מה באפט חושב? בוול-סטריט צופים אפסייד של 17% לברקשייר ב-2025
למרות ירידה בביצועי אפל והאטה ברכישות עצמיות, אנליסטים ב-UBS מעריכים כי ברקשייר תהנה מצמיחת עסקי הביטוח וההובלה; "המאזן החזק מספק הגנה גם במיתון"
בנק ההשקעות UBS פרסם דוח אופטימי על מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc 1.11% של וורן באפט, וצופה עלייה של כמעט 17% במחיר המניה במהלך 2025. האנליסטים מעריכים כי הקונגלומרט מוכן ליהנות מצמיחה כלכלית בזכות העסקים המחזוריים שלו, כולל רכבת BNSF ואחזקותיו בתחום הייצור.
לדברי האנליסטים, גם אם המצב הכלכלי יורע, המניה יכולה לשמש כהגנה בזכות אופיין ההגנתי של חברות הביטוח שבבעלותה והמאזן החזק של החברה, הכולל מאות מיליארדי דולרים במזומן. ב-UBS העלו את מחיר היעד למניית ברקשייר מסוג B ל-536 דולר, עלייה מ-531 דולר. המחיר החדש משקף פוטנציאל עלייה של כמעט 17% ממחיר הסגירה האחרון של 459.83 דולר.
בשנת 2024 הצליחה המניה להציג ביצועים טובים יותר מה-S&P 500, עם עלייה של 25.5% - השנה הטובה ביותר מאז 2021. זאת למרות שבאפט, "הנביא מאומהה" בן ה-94, הפסיק לרכוש חזרה מניות של החברה ככל שמחירן עלה.
רווחים תפעוליים במקום בייבאקים
במקום רכישה עצמית של מניות, הקונגלומרט נשען על רווחים תפעוליים חזקים בשנה החולפת, בתמיכת הכנסות השקעה חזקות ורווחי חיתום במבטחת הרכב גייקו. ב-UBS מאמינים כי גייקו, נכס הביטוח המרכזי של ברקשייר, צפויה לראות צמיחה משמעותית ב-2025 עם הגדלת מספר הפוליסות לאחר תקופת האטה. "2025 צריכה להיות השנה בה גייקו תחזור לצמיחה לאחר מספר שנים של צמצום במספר הפוליסות," אמר מרדית'.
- בדרך לעידן שאחרי באפט: טוד קומבס עוזב, מבנה הניהול נבנה מחדש
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבנק מעריך כי לא סביר שברקשייר תחדש את רכישת המניות העצמית באופן משמעותי בהתחשב בהערכת היתר הנוכחית של המניה. המניות נסחרות כעת בפרמיה של 1% מעל השווי הפנימי של הקונגלומרט, לפי הערכות UBS.
להשוואה, כאשר ברקשייר רכשה כמות שיא של מניות עצמיות ב-2020 ו-2021, המניה נסחרה בהנחה של יותר מ-20% מתחת לשווי הפנימי שלה.
מניית ברקשייר עם ביצועי חסר מתחילת השנה
מניית ברקשייר של וורן באפט נסחרת בחולשה יחסית מתחילת השנה, כשעלתה ב-2.45% מתחילת השנה, לעומת עלייה של 3.3% ב-S&P. אחד הגורמים המשמעותיים שמכבידים על המניה הוא הביצועים החלשים של מניית אפל, שירדה השנה ב-11%. למרות שברקשייר צמצמה את אחזקותיה באפל בשני שלישים במהלך 2024, היא עדיין מחזיקה בכ-45 מיליארד דולר ממניות החברה.
גורם נוסף שהשפיע על המניה הוא הדיווחים על כך שיחידת Pilot של ברקשייר, המפעילה תחנות דלק למשאיות, מתכוונת לצאת מעסקי המסחר בנפט. למרות שמהלך זה כרוך בהפסד, הוא זניח ביחס להיקף הפעילות הכולל של החברה.
ברקשייר רשמה שנה חזקה ב-2024 עם עלייה של 25.5%. התחזיות לרבעון הרביעי חיוביות במיוחד, עם צפי לעלייה של 16% ברווח התפעולי, שצפוי להגיע ליותר מ-10 מיליארד דולר. התחזקות הדולר צפויה להוסיף עוד כמיליארד דולר לשורת הרווח. עם עתודות מזומן של יותר מ-300 מיליארד דולר ורווחים שנתיים של מעל 40 מיליארד דולר, ברקשייר ממשיכה להיות אחת החברות החזקות בעולם.
וורן באפט, בן ה-94, הבהיר
שאין בכוונתו לפרוש בקרוב, אך ייתכן שבעתיד הקרוב יבחר להעביר את תפקיד המנכ"ל. הדיווחים האחרונים מצביעים על כך שבאפט מתמקד בהכשרת בנו האמצעי, הווארד גרהאם באפט, לתפוס את מקומו. הווארד, שהקדיש את רוב חייו לעשייה חברתית וחקלאות, צפוי לקבל ליווי צמוד מאנשי השקעות
בחברה, וייתכן שאף ימונה לצידו מנכ"ל משותף.
- 2.הנביא מאומגה 27/01/2025 00:59הגב לתגובה זותשקיעו בי. הכי בטוח. אצלי כל תחזיותיו על העבר עבדו 100%.
- 1.יובל נשיא 27/01/2025 00:10הגב לתגובה זווורן באפט הוא גאון הגאונים בהשקעות !! מס 1 בכל הזמנים והדורות !
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
