מרכז אפל בניו יורק מחשבים בניין פלאפון סלולר
צילום: Istock

איזה גוף מעניק המלצת מכירה לאפל עם מחיר יעד של 150 דולר?

אפל משלימה עלייה של יותר מחצי טריליון דולר בשווי השוק שלה מתחילת 2019. עם זאת, ב-Rosenblatt Securities מצטרפים לקרדיט סוויס ומעריכים כי מכירות האייפונים בסין בצניחה. במקביל, דיווחים על מכירות טובות של ה-AirPods
עמית נעם טל | (4)

הראלי במניית ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) נמשך, כאשר מניית החברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.25 טריליון דולר. מתחילת 2019 הוסיפה החברה לשוויה יותר מחצי טריליון דולר כאשר היא מתעלמת מרוב הדיווחים הכלכליים, והדבר העיקרי שמניע את מניית החברה הוא הרכישות החוזרות שמבצעת החברה. 

ב-Rosenblatt Securities טוענים כעת כי "הבדיקות האחרונות שלנו מצביעות כי מכירות מכשירי האייפון בסין רשמו ירידה שנתית של 30% בחודש נובמבר האחרון". אם זה נשמע מוכר, נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמו בקרדיט סוויס כי הנתונים שלהם מצביעים על ירידה שנתית של 35% במכירות מכשירי האייפון בסין במהלך חודש נובמבר. 

למרות ההתעלמות של מניית החברה מנתונים אלו, ב-Rosenblatt Securities ממשיכים להמליץ על "מכירה" עם מחיר יעד של 150 דולר למניה, ירידה של בערך 46% מהמחיר הנוכחי של החברה.

בעוד מכירות האייפון ככל הנראה יאכזבו בדו"חות הקרובים, רשת החדשות CNBC מדווחת היום כי האוזניות של החברה ה-AirPods Pro, אזלו מרוב החנויות האונליין. "מדובר בנתון שעשוי לאותת על מקור צמיחה נוסף של החברה, ונתון שמאותת כי מוצר הפרמיום של החברה תפס בשוק למרות האלטרנטיבות" טוענים האנליסטים ב-Wedbush Securities, שהעריכו בחודש שעבר כי אפל תצליח למכור כ-65 מיליון יחידות של ה-AirPods, ועד 90 מיליון יחידות בשנת 2020. 

גרף מניית החברה בשנה האחרונה: הוסיפה יותר מחצי טריליון דולר לשוויה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    סרגיי 18/12/2019 09:11
    הגב לתגובה זו
    מ2012 אפל עשתה קנייה חוזרת של 250 מיליארד!!! דולר. שימו לב לא 250 מיליון... רבע מיליארד!!! זה ניקרה הרצת מניות. אז תחשבו לבד מאיפה כל העליות האלה.
  • 3.
    דני 17/12/2019 23:43
    הגב לתגובה זו
    מי אלה בכלל רוזנבלט סקריוריטיס? טוב נו, מה אכפת לאנליסט, אם יפגע - יהפוך לגיבור היום, ואם לא - גם ככה כולם ישכחו ממנו כבר מחר, אז מה יש לו להפסיד. ובואו אגיד לכם את האמת - האוזניות החדשות של אפל (אירפודס פרו) הן להיט חסר תקדים. קרובי משפחה שלי שגרים בארצות הברית הזמינו אותן ונאלצים לחכות חודש (כן, חודש!) לפני שהמשלוח יגיע אליהם. למה? - כי קווי הייצור של אפל פשוט לא עומדים בביקושים. רוצים לשמוע עוד סיפור? השעון החדש (סריס 5) הוא להיט לא פחות, כדי לקבל אותו, תאלצו לחכות "רק" שבועיים מיום ההזמנה, כי השעון נשלח מסין - שוב - אפל לא עומדת בביקושים והמלאים של החברה בארצות הברית מתרוקנים (לכל המתחכמים - אני מדבר על המוצרים החדשים, לא על אייפון 8).
  • 2.
    כריש 17/12/2019 22:50
    הגב לתגובה זו
    למה לא הבאת כתבה על אפל. ב130 לקנות אתה לא מסוגל אתה לא מבין שרוב הזמן שוק זה לונג עוד לא תפסת יכול להיות שאתה צודק עכשיו כמו שעון מקולקל אם ניקח את כל הכתבות שלך או תקרא אותם תבין שהבית במאדים לונג הכי חזק ואת כל השנה דובי פעם אחת בטוח תצדק אני מרחם על אילו שאתה מניעת להם ועל הקוראים בפרט
  • 1.
    לא כזה בשמיים (ל"ת)
    אפל במכפיל 23 17/12/2019 22:42
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.