בנימין נתניהו ראש הממשלה רה"מ ביבי הליכוד
צילום: קובי גדעון, לע''מ

על שער ה"ניוזוויק": "נפילתו של המלך ביבי?"

המגזין בחר בראש הממשלה לשער הגיליון השבועי ויעסוק בנושא השחיתות ועתידה של מדינת ישראל
נועם בראל | (19)

השבועון "ניוזוויק" בחר בדיוקנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כתמונת השער לגיליון אותו יפרסם השבוע, הכותרת - "נפילתו של המלך ביבי?". המגזין, שמפורסם בארה"ב, יפרסם כתבה נרחבת על נתניהו, פרשת השחיתות, ועתידה של ישראל מנקודת מבטו.

נזכיר כי בעבר, מגזין ה"טיים" היוקרתי הגדיר את ביבי כמלך בשער המגזין בחודש מאי 2012, כשהכותרת באותם ימים הייתה "הוא כבש את ישראל, אבל האם עכשיו נתניהו יעשה שלום - או מלחמה?".

מימין - השער ממאי 2012 במגזין "טיים, משמאל - שער מגזין "ניוזוויק" שיתפרסם השבוע

ברקע הדברים: משטרת ישראל מנהלת מאז סוף 2016 ותחילת 2017 כמה חקירות בפרשות שבהן נחשד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקבלת טובות הנאה, הטיית מכרזים ותיאום מהלכים לא ראוי לכאורה. לתיק החקירה בכל אחת מהפרשות ניתן כינוי. ב"תיק 1000" נחקר חשד שראש הממשלה קיבל טובות הנאה ומתנות יקרות כמו סיגרים ומשקאות חריפים מאנשי עסקים, שהבולט שבהם הוא ארנון מילצ'ן. החקירה נפתחה רשמית בדצמבר 2016 ונתניהו נחקר באזהרה בפרשה כמה פעמים.

"תיק 2000" עוסק בחשד לתיאום מהלכים, לכאורה, להגבלות על העיתון "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר "ynet". בפרשה זו נחקרים באזהרה נתניהו וארנון מוזס, המוציא לאור והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות".

"תיק 3000" הוא חקירה של חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מהחברה הגרמנית תיסנקרופ. כן נבדקים חשדות לקבלת שוחד ולניגוד עניינים. החשודים המרכזיים בפרשה הם עורך הדין דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור ומפקד חיל הים לשעבר אלי "צ'ייני" מרום. שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, דן הראל, מסרו עדות במשטרה בפרשה זו.

"תיק 4000" (או פרשת בזק-אלוביץ') הוא חקירה פלילית שמנהלת יחידת להב 433 של משטרת ישראל, בשיתוף עם רשות ניירות ערך, החל מיוני 2017. הפרשה, הכוללת שלוש תת-פרשות, נוגעת להתנהלות של גורמים בכירים בחברות "בזק", "yes", וואלה! NEWS ו"חלל תקשורת" ושל עובדי מדינה שפעלו מתוקף תפקידם מול חברת "בזק". בין החשודים בפרשה, בעל השליטה בחברת "בזק" שאול אלוביץ', מנכ"לית "בזק" סטלה הנדלר ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

בתוך כך, חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שר ובנו יאיר, תתקיים על פי ההערכות במהלך סוף השבוע. החקירה הייתה אמורה להתקיים היום, אך ככל הנראה בשל מחלתו, במשטרה החליטו לדחות את מועד קיומה.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מיכאל 25/03/2018 10:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שאתר פיננסי מוצא לנכון לעסוק בליכלוכים הרגילים על מדינת ישראל וראש ממשלתה. העיתון המצוטט הוא עיתון 0מאלני שיקרי שעוסק בבידוי ידיעות ותעמולה בסגנון ברק אובמה. לא עם עיתון כזה אתם רוצים להיות מזוהים. לא כתב כזה אתם רוצים להעסיק בפורטל שלכם.
  • 13.
    אליעז 22/03/2018 13:45
    הגב לתגובה זו
    למיטב הערכתי , הניוזוויק כמו ה-TIME יתנדפו מחיינו הרבה יותר מהר -מהרהורי הלב שלהם לגבי "נפילתו של המלך ביב" הענק, שליח האל שנועד להשאר עמנו כל עוד הוא חפץ בכך...כדי לשמור ולהבטיח שכברת הארץ הקטנה שלנו תשאר שלנו לעד..!!
  • 12.
    BB הוא סוג של בועה שהתנפחה מעבר לכל היגיון כלכלי (ל"ת)
    השקעה ספקולטיבית 20/03/2018 01:43
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מסיינים המוח שטויות על ראש הממשלה (ל"ת)
    חבורת חארות 19/03/2018 19:35
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רק ביבי (ל"ת)
    דרי 19/03/2018 19:26
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בולוך 19/03/2018 19:20
    הגב לתגובה זו
    סוף לג'ובים בכל מקומות העבודה הציבוריים ובחברות הממשלתיות ובעיריות. תופעה מכוערת ביותר ואחד ממאפייני השחיתות. גועל נפש. גועל נפש.
  • 8.
    אלכס 19/03/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    מה יש לצפות מעיתונאי חול ? להעתיק כתבות מעינון ישראלי ולהציג מה שתקשורת בארץ משדרת , ועל כל החגיגה? הרי ברור ששינא שלהם לטראמפ אטוטמטית עוברת לכל מי שמיודד עימו. תמשיכו לחלום על נפילתו ואנו הרוב נצביע לליכוד בלי פחד ובלי רגשי נחיתות.
  • 7.
    יוני 19/03/2018 16:45
    הגב לתגובה זו
    גם אם הצלחת ללכד סביבך את כל הבבונים - גם אז, יש קו אדום שלא חוצים !!!
  • 6.
    בא 19/03/2018 14:37
    הגב לתגובה זו
    מושחת !רוב העדויות שם אמיתיות ולא תוצר של מפעל דיסאינפורמציה!
  • 5.
    בא 19/03/2018 14:31
    הגב לתגובה זו
    אתה יודע יותר טוב!!! ככה זה שמאמינים רק בכסף!
  • 4.
    מלך ??? פח הזבל של הערסים והפרחות (ל"ת)
    ביוביהו 19/03/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הפור נפל .. רוצים ראש ממשלה נקי כפיים עם סף ערכי גבוה (ל"ת)
    משה 19/03/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
  • בא 19/03/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    זה לא פחות חשוב ,הדברים כאן מסובכים מאוד , המילירדרים ,אדלסון ,הם ציונים והם שומרים עלינו כמו הברון רוטשילד בזמנו שבנה את ישראל מכספו .
  • 2.
    כל קופיפי ביבי. תפנימו זה נגמר. (ל"ת)
    ממי 19/03/2018 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ק 19/03/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי
  • dror 21/03/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    הם מתגעגעים למדינות ערב מהן באו. הם שמחים לחלוק מדינה עם מליוני ערבים. הם חושבים שחוסנה של המדינה מגיע מהמלך ולא מהצבא, המשטרה, שלטון החוק. נכון שאלו לא מושלמים. אין דבר מושלם אם בני אדם מעורבים שם. אבל מה שבטוח שמי שמנסה לפרק את המערכות האלו למעט טובתו וטובת משפחתו לא ראוי למשרה ציבורית ובטח לא לתפקיד החשוב במדינה
  • תחזור לאירופה. 19/03/2018 21:54
    הגב לתגובה זו
    תחזור לאירופה. בגרמניה במיוחד הכל טוב. הקוטג' בזיל הזול והאיסלם חינם אין כסף בשפע. שיהיה לבריאות.
  • 100 19/03/2018 13:54
    הגב לתגובה זו
    אתה לא צריך להבין. המדינה לא שלך. לי יש כאן עבר והווה ועתיד וכל משפחתי וחברי כאן. ממשיכים להחזיק במושכות של המדינה היחידה והנפלאה שיש לנו.
  • CLEMENT 19/03/2018 13:44
    הגב לתגובה זו
    SO YOU CAN JOIN YOUR BROTHERS IN SYRIA
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.