הסטארט-אפ אווינסד המפתח כלים להנגשת אתרים גייס 55 מיליון דולר
הסטארט-אפ אווינסד (Evinced),שפיתח כלי להטמעת נגישות דיגיטלית באפליקציות ווב ומובייל, השלים סבב גיוס (C) של 55 מיליון דולר. את הסבב הובילה המשקיעה מהסבב הקודם, קרן Insight Partners, ולצידה השתתפו משקיעים קיימים נוספים: M12 (קרן ההשקעות של מיקרוסופט), BGV, קרן Capital One Ventures ו-Engineering Capital. עם השלמת הסבב הגיעו סך גיוסי ההון של החברה ל-112 מיליון דולר.
אווינסד הוקמה בשנת 2018, על ידי נאבין ת'דאני וגל מואב, במטרה להפוך את האינטרנט לנגיש עבור אנשים עם מוגבלויות. החברה מספקת לארגונים חבילת כלים להנגשת המרחב הווירטואלי לבעלי מוגבלויות, כבר בשלב ההתחלתי של תהליך הפיתוח, באמצעות פלטפורמה מבוססת AI לאיתור, פיתוח ואוטומציה של בדיקות נגישות באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל, תוך חיסכון בזמן ומשאבים והתמקדות בארכיטקטורה ופתרון בעיות יסוד ברמת איכות הגבוהה ביותר.
מטה החברה ממוקם בפאלו אלטו בקליפורניה, עם משרדים ברחבי ארה״ב, אירופה וישראל, החברה מונה מעל 100 עובדים והיא צפויה להרחיב את הצוות עד סוף שנת 2025. הסבב הנוכחי יאפשר לאווינסד להשקיע בארבעה תחומים עיקריים: הרחבת הפעילות ובסיס הלקוחות באירופה, חיזוק צוותי המכירות והשירות הגלובליים, שדרוג יכולות המחקר והפיתוח בתחום הבינה המלאכותית ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים המותאמים לצורכי השוק המשתנים.
"סבב הגיוס הזה מעיד כי נגישות דיגיטלית אינה רק אופציה, אלא צורך עסקי מהותי." אמר גל מואב, מייסד שותף ו-GM Israel ב-Evinced. "תמיכתם המתמשכת של המשקיעים הקיימים והצטרפותה של Vertex Ventures משקפות את אמונתם ביכולת שלנו לפתח פתרונות נגישות דיגיטלית עבור חברות שמנהלות תהליכי פיתוח בסקייל גבוה. לצד הרחבת פעילותנו באירופה, בה הלחץ הרגולטורי גובר, אנו מאיצים את הפיתוח של יכולות ה-Generative AI שמשלימות את המשימה המרכזית שלנו- להעניק למפתחים את הכלים המתקדמים ביותר המאפשרים להם ליצור, כבר מהצעד הראשון, חוויות דיגיטליות נגישות ושיוויוניות."
- ישוב חדש יוקם בגליל התחתון: שיבולת - המשלב בעלי מוגבלויות
- סוף סוף: בית משפט המחוזי בתל אביב שם קץ לתובענות בנושא ההנגשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
