החברה האמריקאית שצפויה לעלות ב-89% השנה - ועוד 2 מניות מעניינות
בתכנית הקודמת עם סמנכ"ל ההשקעות באושן-יצירה, אילן ארד, שצולמה בדצמבר, ארד הביא לאולפן ביזפורטל שלוש מניות שכולן הגיעו למחירי היעד שלהן: פייפאל (PAYPAL) שארד נתן לה מחיר יעד של 250$, אליו היא הגיעה בפברואר ואף עלתה הרבה מעבר לכך, מיקרון (MICRON) שארד העריך שתעלה ב-19% למחיר של 85$ אותו היא צלחה לראשונה בינואר ומנית פריורטק -1% , שלה הוא צפה אפסייד של 26% למחיר של 67 ש"ח והיום היא נסחרת ב-74 ש"ח. גם בתכנית הזו, ביקשנו מארד לסמן 3 מניות מעניינות עם אפסייד דו-ספרתי, והפעם אושן-יצירה הביאו לאולפן ביזפורטל מניה ישראלית מוכרת שתעלה ביותר מ-40%, חברה ביטחונית בינלאומית שתעלה ב-15% ומיזם e-commerce חדשני שיעלה בכמעט 90%. צפו בראיון: המניה הראשונה היא קנון -3.45% , חברת האחזקות של עידן עופר שנסחרת נכון לצילומי התכנית ב-96 ש"ח למניה וארד צופה לה אפסייד משמעותי של 42% למחיר של 137 ש"ח. ארד מסביר ששתי האחזקות הסחירות של קנון - OPC אנרגיה וצים - צפויות לצמוח, וגם אופצית המכר של האחזקה השלישית של החברה, בחברת הרכב הסינית QOROS אינה מתומחרת במלואה כרגע. המניה השניה היא מוהוק (MOHAWK), חברת ה-e-commerce שנסחרת כרגע במחיר של 29$ ובבית ההשקעות אושן-יצירה צופים שהיא כמעט ותכפיל את שוויה למחיר של 55$ כלומר אפסייד עצום במיוחד של 89%. הסיבה לאפסייד היא המודל היחודי של החברה שמאגדת תחתיה מספר חנויות מקוונות ובכך מאפשרת להן לגדול, כולל פיתוח מוצרים במערכת AI יחודית וגם על בסיס צפי החברה לצמיחה של 90% ב-2021. והמניה השלישית היא לוקהיד מרטין (LOCKHEED MARTIN), קבלנית הדיפנס הגדולה בעולם שגם אחראית למטוסי ה-F35, נסחרת נכון לעכשיו ב-364$ וארד מסמן לה מחיר יעד של 420$ שמשקף אפסייד של 15%. המניה של לוקהיד מרטין ירדה ב-2020 אבל החברה דווקא צמחה, ובנוסף היא מתכננת להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים.
- 11.גולש באתר 02/04/2021 10:56הגב לתגובה זווטבעי שבאתר כזה יפרסמו המלצות של אנליסטים. בגלל זה אנחנו נכנסים לאתר. מי שמחפש מתכונים לעוגיות עדיף שיצא ויעבור לאתרים אחרים :-)
- 10.לרון 01/04/2021 17:44הגב לתגובה זוהכי מתסכל באינטרנט,טוב שניתן לעקוב בכתובים,לא שזה מי יודע מה אמין
- 9.ג'וש 31/03/2021 01:08הגב לתגובה זוmohawk הייתה בתחילת החודש ב-48$, וכעת 28$...
- 8.הפיל 30/03/2021 22:45הגב לתגובה זוצפויה תקופה מסובכת בכל המגזרים בכל העולם
- Oz 05/04/2021 15:38הגב לתגובה זוחזרה לשיגרה של מרבית השוק (אין צורך שכולו יחזור) כבר לא תצדיק את מדורת הבנזין ותגרום לכך שהאינפלציה, שכבר היום עולה דרך נכסים, תשתולל פי כמה. ומכאן, אין ברירה אלא להפסיק את חגיגת המזומנים ואפילו העלאה מסוימת בריבית. וזה מצב מסוכן למשקיעים..
- 7.triteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה ל 30/03/2021 21:06הגב לתגובה זוtriteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה לעשרות אחוזים, xl fleet
- 6.89%? למה לא 90% או 88% ? (-: (ל"ת)מיקי 30/03/2021 19:35הגב לתגובה זו
- לרון 01/04/2021 17:40הגב לתגובה זואת המילים מהפה,מוזר בלשון המעטה
- 5.יהווית 30/03/2021 18:08הגב לתגובה זוונזהרתם לנפשותיכם
- 4.רק מזומן 30/03/2021 16:44הגב לתגובה זוליתיום סילבר זהב
- 3.חיים 30/03/2021 14:59הגב לתגובה זולמה אתם גם לא מפרסמים גם את שמות המניות שהמלצתם והן חטפו ?!! Trit למשל. ירדה כבר כמעט 50%
- צודק מאד 30/03/2021 21:07הגב לתגובה זוצודק מאד
- 2.מר בין 30/03/2021 14:20הגב לתגובה זותפסיקו לנבא ביצועים עתידיים של מניות/חברות, אל לכם להמליץ כדי שלא תפילו משקיעים תמימים ושאינם תמימים. כוחות השוק ומחשבי העל שסוחרים במניות הם מעבר לכל השערותיכם והניתוחים הגרפיים שלכם.
- עופק 31/03/2021 10:27הגב לתגובה זוהמלצות מאתר זה לקניית מניות טוב שיבוא לעצמו בטענות
- 1.שימי 30/03/2021 13:26הגב לתגובה זומה זה הרצה.
- מי מקשיב להמלצות מהאתר הזה...השתגעת (ל"ת)עופק 31/03/2021 10:27הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
