פרסום ראשון

המפרסמים לרשות: נעזוב אם תעלו מחיר

על פי מסמכי המכרז לפרסום בקול ישראל, גובה ההנחה למפרסמים ברשת ב' צפוי לרדת. אופטיקה הלפרין וחברון זלצמן שביט על הרגליים האחוריות
משה בנימין | (8)

עוד לפני שהחל, המכרז על שיווק זמן האוויר לפרסום בתחנות קול ישראל גורם למשרדי פרסום ומפרסמים לפנות לרשות ו'להזהיר' אותה על ההשלכות שיהיו לשינוי גובה ההנחה שתוענק למפרסמים. כפי שעולה מפניותיהם של 'אופטיקה הלפרין' ו'חברון זלצמן שביט' במכתבים שהגיעו לידי אייס נראה כי החשש הוא בעיקר בעקבות השינויים במחירי הפרסום רשת ב'.

'אופטיקה הלפרין' ומשרד הפרסום 'חברון זלצמן שביט' העבירו מכתבים לאגף הכספים והכלכלה, ולרשות השידור מכתבים בהם העלו טענות מקדימות בהסתמך על סעיף במכרז רשות השידור המחייב את הזכיין שייבחר למכור את זמן הפרסום ברשת ב' שלא להעניק יותר מ-55% הנחה מקסימלית (ממחיר המחירון של זמן האוויר) ולא יותר מהנחה ממוצעת של 45%. יעקב הלפרין, מנכ"ל אופטיקה הלפרין כותב לרשות: "לפי הבנתי, על פי המכרז, תהייה עליית מחירים מהותי ברשת ב', הרשת המרכזית בה הנני מדבר בקול ישראל; אני מקדים 'רפואה למכה'" כותב הלפרין לרשות "ומודיע לכם באופן חד משמעי שאם בכוונתכם לפנות אליי לבקשת העלאת תעריף הפרסום תמנע את בזבוז זמן הפגישה ואל תגיע, כיוון שאין לי כוונה להעלותו ולו באחוז בודד".

במכתב נוסף שנשלח לרשות ועליו חתום דודי חברון, מנכ"ל ושותף בחברון זלצמן שביט כותב הפרסומאי: "מתוך סקרנות, עיינתי במכרז ונדהמתי לגלות כי רשות השידור מתכוונת להעלות את מחיר הפרסומות בעשרות אחוזים". "על פי הבנתי" כותב חברון, "במכרז נקבע מחירון מחייב עם הנחה מקסימלית של 55% והנחה ממוצעת של 45%".

לדברי חברון המסקנה המתבקשת מפרטי המכרז היא כי "מחיר המינימום שנקבע, גבוה בעשרות אחוזים מהמחיר אותו משלמים לקוחותינו". חברון מציין בפני הרשות כי אופי לקוחותיו מחייב אותם להשתמש ברדיו כמדיה מרכזית ומוסיף כי "במצב זה לא יוכלו לקוחותיי ונוספים מסדר גודל זה להשתמש בקול ישראל, וכמשרד פרסום נצא גם אנו נפסדים".

חברון, כמו גם הלפרין מציין בפני הרשות כי "במקום להגמיש את המחירים בתקופה של הצטמצמות מעלה הרשות את המחירים ולא משאירה מרווח להתדיינות". כדי להדגיש את הטון הפסימי של מכתבו מסכם חברון את דבריו וטוען כי "תנאי המכרז החדש צובעים באפלה את עתיד הפרסום המסתמן בקול ישראל".

כיום, אומרים בשוק הפרסום, ההנחה הממוצעת למפרסמים ברשות השידור עומדת על כ-64%, מספר אותו מנסה הרשות למשוך מטה. המכרז גם 'מסנדל' את הזכיין שישווק את זמן האוויר של רשת ב'. מפרטי המכרז עולה כי במידה וזכיין יעניק הנחה שתעלה על 55% (ההנחה המקסימלית) לרשות תהיה הזכות לבטל לו את הזיכיון ולחלט ממנו את הערבות בגובה של 7.5 מיליון שקל.

עוד בנושא מכרז רשות השידור: על פי ההתפתחויות האחרונות במישור המשפטי בית המשפט העליון החליט להעביר את הדיון על ביטול דו"ח מבקרת הפנים (אותו ביקשה שפ"ם בטענה כי לא קיבלה את ההזדמנות להגיב) לבית המשפט לעניינית מנהליים בירושלים. שפ"מ תתבקש לצרף ל-2 עתירות קודמות בבית המשפט המנהלי את הדרישה לביטול דו"ח המבקרת.

יצויין כי ברשות השידור השיבו אתמול (יום ד') לפניות בנוגע למכרז ומסרו כי בשלב זה לא יידחה המכרז וימשיך כרגיל על פי לוח הזמנים המקורי.

מרשות השידור נמסר: "אין תגובה".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ניסן 30/10/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
    מי שבעניין מדבר על זה, יודע על זה וחבל שלא עושה משהו בנידון. הלפרין ומשרד הפרסום פשוט התחילו לעשות משהו וזה נכון.
  • 5.
    להעיף את הגזען העילג דני נוימן. (ל"ת)
    סופרטנקר 29/10/2011 12:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חברון מה? 28/10/2011 01:06
    הגב לתגובה זו
    ממתי משהו סופר אותו בכלל? מילא הלפרין מפרסם.
  • 3.
    דודי 27/10/2011 21:48
    הגב לתגובה זו
    זה מכתב מטעם מי? מפרסמים או א.פ + ר.כ?
  • 2.
    חחח 27/10/2011 18:03
    הגב לתגובה זו
    אני בטוח שבקול ישראל מ-פ-ח-ד-י-ם
  • חברון בכלל קונה רדיו במקאן (ל"ת)
    hahaha 30/10/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
  • אילן 27/10/2011 18:40
    הגב לתגובה זו
    כנראה שאתה סתם בורג קטן, אחרת היית מבין שמה שהם עושים זה מייצג וסחתיין עליהם. גם אצלנו יש דיבור כזה נגד המכרז ואולי זה הזמן להצטרף
  • 1.
    סמנכ"ל לקוחות 27/10/2011 16:55
    הגב לתגובה זו
    הגיע זמן באמת לצאת נגד הבלאגן שרוצים לעשות במכרז. הפגיעה תהיה מיידית במפרסמים ובמשרדים. האמת, שכל הכבוד לחברון זלצמן שביט שהתעוררו ונושאים את הדגל.