נפרדים: על רקע מכרז פרטנר - HOT הודיעה לבאומן על סיום ההתקשרות עמו

רב הנסתר על הגלוי אך מסתמן כי תקציב פרטנר בדרכו לבאומן בר ריבנאי. בחברת הכבלים הודיעו לבאומן על סיום ההתקשרות. בבאומן סירבו להגיב
משה בנימין | (1)

הפאזל של תקציבי הפרסום בשוק הסלולר/תקשורת מסתדר מחדש. לאייס נודע כי הבוקר הודיעה חברת HOT לבאומן בר ריבנאי על סיום ההתקשרות עם המשרד, זאת על רקע ההתמודדות של המשרד על תקציב הפרסום של חברת פרטנר.

כזכור, תקציב הפרסום של חברת הכבלים HOT מטופל, מזה שנים על ידי באומן בר ריבנאי ואילו תקציב הפרסום של שלוחת הסלולר של החברה, HOT מובייל מטופל על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. בשבועות האחרונים הצטרף באומן בר ריבנאי למירוץ על תקציב הפרסום של חברת פרטנר בו טיפלו יחד משרדי הפרסום ברוקנר נטע יער ו-JWT.

באומן בר ריבנאי קיים מספר פגישות עם נציגי פרטנר כשבמקביל מנהלת חברת הסלולר מגעים עם משרד הפרסום מקאן אריקסון - שני המשרדים מהחמישייה הראשונה של הענף התמודדו על חלקו של JWT בעוגת התקציב ובשוק מסבירים כי לא מן הנמנע שגם ברוקנר נטע יער ייאלץ לפנות את מקומו לטובת כניסה של באומן או מקאן לתמונה.

בבאומן בר ריבנאי סירבו להתייחס לפרסומים בדבר הפרידה מ-HOT ונכון לרגע זה אין אישור מצד גורמים רשמיים במשרד על מעבר לטיפול בתקציב הפרסום של פרטנר. בפרטנר סירבו להתייחס לידיעה ומסרו תגובה בזו הלשון: "איננו מתייחסים לנושא. לכשתתקבל החלטה נודיע על כך".

אחד הזוכים הגדולים מן ההפקר עשוי להיות משרד הפרסום ראובני פרידן שמטפל בתקציב הפרסום של HOT מובייל - שלוחת הסלולר של חברת הכבלים. בראובני פרידן, טרם יודעים לספר על השלכות ההחלטה האחרונה של HOT לגבי באומן והאם זו תיטיב את מצבם. אחד התרחישים הטבעיים הוא העברת חלקו של באומן, תקציב שעומד על עשרות מיליוני שקלים ומשופע בפעילות עניפה בטלוויזיה, לידי ראובני פרידן.

עם זאת, הסיכוי למצוא את התקציב נוחת בחיקו של משרד אחר שישתלב במערך הפרסום של HOT גבוה מאוד. בשוק התקשורת הריכוזי, למרות כניסתם של השחקנים החדשים יש לא מעט משרדים שמבקשים לקחת חלק מעוגת הפרסום בשוק התקשורת.

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2011, עמד תקציב הפרסום של HOT בבאומן בר ריבנאי על 53 מיליון דולר במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-80 מיליון שקלים. נכון לנקודת זמן זו, בשנת 2012 עמד תקציב הפרסום של HOT המטופל בבאומן בר ריבנאי על כ-25 מיליון דולר המהווים בפועל כ-40 מיליון שקלים. בשנת 2012, נכון לעכשיו עומד תקציב הפרסום של פרטנר בסיכום חלקם של ברוקנר נטע יער ו-JWT על כ-29 מיליון דולר, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-46.5 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יריב אלמוג 10/12/2012 08:09
    הגב לתגובה זו
    כנראה שבפרטנר הבינו שתקציבים גדולים בכל זאת מצדיקים משרדים גדולים. כנראה שהמצב שלהם באמת קשה אם הם מוכנים לעשות יוטרן ולחזור למשרדים שמהם הם ברחו.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.