החברה האמריקאית שצפויה לעלות ב-89% השנה - ועוד 2 מניות מעניינות
בתכנית הקודמת עם סמנכ"ל ההשקעות באושן-יצירה, אילן ארד, שצולמה בדצמבר, ארד הביא לאולפן ביזפורטל שלוש מניות שכולן הגיעו למחירי היעד שלהן: פייפאל (PAYPAL) שארד נתן לה מחיר יעד של 250$, אליו היא הגיעה בפברואר ואף עלתה הרבה מעבר לכך, מיקרון (MICRON) שארד העריך שתעלה ב-19% למחיר של 85$ אותו היא צלחה לראשונה בינואר ומנית פריורטק 0.63% , שלה הוא צפה אפסייד של 26% למחיר של 67 ש"ח והיום היא נסחרת ב-74 ש"ח. גם בתכנית הזו, ביקשנו מארד לסמן 3 מניות מעניינות עם אפסייד דו-ספרתי, והפעם אושן-יצירה הביאו לאולפן ביזפורטל מניה ישראלית מוכרת שתעלה ביותר מ-40%, חברה ביטחונית בינלאומית שתעלה ב-15% ומיזם e-commerce חדשני שיעלה בכמעט 90%. צפו בראיון: המניה הראשונה היא קנון -2.44% , חברת האחזקות של עידן עופר שנסחרת נכון לצילומי התכנית ב-96 ש"ח למניה וארד צופה לה אפסייד משמעותי של 42% למחיר של 137 ש"ח. ארד מסביר ששתי האחזקות הסחירות של קנון - OPC אנרגיה וצים - צפויות לצמוח, וגם אופצית המכר של האחזקה השלישית של החברה, בחברת הרכב הסינית QOROS אינה מתומחרת במלואה כרגע. המניה השניה היא מוהוק (MOHAWK), חברת ה-e-commerce שנסחרת כרגע במחיר של 29$ ובבית ההשקעות אושן-יצירה צופים שהיא כמעט ותכפיל את שוויה למחיר של 55$ כלומר אפסייד עצום במיוחד של 89%. הסיבה לאפסייד היא המודל היחודי של החברה שמאגדת תחתיה מספר חנויות מקוונות ובכך מאפשרת להן לגדול, כולל פיתוח מוצרים במערכת AI יחודית וגם על בסיס צפי החברה לצמיחה של 90% ב-2021. והמניה השלישית היא לוקהיד מרטין (LOCKHEED MARTIN), קבלנית הדיפנס הגדולה בעולם שגם אחראית למטוסי ה-F35, נסחרת נכון לעכשיו ב-364$ וארד מסמן לה מחיר יעד של 420$ שמשקף אפסייד של 15%. המניה של לוקהיד מרטין ירדה ב-2020 אבל החברה דווקא צמחה, ובנוסף היא מתכננת להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים.
- 11.גולש באתר 02/04/2021 10:56הגב לתגובה זווטבעי שבאתר כזה יפרסמו המלצות של אנליסטים. בגלל זה אנחנו נכנסים לאתר. מי שמחפש מתכונים לעוגיות עדיף שיצא ויעבור לאתרים אחרים :-)
- 10.לרון 01/04/2021 17:44הגב לתגובה זוהכי מתסכל באינטרנט,טוב שניתן לעקוב בכתובים,לא שזה מי יודע מה אמין
- 9.ג'וש 31/03/2021 01:08הגב לתגובה זוmohawk הייתה בתחילת החודש ב-48$, וכעת 28$...
- 8.הפיל 30/03/2021 22:45הגב לתגובה זוצפויה תקופה מסובכת בכל המגזרים בכל העולם
- Oz 05/04/2021 15:38הגב לתגובה זוחזרה לשיגרה של מרבית השוק (אין צורך שכולו יחזור) כבר לא תצדיק את מדורת הבנזין ותגרום לכך שהאינפלציה, שכבר היום עולה דרך נכסים, תשתולל פי כמה. ומכאן, אין ברירה אלא להפסיק את חגיגת המזומנים ואפילו העלאה מסוימת בריבית. וזה מצב מסוכן למשקיעים..
- 7.triteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה ל 30/03/2021 21:06הגב לתגובה זוtriteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה לעשרות אחוזים, xl fleet
- 6.89%? למה לא 90% או 88% ? (-: (ל"ת)מיקי 30/03/2021 19:35הגב לתגובה זו
- לרון 01/04/2021 17:40הגב לתגובה זואת המילים מהפה,מוזר בלשון המעטה
- 5.יהווית 30/03/2021 18:08הגב לתגובה זוונזהרתם לנפשותיכם
- 4.רק מזומן 30/03/2021 16:44הגב לתגובה זוליתיום סילבר זהב
- 3.חיים 30/03/2021 14:59הגב לתגובה זולמה אתם גם לא מפרסמים גם את שמות המניות שהמלצתם והן חטפו ?!! Trit למשל. ירדה כבר כמעט 50%
- צודק מאד 30/03/2021 21:07הגב לתגובה זוצודק מאד
- 2.מר בין 30/03/2021 14:20הגב לתגובה זותפסיקו לנבא ביצועים עתידיים של מניות/חברות, אל לכם להמליץ כדי שלא תפילו משקיעים תמימים ושאינם תמימים. כוחות השוק ומחשבי העל שסוחרים במניות הם מעבר לכל השערותיכם והניתוחים הגרפיים שלכם.
- עופק 31/03/2021 10:27הגב לתגובה זוהמלצות מאתר זה לקניית מניות טוב שיבוא לעצמו בטענות
- 1.שימי 30/03/2021 13:26הגב לתגובה זומה זה הרצה.
- מי מקשיב להמלצות מהאתר הזה...השתגעת (ל"ת)עופק 31/03/2021 10:27הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
