עובדי אווינסד
צילום: רמי זרנגר

הסטארט-אפ אווינסד המפתח כלים להנגשת אתרים גייס 55 מיליון דולר

הסטארט-אפ,שפיתח כלי להטמעת נגישות דיגיטלית באפליקציות ווב ומובייל, השלים סבב גיוס (C) בהובלת קרן Insight Partners
איתן גרסטנפלד |

הסטארט-אפ אווינסד (Evinced),שפיתח כלי להטמעת נגישות דיגיטלית באפליקציות ווב ומובייל, השלים סבב גיוס (C) של 55 מיליון דולר. את הסבב הובילה המשקיעה מהסבב הקודם, קרן Insight Partners, ולצידה השתתפו משקיעים קיימים נוספים: M12 (קרן ההשקעות של מיקרוסופט), BGV, קרן Capital One Ventures ו-Engineering Capital. עם השלמת הסבב הגיעו סך גיוסי ההון של החברה ל-112 מיליון דולר. 

אווינסד הוקמה בשנת 2018, על ידי נאבין ת'דאני וגל מואב, במטרה להפוך את האינטרנט לנגיש עבור אנשים עם מוגבלויות. החברה מספקת לארגונים חבילת כלים להנגשת המרחב הווירטואלי לבעלי מוגבלויות, כבר בשלב ההתחלתי של תהליך הפיתוח, באמצעות פלטפורמה מבוססת AI לאיתור, פיתוח ואוטומציה של בדיקות נגישות באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל, תוך חיסכון בזמן ומשאבים והתמקדות בארכיטקטורה ופתרון בעיות יסוד ברמת איכות הגבוהה ביותר. 

 

מטה החברה ממוקם בפאלו אלטו בקליפורניה, עם משרדים ברחבי ארה״ב, אירופה וישראל, החברה מונה מעל 100 עובדים והיא צפויה להרחיב את הצוות עד סוף שנת 2025. הסבב הנוכחי יאפשר לאווינסד להשקיע בארבעה תחומים עיקריים: הרחבת הפעילות ובסיס הלקוחות באירופה, חיזוק צוותי המכירות והשירות הגלובליים, שדרוג יכולות המחקר והפיתוח בתחום הבינה המלאכותית ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים המותאמים לצורכי השוק המשתנים.  

"סבב הגיוס הזה מעיד כי נגישות דיגיטלית אינה רק אופציה, אלא צורך עסקי מהותי." אמר גל מואב, מייסד שותף ו-GM Israel ב-Evinced. "תמיכתם המתמשכת של המשקיעים הקיימים והצטרפותה של Vertex Ventures משקפות את אמונתם ביכולת שלנו לפתח פתרונות נגישות דיגיטלית עבור חברות שמנהלות תהליכי פיתוח בסקייל גבוה. לצד הרחבת פעילותנו באירופה, בה הלחץ הרגולטורי גובר, אנו מאיצים את הפיתוח של יכולות ה-Generative AI שמשלימות את המשימה המרכזית שלנו- להעניק למפתחים את הכלים המתקדמים ביותר המאפשרים להם ליצור, כבר מהצעד הראשון, חוויות דיגיטליות נגישות ושיוויוניות." 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".