בירד: תקציב הפרויקטים ב-2004 עמד על 50 מיליון דולר
קרן בירד, הקרן הדו לאומית ישראל – ארה"ב, השקיעה בשנת 2004 כ-17 מיליון דולר ב-18 פרויקטים טכנולוגיים. כל הפרויקטים בהם הושקעו הכספים הנם במסגרת שיתוף פעולה בין חברות אמריקאיות לישראליות. סך התקציב לפרויקטים שאושרו ב-2004 עמד על כ-50 מיליון דולר.
בשנה שחלפה פנו לקרן מעל 800 חברות טכנולוגיה ישראליות מתחומים מגוונים. מרבית ההשקעות שביצעה הקרן, בשנה זו, היו בפרויקטים מתחום הטלקום, HomeLand security והביו-טכנולוגיה. במהלך שנות פעילותה השקיעה קרן בירד, בתחומים אלו ובתחומים נוספים, למעלה מ-220 מיליון דולר בקרוב ל-700 פרויקטים שונים, שהניבו מכירות של למעלה מ-8 מיליארד דולר לאורך השנים. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פרוייקט פיתוח של מוצר משותף.
"בשנת 2004 פנו לקרן מעל 800 חברות ישראליות ונוצרו קשרים עם עשרות חברות מוליכות שוק אמריקאיות", אמר מנכ"ל קרן בירד, דב הרשברג. הוסיף שמספר הפניות לקרן גדל, מאחר ויותר חברות מכירות בה ככלי משמעותי להוזלת הוצאות פיתוח ויצירת שיתופי פעולה עם שותפים בינלאומיים בעלי נגישות לשוק האמריקאי והעולמי. "חברות אמריקאיות מובילות מחפשות להגיע לטכנולוגיות ישראליות נבחרות ומוצאות בקרן בירד כלי משמעותי ליצירת שיתופי פעולה עם שותפים ישראליים מהדרגה הראשונה".
הקרן השקיעה בשנה שחלפה בכעשרה פרויקטים הקשורים לתחום הטלקום. בין החברות עמן נעשה שיתוף הפעולה נמצאות שחקניות מובילות בהן טקסס אינסטרומנטס, JDS יוניפייז, קיוסרה ארה"ב וחברות נוספות. "תחום התקשורת היה תמיד יעד אסטרטגי עבור קרן בירד", אמר דב הרשברג. הרשברג הדגיש כי חברות גדולות מארה"ב רואות בישראל יעד איכותי ייחודי - מדינה בה צומחות חברות עם טכנולוגיה חדשנית ומיוחדת. "במהלך שנות פעילות הקרן אף נוכחנו כי שיתוף הפעולה שהחל בבירד, הוביל שיתופי פעולה נוספים ואף למיזוגים בין חברות.
בשנת 2005 צפויה החדשנות המאפיינת את בירד להימשך. "קרן בירד תמשיך בעתיד להשקיע בתחומים חדשניים, רבי סיכון טכנולוגי אך גם בעלי סיכויי הצלחה גבוהים. הקרן תמשיך להשקיע בשלבים מוקדמים של חלק מהחברות המשתתפות, מאחר ובשלבים אלו ניצבות חברות רבות מול הקושי שבגיוס כספים בשוק" ,אמר דב הרשברג. "פרויקט שיתוף פעולה בתמיכת קרן בירד מגדיל את ערך החברות ומקל על גיוס הכספים ומשפר את תנאיו, זאת בנוסף לתמיכה הכספית של הקרן", סיכם הרשברג.
בלקהוק (לוקהיד מרטין)10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?
מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם.
הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות. החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה.
מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.
הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת
1. לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מדד ביטחוניות? שימו לב ל"אותיות הקטנות" שמשפיעות על המדד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

2. RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון,
מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.
אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026
אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.
הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.
אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה
אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.
