עדיין יש להן תקווה? באפט מימש חלק מהחזקותיו בחברות התעופה
ברקשיר האת'ווי מימשה החזקות בחברות התעופה האמריקאיות. ברקשייר החזיקה טרם התפרצות משבר הקורונה קצת יותר מ-11% ממניות דלתא איירליינס וכמעט 10.5% מהון מניות סאת'ווסט איירליינס.
> עשרת הדיברות להשקעה של וורן באפט
בסך הכל מכרה ברקשיר 13 מיליון מניות דלתא במחיר ממוצע של 24.15 דולר ו-2.3 מיליון מניות סאת'ווסט במחיר ממוצע של 30.2 דולר למניה. המכירה התבצעה, פחות או יותר, במחיר השוק ולאחריה ירדה בארקשיר מתחת לרף החזקות של 10% שמשמעותו המרכזית היא שהיא לא תצטרך לדווח יותר על פעולותיה במניות אלה.
אם כן, מה ניתן ללמוד על הערכותיו של וורן באפט על מניות חברות התעופה. בקליפת אגוז, נראה שבאפט מעריך שרחוקה הדרך של חברות אלה לחזור ולשחק תפקיד מרכזי בכלכלה האמריקאית. כלומר, ההערכה המרכזית היא שגם כשיוסרו מגבלות התנועה בארה"ב ייקח עוד הרבה זמן עד שהביטחון העצמי של הציבור יחזור לעצמו כך שהיקף הטיסות, התפוסה שלהן והמחירים יחזרו לימים של טרם ההכרזה על מגבלות התנועה.
כדי להבין את מצב חברות התעופה האמריקאיות, צריך לשים לב למכתב ששלח מנכ"ל דלתא איירליינס לעובדי החברה לפני מספר ימים. דלתא, אגב, מעסיקה 30 אלף עובדים שרובם ככולם הוצאו לחופשה ללא תשלום – בהסכמה. מנכ"ל החברה, אד בסטיאן, כתב במייל ששלח לעובדים כי נכון להיום, דלתא שורפת 60 מיליון דולר ביום וזאת למרות שאינה משלמת שכר לעובדיה שכאמור, יצאו לחופשה ללא תשלום.
- אפקט באפט: אלפאבית קופצת ב-3%
- ענקית הטקסטיל האמריקאית מגיעה לסוף דרכה והמניה שחוצה לראשונה 10,000 דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסטיאן כתב כי הכנסות החברה למעשה נמחקו. על-פי המייל ששלח, הן ירדו ב-90%, נתון שהוא הישג כשההערכות דיברו על כך שהכנסותיה התאפסו למעשה. אם זה לא מספיק הרי שחברות התעופה נאלצו להחזיר כסף ללקוחותיהם שהזמינו כרטיסי טיסה לטיסות שבוטלו. הירידה בהכנסות בצירוף החזר תשלומים ללקוחות יצרו בור מסוכן מאוד לחברות התעופה שמחזרות בימים אלה על פתחי הממשל הפדרלי כדי שהאחרון יזרים להן מזומנים כדי לשמור על האופרציה כך שתוכל לחזור לפעילות מהר יחסית, עם הסרת המגבלות על התנועה.
חזרה לתפקוד
ההערכות בוול סטריט מדברות על כך שחברות התעופה לא יחזרו לתפקוד ולו חלקי עד לסוף חודש ספטמבר. ההערכות האלה נסמכות על פרסומים בארה"ב לפיהם הודיעו שתי חברות התעופה הגדולות בארה"ב, דלתא ויונייטד איירליינס שמעסיקות ביחד 187 אלף עובדים, כי לא יחזירו אותם מהחופשה ללא תשלום עד לסוף חודש ספטמבר, אז יגמרו העובדים לנצל את התשלומים המגיעים להם מהממשל.
מנכ"ל יונייטד איירליינס, אוסקר מונוז, צוטט לפני מספר ימים בכלי התקשורת בארה"ב כמי שמעריך שחברות התעופה לא יחזרו כל-כך מהר לתפוקות כמו לפני פרוץ משבר וירוס הקורונה. מונוז לא הצליח להעריך גם כמה זמן ייקח לחברות התעופה לחזור לעצמן מרגע שיוסרו מגבלות התנועה, אבל ממעוף הציפור, מונוז, העריך שאמנם הביקושים לטיסות ירדו משמעותית אך לא יעלמו ואולי אף יחזרו לסדר גודל משביע רצון כבר בשנה הבאה.
- פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
- 4.איציר 06/04/2020 08:56הגב לתגובה זומה הפריע לו למכור לפני שבועיים שהמחיר היה 45 דולר? מהירות התגובה שלו באמת נפגעה ....
- 3.לירן 06/04/2020 03:49הגב לתגובה זואין לך מושג מה וורן הולך לעשות עכשיו עם המניות שלו הוא יכול או להחזיק או למכור או לקנות יותר נמוך בכל מקרה הוא לא חייב לדווח לך כלום עכשיו! אז אם את חושבת שהדבר חיובי, תחשבי שוב.
- 2.איתמר 06/04/2020 03:01הגב לתגובה זולא הייתי ממהר לשפוט לפי מכירה כזאת או אחרת של באפט מה הוא צופה. לפעמים המכירות שלו נעשות מטעמים משפטיים (כמו לא להחזיק מעל X אחוזים מהחברה מטעמים רגולטוריים). ובלי קשר, באופן כללי ההשקעה של באפט מלכתחילה במניות התעופה הייתה החלטה כושלת. זה מזכיר לי את הבדיחה של רי'צארד ברנסון על חברות תעופה: "אדם מגיע למיליונר ושואל אותו איך אפשר להפוך למיליונר. המיליונר עונה - אחי, זה ממש קל, תתחיל כמיליארדר, ואז תקנה חברת תעופה".
- 1.עכשיו הוא יכול להפטר מהמניות בלי לדווח (ל"ת)כלכלן 05/04/2020 21:18הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
