקריאייטיב מצוייר וחביב ביותר

ילדים זה אור

מותג הפנסים האמריקאי MAGLITE בפרסומת חביבה הממחישה את עצמתו של הפנס. ילדים. זה (כמעט) תמיד עובד

456,000,000 מצמוצים בחיים

כבר יצא לכם לחשב כמה פעמים אתם ממצמצים? ב- Honda עשו את החישוב עבורכם

כדי להכין חביתה (אתם) לא חייבים לשבור ביצה

ובפינת הפרינט: הנה מוצר שכנראה לא יתפוס כל כך מהר כאן אצלנו, אבל חייבים לפרגן על הקמפיין שזיהה את הסיטואציות המדוייקות בהן זה כן היה עוזר

המדור בעריכת מאיה ספיר, פלנרית במחלקת האסטרטגיה של ראובני פרידן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.