הירושה של ביבי: מסתבר שזה לא סגור עד שזה סגור
עסקת דיסקונט נחתמה אמנם ברוב הדר ופאר אמש, אך הערב (ד') לא נראה כי הסיפור גמור. בכל אופן מבחינת וועד העובדים של מרכנתיל - שום דבר עוד לא סגור. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, הציגו נציגי מ.י נכסים את ההסכם עם קבוצת ברונפמן-שרוהן, ואת ההסכם עם וועד העובדים. מדבריהם ניתן היה להבין, כי ההסכם עם העובדים חתום וגמור, אך יום למחרת נשמעים שוב איומי ועד העובדים, והפעם מכיוונם של עובדי מרכנתיל.
הבנק - נזכיר, שילם 130 מיליון שקל לעובדים מקופתו לשם השלמת העיסקה ועבור שקט תעשייתי של 5 שנים - לצד 120 מיליון שקל ששילמה המדינה - כלומר הציבור הרחב לשם כך. את הדברים מסרו נציגי המדינה לעיתונות אתמול והיום - 24 שעות לאחר מכן, שאלנו את דוברת בנק דיסקונט, מדוע לא דיווח הבנק על הסגירה עם העובדים באופן מלא. דוברת הבנק הסבירה לנו, כי עד לאישור סופי של הפיצוי לעובדים הבנק איננו מחוייב לדווח לבורסה על התנאים שנקבעו.
היום מסתבר, כי וועד עובדי מרכנתיל - חברת הבת של דיסקונט, מקדם אמנם בברכה את מתיו ברונפמן על רכישת קבוצת דיסקונט, אך יחד עם זאת מתריע, כי הוא אינו יכול להתחייב על שקט תעשייתי בטרם ייחתם הסכם עם העובדים. אז נחתם או לא נחתם הסכם?
תלוי את מי שואלים.
יו"ר הוועד, איציק הרוש מסר, כי על הצהרתו של ברונפמן בדבר כוונתו לשמור על עצמאות בנק מרכנתיל, לבוא ליידי ביטוי בהסכם שייחתם עם העובדים.
הרוש הוסיף כי, "אי חתימה על הסכם עם עובדי בנק מרכנתיל עלולה להוביל את המערכת לאי שקט תעשייתי, תוך כדי נקיטת צעדים ארגוניים ופרלמנטריים". הוא מצהיר הערב - "ברונפמן ביקש לקבל שקט תעשייתי בקבוצת דיסקונט, אך השקט התעשייתי היחיד שהוא 'קנה' עד כה - הוא בגזרת דיסקונט".
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

