ארז טל על פרשת הכדורים: "על האיום האיראני ידיעות לא פרסם 12 עמודים"

עורך האח הגדול יורם זק יצא להגנת התכנית: "מציצנות? ולראות את משפחת שליט במצפה הילה זה לא? המתמודד סקלי: "ידעתי שאני כלי משחק במכונה"

מציצנות, כל חברי הפאנל 'מי מפחד מהאח הגדול' בפסטיבל 'שובר מסך' במכללת עמק יזרעאל, הסכימו כי זו המילה המגדירה את פצצת הרייטינג של 'קשת'. השאלה, כמובן, האם מדובר במציצנות חיובית, או כזו שבודקת מה יש בתחתונים?

"'האח הגדול' מספקת את יצר המציצנות במובן החיובי של המילה", טען העורך הראשי של התכנית יורם זק, "מטיחים ב נו שזה מציצנות, אבל מה - לראות את משפחת שליט במצפה הילה זה לא מציצנות? אנחנו דואגים שהמציצנות תהיה לאנשים, ולא לתחתונים שלהם. לא תראו דברים בשירותים, במקלחת".

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

לדברי ארז טל, מגיש התכנית, "האח הגדול זה נשק רב עוצמה, והשאלה מה עושים עם זה". לדבריו, האינסטינקט הראשוני שלו כשקיבל פנייה להנחות את 'האח', הייתה לסרב: "ראיתי מה קורה בתכנית הזאת במקומות אחרים, השערוריות שהיא עוררה בכל העולם, הולכים מכות, אבל הבנתי שאת 'האח הגדול' בארץ יעשו האנשים הטובים ביותר".

המתמודד הבעייתי ביותר לתכנית, ומי שההפקה מאד רצתה לראות אותו משתתף בה, היה סער סקלי, תחת הטייפ-קאסט של "השמאלן הרדיקאלי". "ידעתי כל הזמן שאני כלי משחק בתוך המכונה הזאת", סיפר סקלי, שארגן מרד במהלך העונה ולא אחת קרא תיגר על ההפקה, במה שכינה היום זק כ"משחק שכולם נהנו ממנו".

לגבי סוגיית הכוכבנות עם היציאה מבית 'האח הגדול', סיפרה סופי קרביצקי כי "נערות מבקשות ממני את המספר של קותי (סבג - הזוכה בעונה שהסתיימה, א"כ) ומאיימות להתאבד אם לא אתן להן אותו. אני אשקר אם אגיד שאני לא אוהבת שמזהים אותי ברחוב, אבל זה לא אומר שישר קיבלתי קמפיין או תכנית, עכשיו למשל אין לי עבודה". זק הוסיף: "אנשים מרגישים כל כך בבית וכל כך מוגנים, שהם מפחדים לצאת". תמיר ורדי, שסיים במקום השני בעונה החולפת, "זה עשה לי טוב, אבל רק הזמן יגיד את שלו". בכל מקרה, לדבריו של ורדי, מעצם החשש שהסלבריטאות תעלה לו לראש, "חזרתי במהירות לעבודה, לחברים כדי להזכיר לעצמי להישאר עם רגליים על הקרקע. המצב הזה הוא מסוכן, ממסטל".

ואיך אפשר בלי התייחסות לסוגיית הכדורים הפסיכיאטריים בעונה השנייה של 'האח הגדול', שנחשפה ב'ידיעות אחרונות', העיתון עמה 'קשת' נמצאת בסכסוך ארוך ומר בשנים האחרונות. "כיצד מתמודדים עם היציאה של המתמודדים החוצה עם כל החשיפה?" נשאל זק, שענה, לקול צחוק הקהל, "עם כדורים".

סקלי, שהיה היחיד מדיירי הבית שנחשף לפרשה עוד בעודו בתוך הבית, בזכות החדרה של גזיר נייר של 'ידיעות אחרונות', כעס על עצם השימוש בכדורים פסיכיאטריים. "עצם העובדה שצריך לטפל במישהו בכדורים כאלה במקום הזה, זה דבר נורא". טל ענה לו: "התוצאה היא שזה לא שינה כלום לתדמית". סקלי זעם: "זו בכלל לא שאלה של תדמית, זו שאלה של אתיקה".

טל אמר כי לכאורה "יכול להיות שהייתה טעות בבחירה של הפסיכיאטר", אבל הוסיף כי "ההיקף של הפרסום היה מטורף. אפילו על האיום האיראני 'ידיעות אחרונות' לא פרסם 12 עמודים. אז צריך לשמור על פרופורציות".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הילה 16/05/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    גם לאיום האירני בחדשות לא היה רייטינג של 42% אז אנא ממך אל תיתמם!
  • 2.
    רועי 15/05/2012 22:17
    הגב לתגובה זו
    ...הוא פירסם הרבה יותר,
  • 1.
    גם ארז אבל אחר 15/05/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
    היית שותף להפקה של תוכנית שהעלתה ילדים על כדורים פסיכוטיים למען רייטינג וכדי להרוויח עוד שני מליון ש"ח. אין נבזה ואפס ממך בכול התעשייה ועוד יש לך מה להגיד? במדינה שפוייה אתה וחברייך הייתם עומדים למשפט. עדיף שתשתוק מכונת מזומנים חסרת כל רגש
  • ואתה חתיכת לוזררררררר (ל"ת)
    ללא מודעות עצמית 15/05/2012 23:45
    הגב לתגובה זו
  • אויש סער תנוח ותפסיק לטקבק לעצמך (ל"ת)
    לך דנה מחכה לך 15/05/2012 23:42
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.