על שער ה"ניוזוויק": "נפילתו של המלך ביבי?"
השבועון "ניוזוויק" בחר בדיוקנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כתמונת השער לגיליון אותו יפרסם השבוע, הכותרת - "נפילתו של המלך ביבי?". המגזין, שמפורסם בארה"ב, יפרסם כתבה נרחבת על נתניהו, פרשת השחיתות, ועתידה של ישראל מנקודת מבטו.
נזכיר כי בעבר, מגזין ה"טיים" היוקרתי הגדיר את ביבי כמלך בשער המגזין בחודש מאי 2012, כשהכותרת באותם ימים הייתה "הוא כבש את ישראל, אבל האם עכשיו נתניהו יעשה שלום - או מלחמה?".
מימין - השער ממאי 2012 במגזין "טיים, משמאל - שער מגזין "ניוזוויק" שיתפרסם השבוע
ברקע הדברים: משטרת ישראל מנהלת מאז סוף 2016 ותחילת 2017 כמה חקירות בפרשות שבהן נחשד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקבלת טובות הנאה, הטיית מכרזים ותיאום מהלכים לא ראוי לכאורה. לתיק החקירה בכל אחת מהפרשות ניתן כינוי. ב"תיק 1000" נחקר חשד שראש הממשלה קיבל טובות הנאה ומתנות יקרות כמו סיגרים ומשקאות חריפים מאנשי עסקים, שהבולט שבהם הוא ארנון מילצ'ן. החקירה נפתחה רשמית בדצמבר 2016 ונתניהו נחקר באזהרה בפרשה כמה פעמים.
"תיק 2000" עוסק בחשד לתיאום מהלכים, לכאורה, להגבלות על העיתון "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר "ynet". בפרשה זו נחקרים באזהרה נתניהו וארנון מוזס, המוציא לאור והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות".
- בדרך לכתב אישום: "משה חוגג גייס 290 מיליון דולר לקריפטו, רימה את המשקיעים והשתמש בכסף לצרכיו"
- עו"ד בחברה הערבית זייפו מסמכים ו"מכרו" קרקעות ב-55 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"תיק 3000" הוא חקירה של חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מהחברה הגרמנית תיסנקרופ. כן נבדקים חשדות לקבלת שוחד ולניגוד עניינים. החשודים המרכזיים בפרשה הם עורך הדין דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור ומפקד חיל הים לשעבר אלי "צ'ייני" מרום. שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, דן הראל, מסרו עדות במשטרה בפרשה זו.
"תיק 4000" (או פרשת בזק-אלוביץ') הוא חקירה פלילית שמנהלת יחידת להב 433 של משטרת ישראל, בשיתוף עם רשות ניירות ערך, החל מיוני 2017. הפרשה, הכוללת שלוש תת-פרשות, נוגעת להתנהלות של גורמים בכירים בחברות "בזק", "yes", וואלה! NEWS ו"חלל תקשורת" ושל עובדי מדינה שפעלו מתוקף תפקידם מול חברת "בזק". בין החשודים בפרשה, בעל השליטה בחברת "בזק" שאול אלוביץ', מנכ"לית "בזק" סטלה הנדלר ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.
בתוך כך, חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שר ובנו יאיר, תתקיים על פי ההערכות במהלך סוף השבוע. החקירה הייתה אמורה להתקיים היום, אך ככל הנראה בשל מחלתו, במשטרה החליטו לדחות את מועד קיומה.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
- 14.מיכאל 25/03/2018 10:35הגב לתגובה זוחבל שאתר פיננסי מוצא לנכון לעסוק בליכלוכים הרגילים על מדינת ישראל וראש ממשלתה. העיתון המצוטט הוא עיתון 0מאלני שיקרי שעוסק בבידוי ידיעות ותעמולה בסגנון ברק אובמה. לא עם עיתון כזה אתם רוצים להיות מזוהים. לא כתב כזה אתם רוצים להעסיק בפורטל שלכם.
- 13.אליעז 22/03/2018 13:45הגב לתגובה זולמיטב הערכתי , הניוזוויק כמו ה-TIME יתנדפו מחיינו הרבה יותר מהר -מהרהורי הלב שלהם לגבי "נפילתו של המלך ביב" הענק, שליח האל שנועד להשאר עמנו כל עוד הוא חפץ בכך...כדי לשמור ולהבטיח שכברת הארץ הקטנה שלנו תשאר שלנו לעד..!!
- 12.BB הוא סוג של בועה שהתנפחה מעבר לכל היגיון כלכלי (ל"ת)השקעה ספקולטיבית 20/03/2018 01:43הגב לתגובה זו
- 11.מסיינים המוח שטויות על ראש הממשלה (ל"ת)חבורת חארות 19/03/2018 19:35הגב לתגובה זו
- 10.רק ביבי (ל"ת)דרי 19/03/2018 19:26הגב לתגובה זו
- 9.בולוך 19/03/2018 19:20הגב לתגובה זוסוף לג'ובים בכל מקומות העבודה הציבוריים ובחברות הממשלתיות ובעיריות. תופעה מכוערת ביותר ואחד ממאפייני השחיתות. גועל נפש. גועל נפש.
- 8.אלכס 19/03/2018 17:14הגב לתגובה זומה יש לצפות מעיתונאי חול ? להעתיק כתבות מעינון ישראלי ולהציג מה שתקשורת בארץ משדרת , ועל כל החגיגה? הרי ברור ששינא שלהם לטראמפ אטוטמטית עוברת לכל מי שמיודד עימו. תמשיכו לחלום על נפילתו ואנו הרוב נצביע לליכוד בלי פחד ובלי רגשי נחיתות.
- 7.יוני 19/03/2018 16:45הגב לתגובה זוגם אם הצלחת ללכד סביבך את כל הבבונים - גם אז, יש קו אדום שלא חוצים !!!
- 6.בא 19/03/2018 14:37הגב לתגובה זומושחת !רוב העדויות שם אמיתיות ולא תוצר של מפעל דיסאינפורמציה!
- 5.בא 19/03/2018 14:31הגב לתגובה זואתה יודע יותר טוב!!! ככה זה שמאמינים רק בכסף!
- 4.מלך ??? פח הזבל של הערסים והפרחות (ל"ת)ביוביהו 19/03/2018 14:27הגב לתגובה זו
- 3.הפור נפל .. רוצים ראש ממשלה נקי כפיים עם סף ערכי גבוה (ל"ת)משה 19/03/2018 14:10הגב לתגובה זו
- בא 19/03/2018 16:22הגב לתגובה זוזה לא פחות חשוב ,הדברים כאן מסובכים מאוד , המילירדרים ,אדלסון ,הם ציונים והם שומרים עלינו כמו הברון רוטשילד בזמנו שבנה את ישראל מכספו .
- 2.כל קופיפי ביבי. תפנימו זה נגמר. (ל"ת)ממי 19/03/2018 13:53הגב לתגובה זו
- 1.ק 19/03/2018 13:23הגב לתגובה זולא הבנתי
- dror 21/03/2018 16:00הגב לתגובה זוהם מתגעגעים למדינות ערב מהן באו. הם שמחים לחלוק מדינה עם מליוני ערבים. הם חושבים שחוסנה של המדינה מגיע מהמלך ולא מהצבא, המשטרה, שלטון החוק. נכון שאלו לא מושלמים. אין דבר מושלם אם בני אדם מעורבים שם. אבל מה שבטוח שמי שמנסה לפרק את המערכות האלו למעט טובתו וטובת משפחתו לא ראוי למשרה ציבורית ובטח לא לתפקיד החשוב במדינה
- תחזור לאירופה. 19/03/2018 21:54הגב לתגובה זותחזור לאירופה. בגרמניה במיוחד הכל טוב. הקוטג' בזיל הזול והאיסלם חינם אין כסף בשפע. שיהיה לבריאות.
- 100 19/03/2018 13:54הגב לתגובה זואתה לא צריך להבין. המדינה לא שלך. לי יש כאן עבר והווה ועתיד וכל משפחתי וחברי כאן. ממשיכים להחזיק במושכות של המדינה היחידה והנפלאה שיש לנו.
- CLEMENT 19/03/2018 13:44הגב לתגובה זוSO YOU CAN JOIN YOUR BROTHERS IN SYRIA

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
