הסטארט-אפ אווינסד המפתח כלים להנגשת אתרים גייס 55 מיליון דולר

הסטארט-אפ,שפיתח כלי להטמעת נגישות דיגיטלית באפליקציות ווב ומובייל, השלים סבב גיוס (C) בהובלת קרן Insight Partners
איתן גרסטנפלד |

הסטארט-אפ אווינסד (Evinced),שפיתח כלי להטמעת נגישות דיגיטלית באפליקציות ווב ומובייל, השלים סבב גיוס (C) של 55 מיליון דולר. את הסבב הובילה המשקיעה מהסבב הקודם, קרן Insight Partners, ולצידה השתתפו משקיעים קיימים נוספים: M12 (קרן ההשקעות של מיקרוסופט), BGV, קרן Capital One Ventures ו-Engineering Capital. עם השלמת הסבב הגיעו סך גיוסי ההון של החברה ל-112 מיליון דולר. 

אווינסד הוקמה בשנת 2018, על ידי נאבין ת'דאני וגל מואב, במטרה להפוך את האינטרנט לנגיש עבור אנשים עם מוגבלויות. החברה מספקת לארגונים חבילת כלים להנגשת המרחב הווירטואלי לבעלי מוגבלויות, כבר בשלב ההתחלתי של תהליך הפיתוח, באמצעות פלטפורמה מבוססת AI לאיתור, פיתוח ואוטומציה של בדיקות נגישות באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל, תוך חיסכון בזמן ומשאבים והתמקדות בארכיטקטורה ופתרון בעיות יסוד ברמת איכות הגבוהה ביותר. 

 

מטה החברה ממוקם בפאלו אלטו בקליפורניה, עם משרדים ברחבי ארה״ב, אירופה וישראל, החברה מונה מעל 100 עובדים והיא צפויה להרחיב את הצוות עד סוף שנת 2025. הסבב הנוכחי יאפשר לאווינסד להשקיע בארבעה תחומים עיקריים: הרחבת הפעילות ובסיס הלקוחות באירופה, חיזוק צוותי המכירות והשירות הגלובליים, שדרוג יכולות המחקר והפיתוח בתחום הבינה המלאכותית ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים המותאמים לצורכי השוק המשתנים.  

"סבב הגיוס הזה מעיד כי נגישות דיגיטלית אינה רק אופציה, אלא צורך עסקי מהותי." אמר גל מואב, מייסד שותף ו-GM Israel ב-Evinced. "תמיכתם המתמשכת של המשקיעים הקיימים והצטרפותה של Vertex Ventures משקפות את אמונתם ביכולת שלנו לפתח פתרונות נגישות דיגיטלית עבור חברות שמנהלות תהליכי פיתוח בסקייל גבוה. לצד הרחבת פעילותנו באירופה, בה הלחץ הרגולטורי גובר, אנו מאיצים את הפיתוח של יכולות ה-Generative AI שמשלימות את המשימה המרכזית שלנו- להעניק למפתחים את הכלים המתקדמים ביותר המאפשרים להם ליצור, כבר מהצעד הראשון, חוויות דיגיטליות נגישות ושיוויוניות." 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.