הממונה על ההגבלים העיסקיים אישרה את הקמת ועדת המדרוג לאינטרנט
האם סוף סוף תחל מדידת הרייטינג לאתרי אינטרנט בישראל? הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה היום את מתווה ועדת המדרוג לאינטרנט.
הוועדה מורכבת מקבוצת 30 אתרי תוכן ישראלים מובילים כגון תפוז, נענע 10 ו-MAKO, ומשרדי אינטראקטיב.נתוני הרייטינג העדכניים הראשונים צפויים להשתחרר בתוך כחודשיים.
נתוני המערכת יתקבלו על מידע שיימסר מכלי אנליטקס של אתרי התוכן (סייט סנטריק) מקבוצת משתמשים מדגמית בת 4,500 משתמשים (יוזר סנטריק), בדומה לסקר נילסן המוכר בארצות הברית.
הנתונים יאספו מדי יום על ידי חברת גמיוז, שזכתה במכרז לביצוע המדרוג לפני כ-30 חודשים וניצחה את נילסן האמריקאית ואת חברת TNS v המפרסמת מדי חודש את סקר TIM.
החברה תפרסם את נתוני הרייטינג העדכניים מדי יום. גמיוז מתכוונת גם לפרסם נתוני רייטינג מקיפים יותר, כגון אחוז הגולשים בסלולר, אינטראקציה עם רשתות חברתיות, צפייה בווידאו מקוון ועוד.
תקנון המדרוג נקבע כבר ביולי 2009. המדרוג היה צפוי להתחיל בינואר 2010 אך נדחה עקב הערות של משרד ההגבלים העסקיים על הרכב הוועדה. היוזמה להקמת ועדת מדרוג רשמי התקבלה באיגוד חברות הפרסום לפני כ-3 שנים.
לפי ההערכות, מדידת הרייטינג תעלה כ-173 אלף דולר. העלות תחולק בין אתרי התוכן לפי היקף התעבורה ובין חברות הפרסום לפי יכולתן הכלכלית.
2 מאתרי התוכן הגדולים בארץ, ynet ו-וואלה, הודיעו בתחילה שלא ישתתפו בוועדה אך גמיוז הסכימה לממן את השתתפותה של וואלה. ynet מסרב לקחת חלק בוועדה ומנכ"ל החברה גם התלונן בעבר על סקר הרייטנג TIM.
מאת הראל עילם
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
