נפרדים: על רקע מכרז פרטנר - HOT הודיעה לבאומן על סיום ההתקשרות עמו
הפאזל של תקציבי הפרסום בשוק הסלולר/תקשורת מסתדר מחדש. לאייס נודע כי הבוקר הודיעה חברת HOT לבאומן בר ריבנאי על סיום ההתקשרות עם המשרד, זאת על רקע ההתמודדות של המשרד על תקציב הפרסום של חברת פרטנר.
כזכור, תקציב הפרסום של חברת הכבלים HOT מטופל, מזה שנים על ידי באומן בר ריבנאי ואילו תקציב הפרסום של שלוחת הסלולר של החברה, HOT מובייל מטופל על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. בשבועות האחרונים הצטרף באומן בר ריבנאי למירוץ על תקציב הפרסום של חברת פרטנר בו טיפלו יחד משרדי הפרסום ברוקנר נטע יער ו-JWT.
באומן בר ריבנאי קיים מספר פגישות עם נציגי פרטנר כשבמקביל מנהלת חברת הסלולר מגעים עם משרד הפרסום מקאן אריקסון - שני המשרדים מהחמישייה הראשונה של הענף התמודדו על חלקו של JWT בעוגת התקציב ובשוק מסבירים כי לא מן הנמנע שגם ברוקנר נטע יער ייאלץ לפנות את מקומו לטובת כניסה של באומן או מקאן לתמונה.
בבאומן בר ריבנאי סירבו להתייחס לפרסומים בדבר הפרידה מ-HOT ונכון לרגע זה אין אישור מצד גורמים רשמיים במשרד על מעבר לטיפול בתקציב הפרסום של פרטנר. בפרטנר סירבו להתייחס לידיעה ומסרו תגובה בזו הלשון: "איננו מתייחסים לנושא. לכשתתקבל החלטה נודיע על כך".
אחד הזוכים הגדולים מן ההפקר עשוי להיות משרד הפרסום ראובני פרידן שמטפל בתקציב הפרסום של HOT מובייל - שלוחת הסלולר של חברת הכבלים. בראובני פרידן, טרם יודעים לספר על השלכות ההחלטה האחרונה של HOT לגבי באומן והאם זו תיטיב את מצבם. אחד התרחישים הטבעיים הוא העברת חלקו של באומן, תקציב שעומד על עשרות מיליוני שקלים ומשופע בפעילות עניפה בטלוויזיה, לידי ראובני פרידן.
עם זאת, הסיכוי למצוא את התקציב נוחת בחיקו של משרד אחר שישתלב במערך הפרסום של HOT גבוה מאוד. בשוק התקשורת הריכוזי, למרות כניסתם של השחקנים החדשים יש לא מעט משרדים שמבקשים לקחת חלק מעוגת הפרסום בשוק התקשורת.
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2011, עמד תקציב הפרסום של HOT בבאומן בר ריבנאי על 53 מיליון דולר במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-80 מיליון שקלים. נכון לנקודת זמן זו, בשנת 2012 עמד תקציב הפרסום של HOT המטופל בבאומן בר ריבנאי על כ-25 מיליון דולר המהווים בפועל כ-40 מיליון שקלים. בשנת 2012, נכון לעכשיו עומד תקציב הפרסום של פרטנר בסיכום חלקם של ברוקנר נטע יער ו-JWT על כ-29 מיליון דולר, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-46.5 מיליון שקלים.
- 1.יריב אלמוג 10/12/2012 08:09הגב לתגובה זוכנראה שבפרטנר הבינו שתקציבים גדולים בכל זאת מצדיקים משרדים גדולים. כנראה שהמצב שלהם באמת קשה אם הם מוכנים לעשות יוטרן ולחזור למשרדים שמהם הם ברחו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
