אילן ארד ועדי ברזילי
צילום: biztv
TOP BIZ

החברה האמריקאית שצפויה לעלות ב-89% השנה - ועוד 2 מניות מעניינות

אחרי שבתכנית הקודמת 3 המניות שסימנו בבית ההשקעות אושן-יצירה, אכן הגיעו למחירי היעד שלהם, הפעם הם מביאים לאולפן מניה ישראלית שתעלה ביותר מ-40%, חברה ביטחונית שתעלה ב-15% ומיזם e-commerce חדשני שכמעט ויכפיל את ערכו
עדי ברזילי | (16)

בתכנית הקודמת עם סמנכ"ל ההשקעות באושן-יצירה, אילן ארד, שצולמה בדצמבר, ארד הביא לאולפן ביזפורטל שלוש מניות שכולן הגיעו למחירי היעד שלהן: פייפאל (PAYPAL) שארד נתן לה מחיר יעד של 250$, אליו היא הגיעה בפברואר ואף עלתה הרבה מעבר לכך, מיקרון (MICRON) שארד העריך שתעלה ב-19% למחיר של 85$ אותו היא צלחה לראשונה בינואר ומנית פריורטק 0.96% , שלה הוא צפה אפסייד של 26% למחיר של 67 ש"ח והיום היא נסחרת ב-74 ש"ח. גם בתכנית הזו, ביקשנו מארד לסמן 3 מניות מעניינות עם אפסייד דו-ספרתי, והפעם אושן-יצירה הביאו לאולפן ביזפורטל מניה ישראלית מוכרת שתעלה ביותר מ-40%, חברה ביטחונית בינלאומית שתעלה ב-15% ומיזם e-commerce חדשני שיעלה בכמעט 90%. צפו בראיון: המניה הראשונה היא קנון -0.97% , חברת האחזקות של עידן עופר שנסחרת נכון לצילומי התכנית ב-96 ש"ח למניה וארד צופה לה אפסייד משמעותי של 42% למחיר של 137 ש"ח. ארד מסביר ששתי האחזקות הסחירות של קנון - OPC אנרגיה וצים - צפויות לצמוח, וגם אופצית המכר של האחזקה השלישית של החברה, בחברת הרכב הסינית QOROS אינה מתומחרת במלואה כרגע. המניה השניה היא מוהוק (MOHAWK), חברת ה-e-commerce שנסחרת כרגע במחיר של 29$ ובבית ההשקעות אושן-יצירה צופים שהיא כמעט ותכפיל את שוויה למחיר של 55$ כלומר אפסייד עצום במיוחד של 89%. הסיבה לאפסייד היא המודל היחודי של החברה שמאגדת תחתיה מספר חנויות מקוונות ובכך מאפשרת להן לגדול, כולל פיתוח מוצרים במערכת AI יחודית וגם על בסיס צפי החברה לצמיחה של 90% ב-2021. והמניה השלישית היא לוקהיד מרטין (LOCKHEED MARTIN), קבלנית הדיפנס הגדולה בעולם שגם אחראית למטוסי ה-F35, נסחרת נכון לעכשיו ב-364$ וארד מסמן לה מחיר יעד של 420$ שמשקף אפסייד של 15%. המניה של לוקהיד מרטין ירדה ב-2020 אבל החברה דווקא צמחה, ובנוסף היא מתכננת להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    גולש באתר 02/04/2021 10:56
    הגב לתגובה זו
    וטבעי שבאתר כזה יפרסמו המלצות של אנליסטים. בגלל זה אנחנו נכנסים לאתר. מי שמחפש מתכונים לעוגיות עדיף שיצא ויעבור לאתרים אחרים :-)
  • 10.
    לרון 01/04/2021 17:44
    הגב לתגובה זו
    הכי מתסכל באינטרנט,טוב שניתן לעקוב בכתובים,לא שזה מי יודע מה אמין
  • 9.
    ג'וש 31/03/2021 01:08
    הגב לתגובה זו
    mohawk הייתה בתחילת החודש ב-48$, וכעת 28$...
  • 8.
    הפיל 30/03/2021 22:45
    הגב לתגובה זו
    צפויה תקופה מסובכת בכל המגזרים בכל העולם
  • Oz 05/04/2021 15:38
    הגב לתגובה זו
    חזרה לשיגרה של מרבית השוק (אין צורך שכולו יחזור) כבר לא תצדיק את מדורת הבנזין ותגרום לכך שהאינפלציה, שכבר היום עולה דרך נכסים, תשתולל פי כמה. ומכאן, אין ברירה אלא להפסיק את חגיגת המזומנים ואפילו העלאה מסוימת בריבית. וזה מצב מסוכן למשקיעים..
  • 7.
    triteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה ל 30/03/2021 21:06
    הגב לתגובה זו
    triteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה לעשרות אחוזים, xl fleet
  • 6.
    89%? למה לא 90% או 88% ? (-: (ל"ת)
    מיקי 30/03/2021 19:35
    הגב לתגובה זו
  • לרון 01/04/2021 17:40
    הגב לתגובה זו
    את המילים מהפה,מוזר בלשון המעטה
  • 5.
    יהווית 30/03/2021 18:08
    הגב לתגובה זו
    ונזהרתם לנפשותיכם
  • 4.
    רק מזומן 30/03/2021 16:44
    הגב לתגובה זו
    ליתיום סילבר זהב
  • 3.
    חיים 30/03/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
    למה אתם גם לא מפרסמים גם את שמות המניות שהמלצתם והן חטפו ?!! Trit למשל. ירדה כבר כמעט 50%
  • צודק מאד 30/03/2021 21:07
    הגב לתגובה זו
    צודק מאד
  • 2.
    מר בין 30/03/2021 14:20
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לנבא ביצועים עתידיים של מניות/חברות, אל לכם להמליץ כדי שלא תפילו משקיעים תמימים ושאינם תמימים. כוחות השוק ומחשבי העל שסוחרים במניות הם מעבר לכל השערותיכם והניתוחים הגרפיים שלכם.
  • עופק 31/03/2021 10:27
    הגב לתגובה זו
    המלצות מאתר זה לקניית מניות טוב שיבוא לעצמו בטענות
  • 1.
    שימי 30/03/2021 13:26
    הגב לתגובה זו
    מה זה הרצה.
  • מי מקשיב להמלצות מהאתר הזה...השתגעת (ל"ת)
    עופק 31/03/2021 10:27
    הגב לתגובה זו
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

ווימו
צילום: ווימו

עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר

וויימו של אלפבית הופכת לחברה הראשונה בעולם שמפעילה רכבים אוטונומיים מלאים גם בכבישים מהירים, צעד שמציב אותה צעד לפני טסלה ומפריך בפועל חלק מהטענות של אילון מאסק לגבי מגבלות הטכנולוגיה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ווימו טסלה

המרוץ העולמי לנהיגה אוטונומית מקבל עוד דלק. ווימו, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.78%  , עולה על הכביש המהיר ומתחילה להפעיל נסיעות אוטונומיות מלאות בכבישים מהירים בשלוש ערים מרכזיות: סן פרנסיסקו, לוס אנג’לס ופניקס. מדובר ברגע היסטורי עבור התעשייה: לראשונה בארה״ב ובמערב בכלל, שירות בתשלום ללא נהג מגיע לנתיבי ה-Freeway בארה"C, במה שמשאיר שוב את טסלה מאחור. טסלה Tesla 0.59%  מובילה במשך שנים את השיח על נהיגה אוטונומית, אך עדיין לא מפעילה שירות באוטונומיה דומה למתחרה העיקרית.

וויימו מציגה את זה כשלב טבעי בהתבגרות הטכנולוגיה. "הכביש המהיר מסמל חופש ואפשרות בלתי מוגבלת, ואנחנו מביאים את החוויה הזו לעידן האוטונומי", כתבה החברה. מאחורי הניסוח היחצני מסתתרת הנדסה מורכבת במיוחד: נהיגה בכבישים מהירים דורשת תגובה מהירה יותר, קבלת החלטות תחת מהירות גבוהה, ומצבים שבהם טעות אחת עשויה להיות קטלנית. דמיטרי דולגוב, מייסד שותף ומנכ״ל משותף של ווימו , אמר: "השגת יכולת אוטונומית מלאה בכבישים מהירים היא הישג הנדסי עמוק. קל לדמיין, קשה לשלוט בו באמת".

גוגל מוכיחה למאסק שהוא טעה

על הקו שבין טכנולוגיה לבטיחות, החברה מציגה התקדמות ברורה אך גם לוקחת אחריות. טקדרה מוואקנה, המנכ״לית השותפה, אמרה כי החברה אינה מחשבת "כמה תאונות אפשריות", אלא מתמקדת בהגדרת ’הרף הבטיחותי הגבוה ביותר’. כשהיא נשאלה האם החברה מאמינה שהציבור יקבל את זה שבסופו של דבר יהיו תאונות גם עם רכבים אוטונומיים, היא אמרה: "אני חושבת שהאנושות כן תקבל את זה". אמירה כזו עשויה לעורר מחלוקת, אבל מבט על הנתונים מלמד שהשאלה כבר אינה תאורטית: מאז 2021 היו למערכות של ווימו יותר מ-1,250 אירועים שבהם הרכב היה מעורב בהתנגשות, בין אם עם כלי רכב אחרים, משאיות, אובייקטים סטטיים ואפילו שער שנסגר עליהם.

ועדיין, החברה מתקדמת במהירות. ווימו מפעילה כיום כ-250 אלף נסיעות בשבוע, עם צי של יותר מ-2,000 כלי רכב, עם סט חיישנים ייחודי הכולל מצלמות, ליידר ורדאר, שמייצרים יחד תמונה תלת-ממדית רציפה של הסביבה. החשיפה לכבישים המהירים תאפשר לווימו להגיע ליעדים חדשים, בהם שדה התעופה של סן חוזה (SJC), והרחבה משמעותית של השירות לאורך כל חצי האי מהמפרץ הדרומי ועד סן פרנסיסקו. החברה כבר מפעילה שירות מלא בפניקס, לוס אנג’לס, אוסטין ואטלנטה, ועתה מודיעה שתתרחב לערים נוספות ובהן בוסטון, דנבר, מיאמי, סיאטל וניו יורק.

איפה טסלה בסיפור?

למרות שטסלה מובילה את השיח סביב FSD כבר שנים, בפועל היא רחוקה מלהציע שירות אוטונומי מלא. הפיילוט שמופעל באוסטין עדיין תלוי במעקב אנושי, אינו מוגדר כשירות מסחרי ללא נהג, והמערכת עצמה, המבוססת רק על מצלמות וללא ליידר או רדאר, מתקשה לקבל אישורים רגולטוריים שמאפשרים תפעול מלא. מאסק עצמו טען בעבר שמערכות כמו של ווימו "לא מסוגלות להתמודד עם כבישים מהירים", אך בינתיים החברה המתחרה היא זו שמציגה שירות פעיל ומאושר.