בינת תציג כרטיס חכם להגברת האבטחה בגופים הפיננסיים
"קיימת מגמה להעצמת רמת אבטחת הגישה בגופים פיננסיים בארץ" כך אומר היום (א') אופיר זמיר, מהנדס מערכת בתחום פיננסים מחברת בינת תקשורת מחשבים. לדבריו של זמיר, במציאות שבה יותר ויותר לקוחות הבנקאות והביטוח מבצעים פעולות בנקאיות מקוונות ומשתמשים במידע שמספקים הארגונים ברשת, יש צורך לדאוג לאבטחה מקסימלית שתגן הן על הלקוח והן על הארגון.
בין הפתרונות שתציג בינת בכנס ה-FBIE 2005 שיתקיים ב-7 ביוני בתל-אביב, הוא ה-OTP או One Time Password. מדובר בטכנולוגיה המיועדת ללקוחות ביתיים ומיושמת באמצעות כרטיס חכם היודע לבצע מספר פעולות כגון: החלפת סיסמאות מבוססות אלגוריתם זמן וכן יכולת לאימות טרנזקציות על ידי חתימות דיגיטליות.
במקביל לאבטחת המשתמשים הביתיים, נדרשים הארגונים הפיננסיים לאבטח גם את תשתית הגישה הפנים ארגונית, זאת באמצעות פתרונות מבוססי תשתית PKI. התשתית מאפשרת לארגון לממש סדרה של פתרונות אבטחה כגון: זיהוי רישתי, הצפנת מידע, חתימה דיגיטלית על מסמכים ודואר, ולאחרונה בשילוב עם זיהוי רישתי ניתן לבדוק אם אכן תחנות הקצה עומדות במדיניות אבטחת המידע של הארגון.
בכדי להשלים את מעטפת אבטחת הגישה, יש לתת את הדעת לאבטחת הגישה של גורמי חוץ ארגוניים, ספקים וחברות חיצוניות הנדרשות להכנס לארגון הפיננסי לצורך מתן שרות ותמיכה - לדוגמה תחזוקה מרחוק של מערכות קריטיות. פתרון המבוסס על הפרמטרים שצויינו לעיל יחד עם היכולת להקליט את סך כל הפעולות בזמן אמת ומעקב על הנעשה במערכות המידע הפיננסיות.
לחברת בינת נסיון רב שנים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר של אבטחת הגישה למאגרי המידע של הארגונים הפיננסיים יחד עם היכולת להביא למקבלי ההחלטות את הפתרונות המותאמים לצורכי הארגון.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
