נפרדים: על רקע מכרז פרטנר - HOT הודיעה לבאומן על סיום ההתקשרות עמו

רב הנסתר על הגלוי אך מסתמן כי תקציב פרטנר בדרכו לבאומן בר ריבנאי. בחברת הכבלים הודיעו לבאומן על סיום ההתקשרות. בבאומן סירבו להגיב
משה בנימין | (1)

הפאזל של תקציבי הפרסום בשוק הסלולר/תקשורת מסתדר מחדש. לאייס נודע כי הבוקר הודיעה חברת HOT לבאומן בר ריבנאי על סיום ההתקשרות עם המשרד, זאת על רקע ההתמודדות של המשרד על תקציב הפרסום של חברת פרטנר.

כזכור, תקציב הפרסום של חברת הכבלים HOT מטופל, מזה שנים על ידי באומן בר ריבנאי ואילו תקציב הפרסום של שלוחת הסלולר של החברה, HOT מובייל מטופל על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. בשבועות האחרונים הצטרף באומן בר ריבנאי למירוץ על תקציב הפרסום של חברת פרטנר בו טיפלו יחד משרדי הפרסום ברוקנר נטע יער ו-JWT.

באומן בר ריבנאי קיים מספר פגישות עם נציגי פרטנר כשבמקביל מנהלת חברת הסלולר מגעים עם משרד הפרסום מקאן אריקסון - שני המשרדים מהחמישייה הראשונה של הענף התמודדו על חלקו של JWT בעוגת התקציב ובשוק מסבירים כי לא מן הנמנע שגם ברוקנר נטע יער ייאלץ לפנות את מקומו לטובת כניסה של באומן או מקאן לתמונה.

בבאומן בר ריבנאי סירבו להתייחס לפרסומים בדבר הפרידה מ-HOT ונכון לרגע זה אין אישור מצד גורמים רשמיים במשרד על מעבר לטיפול בתקציב הפרסום של פרטנר. בפרטנר סירבו להתייחס לידיעה ומסרו תגובה בזו הלשון: "איננו מתייחסים לנושא. לכשתתקבל החלטה נודיע על כך".

אחד הזוכים הגדולים מן ההפקר עשוי להיות משרד הפרסום ראובני פרידן שמטפל בתקציב הפרסום של HOT מובייל - שלוחת הסלולר של חברת הכבלים. בראובני פרידן, טרם יודעים לספר על השלכות ההחלטה האחרונה של HOT לגבי באומן והאם זו תיטיב את מצבם. אחד התרחישים הטבעיים הוא העברת חלקו של באומן, תקציב שעומד על עשרות מיליוני שקלים ומשופע בפעילות עניפה בטלוויזיה, לידי ראובני פרידן.

עם זאת, הסיכוי למצוא את התקציב נוחת בחיקו של משרד אחר שישתלב במערך הפרסום של HOT גבוה מאוד. בשוק התקשורת הריכוזי, למרות כניסתם של השחקנים החדשים יש לא מעט משרדים שמבקשים לקחת חלק מעוגת הפרסום בשוק התקשורת.

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2011, עמד תקציב הפרסום של HOT בבאומן בר ריבנאי על 53 מיליון דולר במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-80 מיליון שקלים. נכון לנקודת זמן זו, בשנת 2012 עמד תקציב הפרסום של HOT המטופל בבאומן בר ריבנאי על כ-25 מיליון דולר המהווים בפועל כ-40 מיליון שקלים. בשנת 2012, נכון לעכשיו עומד תקציב הפרסום של פרטנר בסיכום חלקם של ברוקנר נטע יער ו-JWT על כ-29 מיליון דולר, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-46.5 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יריב אלמוג 10/12/2012 08:09
    הגב לתגובה זו
    כנראה שבפרטנר הבינו שתקציבים גדולים בכל זאת מצדיקים משרדים גדולים. כנראה שהמצב שלהם באמת קשה אם הם מוכנים לעשות יוטרן ולחזור למשרדים שמהם הם ברחו.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.