נפרדים: על רקע מכרז פרטנר - HOT הודיעה לבאומן על סיום ההתקשרות עמו
הפאזל של תקציבי הפרסום בשוק הסלולר/תקשורת מסתדר מחדש. לאייס נודע כי הבוקר הודיעה חברת HOT לבאומן בר ריבנאי על סיום ההתקשרות עם המשרד, זאת על רקע ההתמודדות של המשרד על תקציב הפרסום של חברת פרטנר.
כזכור, תקציב הפרסום של חברת הכבלים HOT מטופל, מזה שנים על ידי באומן בר ריבנאי ואילו תקציב הפרסום של שלוחת הסלולר של החברה, HOT מובייל מטופל על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. בשבועות האחרונים הצטרף באומן בר ריבנאי למירוץ על תקציב הפרסום של חברת פרטנר בו טיפלו יחד משרדי הפרסום ברוקנר נטע יער ו-JWT.
באומן בר ריבנאי קיים מספר פגישות עם נציגי פרטנר כשבמקביל מנהלת חברת הסלולר מגעים עם משרד הפרסום מקאן אריקסון - שני המשרדים מהחמישייה הראשונה של הענף התמודדו על חלקו של JWT בעוגת התקציב ובשוק מסבירים כי לא מן הנמנע שגם ברוקנר נטע יער ייאלץ לפנות את מקומו לטובת כניסה של באומן או מקאן לתמונה.
בבאומן בר ריבנאי סירבו להתייחס לפרסומים בדבר הפרידה מ-HOT ונכון לרגע זה אין אישור מצד גורמים רשמיים במשרד על מעבר לטיפול בתקציב הפרסום של פרטנר. בפרטנר סירבו להתייחס לידיעה ומסרו תגובה בזו הלשון: "איננו מתייחסים לנושא. לכשתתקבל החלטה נודיע על כך".
אחד הזוכים הגדולים מן ההפקר עשוי להיות משרד הפרסום ראובני פרידן שמטפל בתקציב הפרסום של HOT מובייל - שלוחת הסלולר של חברת הכבלים. בראובני פרידן, טרם יודעים לספר על השלכות ההחלטה האחרונה של HOT לגבי באומן והאם זו תיטיב את מצבם. אחד התרחישים הטבעיים הוא העברת חלקו של באומן, תקציב שעומד על עשרות מיליוני שקלים ומשופע בפעילות עניפה בטלוויזיה, לידי ראובני פרידן.
עם זאת, הסיכוי למצוא את התקציב נוחת בחיקו של משרד אחר שישתלב במערך הפרסום של HOT גבוה מאוד. בשוק התקשורת הריכוזי, למרות כניסתם של השחקנים החדשים יש לא מעט משרדים שמבקשים לקחת חלק מעוגת הפרסום בשוק התקשורת.
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2011, עמד תקציב הפרסום של HOT בבאומן בר ריבנאי על 53 מיליון דולר במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-80 מיליון שקלים. נכון לנקודת זמן זו, בשנת 2012 עמד תקציב הפרסום של HOT המטופל בבאומן בר ריבנאי על כ-25 מיליון דולר המהווים בפועל כ-40 מיליון שקלים. בשנת 2012, נכון לעכשיו עומד תקציב הפרסום של פרטנר בסיכום חלקם של ברוקנר נטע יער ו-JWT על כ-29 מיליון דולר, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-46.5 מיליון שקלים.
- 1.יריב אלמוג 10/12/2012 08:09הגב לתגובה זוכנראה שבפרטנר הבינו שתקציבים גדולים בכל זאת מצדיקים משרדים גדולים. כנראה שהמצב שלהם באמת קשה אם הם מוכנים לעשות יוטרן ולחזור למשרדים שמהם הם ברחו.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
