חיפוש באינטרנט שורת כתובות גולש גלישה
צילום: Istock

הילדים בישראל מקבלים טלפון בגיל 10 וחולמים להיות כוכבי רשת

מנתוני דו"ח מצב האינטרנט בישראל עולה כי אפליקציית וואטסאפ נמצאת בשימוש על ידי 91% מהגולשים; 60% מהילדים בגילאי 8-12 כבר באפליקציית טיק-טוק; 82% מהגולשים קונים אונליין
נועם בראל |

מתוך כלל האוכלוסיה בישראל, 6.6 מיליון איש גולשים באינטרנט, מתוכם 82% עושים קניות אונליין ו-91% משתמשים בוואטסאפ. כך עולה מדו"ח מצב האינטרנט בישראל אותו פרסמה חברת בזק. 

מהדו"ח, בו לראשונה שולב מדגם בקרב ילדים מגיל 8, עולה כי בראש מצעד השימוש באפליקציות נמצאת אפליקציית הוואטסאפ עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים, אחריה פייסבוק עם 81% ואינסטגרם עם 52% אחוזים. עם זאת, ניתן לאפיין דפוסי שימוש ברשתות על פי גיל, כאשר הפייסבוק מזוהה יותר עם הקהל הבוגר עם 85%, זאת לעומת 50% גולשים מקרב בני הנוער שציינו שפעילים בפייסבוק.

אחרי הוואטסאפ, האפליקציה המובילה בקרב בני הנוער היא אפליקציית האינסטגרם עם 81%. כאשר אפליקציית הטיקטוק, הכוכבת העולה, הפכה השנה לבולטת יותר ובעיקר בקרב הקהל הצעיר, כאשר 60% מהילדים כבר פעילים ברשת.

הילדים חולמים להיות כוכבי רשת ופועלים להגשים את החלום

לראשונה כלל הדוח השנה גם קבוצת גיל צעירה במיוחד - קבוצת הילדים שנולדו לתוך הרשת, גילאי 8-12. מתוך הדוח עולה כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10. המקצוע הנחשק ביותר בקרב קבוצת הילדים הוא כוכב רשת עם 23%, לעומת שחקן/ית כדורגל עם 15%, או זמר/ת עם 8% בלבד. מהדוח ניתן לראות כיצד הילדים פועלים על מנת להגשים את הרצון להיות כוכב רשת, כאשר 55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע ו- 35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד.

תחום הקניות ברשת ממשיך ומתחזק כאשר 82% מאיתנו כבר קונים אונליין

את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות דווקא בקרב הנשאלים המבוגרים יותר (מעל גיל 55). תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו שהם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגורית רכישת המזון ברשת יותר מהכפילה את עצמה בשנתיים האחרונות ועומדת על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.

אפליקציות התשלומים מככבות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה (תשקיף חברה)

עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר

למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עומר הנדסה IPO

חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה.  היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.

הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.

אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות. 

חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות.  בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות. 

עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.