נדחה ערעורם של עובדי בזק לכלול תוספות שכר בחישובי פנסיה ופיצויים

בית הדין בהרכב של שלושה שופטים, קיבל את עמדת בזק במלואה ודחה את הערעור. היקף התביעה שהוגשה למעלה מ-100 מיליון שקל
דסק שיווק |

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את ערעורם של כ-107 מעובדי חברת בזק כנגד החברה וכנגד קרן מקפת בה דרשו כי תוספות בשכרם של תוספת עבודה נוספת, תוספת כוננות ודמי כוננות יהוו חלק משכר היסוד הקובע לצורך חישוב הפנסיה, פיצויי פיטורים, דמי חופשה, דמי מחלה, מענק פרישה ומענק הסתגלות. היקף התביעה שהוגשה כ-100 מיליון שקל.

התביעה של העובדים הוגשה בשנת 1996 ולאחר שהשופטת אפרת לקסר דחתה את תביעתם התובעים ערערו על ההחלטה וכיום בית הדין בהרכב של שלושה שופטים: נילי ארד, שמואל צור ולאה גליקסמן; קיבל את עמדת בזק במלואה ודחה את הערעור.

התובעים הועסקו כעובדי אגף מערכות ומחשבים בבזק אליה הועברו מיחידת המחשב של משרד התקשורת. לטענתם תוספות השכר ניתנו להם עוד מתקופת עבודתם במשרד התקשורת וההסכמים הקיבוציים והחוקים החלים עליהם מעגנים את ההסכמה שהייתה קיימת במשרד התקשורת כי תוספות השכר הנם חלק משכר היסוד הקובע של התובעים. הם טענו עוד כי תוספות השכר שולמו להם כתוספות שהן פיקציה, כאשר לאמיתו של דבר הן היו חלק משכר היסוד וניתנו באופן קבוע וללא קשר לעבודתם בפועל, שתוספות השכר היו רכיב משמעותי בשכרם של העובדים ומטרתם המפורשת הייתה והנה הגדלת שכר התובעים ועוד טענו כי תוספות השכר שולמו לתובעים גם בתקופת היעדרותם מהעבודה.

בזק באמצעות עו"ד שלמה בכור טענה כי תוספות השכר לא היו חלק משכר היסוד הקובע של התובעים, אלא מדובר בתוספות ששולמו בתמורה לעבודה שבוצעה בפועל. התוספות לא היו בבחינת תשלום חודשי קבוע אלא תשלום חודשי משתנה בהתאם לשעות עבודתם של העובדים בפועל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק