לא עמד בצפי: מדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירד בחודש יוני

black friday, צילום: Getty images Israel
לאחר שעלה שלושה חודשים רצופים, היום פורסם כי מדד המכירות הקמעונאיות (ליבה) ירד בחודש מאי 0.1%. הצפי של השוק היה כי המדד יעלה 0.5%. מדד המכירות הקמעונאיות של הליבה חופף בצורה גבוהה יותר עם סעיף הוצאות הצרכנים כפי שמופיע בדוחות התוצר הרבעוניים. התוצאה המאכזבת מגדילה את החששות כי הכלכלה האמריקנית תמשיך להתקרר גם ברבעון השני של שנת 2015. 
עם פרסום המדד, החוזים העתידיים על הדאו ג'ונס וה-S&P 500 החריפו את הירידות. גם הדולר נחלש אל מול היורו. 
בחודש יוני מדד המכירות הקמעונאיות הכוללות ירד 0.3% אל מול צפי של השוק לעלייה של 0.2%. כמו כן מדד המכירות הקמעונאיות של החודש שעבר עודכן לכדי לעייה של 1% ולא 1.2%. 
בהתיחסות לפרטי המדד, ניתן לומר כי הירידה במכירות כללה כמעט את כל סעיפיו. בלטו לרעה המכירות בסוכנויות המכוניות שירדו 1.1%, לאחר העליה ב-1.8% בחודש מאי. כמו כן המכירות ברשותות הבגדים ירדו גם הם ב-1.5%, הירידה החדה ביותר מאז חודש ספטמבר 2014.  
החולשה המסוימת בשוק הצריכה שמתגלה בחודשים האחרונים, לצד דוח התעסוקה שפורסם בתחילת חודש יולי, מעיבים על הצפי כי בחודש ספטמבר הבנק המרכזי האמריקני (הפד') יעלה את הריבית לראשונה מזה 7 שנים. ברבעון הראשון של השנה תוצר הכלכלה האמריקני הצטמצם ב-0.7%. ירידה בפעילות הצרכנית של האמריקני, כאשר זו מרכיבה כשני שליש מהתוצר הלאומי - אינה מבשרת טובות לגבי הצמיחה ברבעון השני של השנה.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה